Gjest Skytten01 Skrevet 5. september 2004 #1 Del Skrevet 5. september 2004 Hei! Trenger litt hjelp. Jeg trenger å gå ned 7 kg,har god tid. Synes det er så vanskelig å vite hva jeg skal spise,når jeg skal spise og hvor mye. Skal jeg bli mett? Jeg startet veldig bra i en uke. Lagde meg en hard diett, Spiste bare sundt og lite,masse frukt,litt nøtter og trente 4 ganger,men gikk ikke ned en kilo. Er det normalt? Jeg føler at jeg har veldig lav forbrenning! Hvordan øker man forbrenningen? Er så lei av å være flink og si nei til snacks,og ikke se noe resultat. Håper noen har noen smarte råd til meg. Klem Skytten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naima Skrevet 5. september 2004 #2 Del Skrevet 5. september 2004 Når det kommer til vekt redusering er det vanelig at man gjerne ikke ser noe resultater på vekten på 3 - 4 uker. Det du gjerne merker det først på er cm så mål midje overarmer lår mage og bryst så kan du måle deg en gang i uken så skal du se at du får resultater etter noen uker. Hviss du er mer aktiv enn hva du pleier så er det lurt å tenke litt på hva kroppen trenger ikke bare spise fett fritt. For kroppen trenger fett for å forbrenne fett eller går kroppen inn i en spare modus og vil redusere forbrenning av det overflødige til nesten ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skytten01 Skrevet 5. september 2004 #3 Del Skrevet 5. september 2004 Takk for svaret. Hvorfor tar det så lang tid før man ser resultater på vekten? Har aldri brukt målebånd før. Skal man bare ta båndet sånn passe stramt rundt magen eller låre og skrive med cm? Skal prøve det,hadde vært deilig å se et resultat. Klem Skytten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 5. september 2004 #4 Del Skrevet 5. september 2004 Kanskje du kunne melde deg på et kurs? Da lærer du jo om hvordan det er lurt å sette sammen maten osv, samtidig som du møter andre i samme situasjon. Du får bedre forbrenning av trening. Dette både en stund etter du er ferdig med treningsøkta, og på sikt fordi jo mer muskler du har, jo mer forbrenner du. Det er også viktig å få i seg nok mat, ellers vil forbrenningen gå ned, jf ekstrem diett. Lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alisia4 Skrevet 5. september 2004 #5 Del Skrevet 5. september 2004 Måltid kl. 08:00 1 klibrød, 1 skive eller to knekkebrød med moderat mengde med pålegg. Grønnsaker/salat. 1 glass melk. Måltid kl. 11:00 og 14:00 tilsvarer det samme men til drikke bør det være masse vann eller light saft. Og frukt etter måltid nr. 3. Måltid kl. 17:00 1 klibrød, 150 gr. fisk/kjøtt 100gr. potet. grønnsaker/salat maks. 2 ss. fett pr. dag. vann, saft. Måltid kl. 20:30 samme mat som de to første måltidene, men her bør man drikke 1 glass melk. Samt grønnsaker. Ingen mat mellom måltidene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maki Skrevet 5. september 2004 #6 Del Skrevet 5. september 2004 Veldig viktig å spise nok i forhold til hvor mye man trener, man kan ikke trene MASSE for så å spise nesten ingenting. Ved et svært lavt kaloriinntak (under 800 kcal) vil kroppens energiforbruk skrus ned på sparebluss. Det vil si at energien blir hentet fra musklene, som dermed vil bli mindre. Mindre muskelmasse betyr lavere forbrenning. Så, når du da begynner å spise normalt igjen, vil du legge på deg enda mer som følge av den nedsatte muskelmassen som nå forbrenner mindre! fra http://www.greteroede.no har ikke gått på kurs eller no men lest masse om det å slanke seg, spise riktig og om det å trene på nette. http://www.klikk.no er side jeg har lest mye på. Jeg skal få en matplan hvor man får i seg 1800 kcal om dagen, er ei her som har noen matplaner på forskjelige kcal jeg spurte etter den på 1500 kcal og spørte samtig om hvor mye jeg kunne trene i uken da, da burde jeg trene ca 3-4 ganger i uken (derfor jeg nå venter på den til 1800kcal siden jeg trener mer, er vel ca det jeg spiser nå også men er greit å ha en plan som er laget av noen som driver med fitness og det gjør venninna til hun jeg skal få planen av), så du burde passe på å spise minst 1500 kcal om dagen hvis du skal trene 4 ganger i uka. Ville tippe at dietten over er på ca 1200-1400 kcal (+/-) + er du sulten så spis frukt eller grønnsaker, det er ikke sundt å gå rundt sulten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tipsærn Skrevet 5. september 2004 #7 Del Skrevet 5. september 2004 For å gjøre ting veldig enkelt for deg.. det trenger absolutt ikke være vanskelig å gå ned i vekt, heller ikke holde seg der. Men det er snakk om å legge om livsstilen sin.. Poenget med vektnedgang er å spise mindre kalorier enn man forbrenner. Hvis du selv mener du har en lav forbrenning så må du også gjøre ditt for å øke denne. For å begynne med kostholdet. Under denne nedgangen så ligg på 1200 til 1500 kcal om dagen. Dette skal være fordelt utover hele dagen og inneholde proteiner, karbohydrater og litt fett. Hvis du ikke vet nøyaktig hva proteiner, karbohydrater og fett er og hva det gjør så anbefalles det at du lærer deg dette. Ved et mindre inntak av karbohydrater tvinger du også kroppen til å bruke fett som energi kilde. Hvis man trener så er det også viktig å få i seg nok proteiner. 1.5 g pr kilo kroppsvekt ca.. (mer hvis det er hard trening). Fett er også viktig. Umettet fett.. Tips for å øke forbrenningen: Den beste tiden på døgnet for å forbrenne fett er på morgenene. Da er karbohydrat lagrene dine tomme og kroppen bruker fett som energi kilde. En rask gåtur på 15 minutter FØR frokost gjør underverker. Tiden etter styrketrening er også bra. Gå i 30 minutter f.eks .. En spisedag innimellom er også bra. Hvis man følger et stramt kosthold kan det gjøre veldig godt for kroppen å skeie ut med litt junkfood (ikke overdrive) Husk på: Du skal spise 9000 kcal MER enn kroppen forbrenner i løpet av et døgn for å legge på deg 1 kg fett.. Så her har du mye å gå på !!! Lykke til !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå