Gå til innhold

Når henvist til kikkhullsoperasjon/laproskopi(?)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg var hos gynokolog på sykehuset den 8. juni for oppfølgning (Er under utredning for PCO). Denne dagen sa gyn at han skulle skrive en henvisning til operasjon (brenne bort cyster) samme dag, men at vi skulle prøve pergo en siste gang.

Jeg vet at det er lang ventetid for å komme inn til selve operasjonen, men er det ikke normalt å få et brev med info og slik?

Er det dumt av meg å ringe til gyn å spørre om han har henvist meg?

Anonymous poster hash: 8b89e...d38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du ligger nok i "papirkø" i systemet.

Sykehuset har 30 virkedager på seg fra de får henvisningen til å vurdere henvisning, prioritering i kø osv. Før du får svar. Så er der ikke kommet noe til midten av august kan du ringe og purre. Ferietiden har og begynt.

Anonymous poster hash: 08df5...99b

Skrevet (endret)

.

Endret av jente 82
AnonymBruker
Skrevet

Du ligger nok i "papirkø" i systemet.

Sykehuset har 30 virkedager på seg fra de får henvisningen til å vurdere henvisning, prioritering i kø osv. Før du får svar. Så er der ikke kommet noe til midten av august kan du ringe og purre. Ferietiden har og begynt.

Anonymous poster hash: 08df5...99b

Takk for svar! Du har nok rett... Er vel bare jeg som er utrolig utålmodig :-p

Jeg skal tilbake til gyn om ca 2 uker, så får høre da. :-)

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke brev med informasjon, før jeg fikk brevet med timen. Det er ikke vanlig å få noe mer enn det. Jeg vet det kan være 6 mnd ventetid. 

Anonymous poster hash: 27d93...5f8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke brev med informasjon, før jeg fikk brevet med timen. Det er ikke vanlig å få noe mer enn det. Jeg vet det kan være 6 mnd ventetid.

Anonymous poster hash: 27d93...5f8

Ja, det vet jeg. Jeg har ikke fått noen av delene. Hvor lang tid gikk det før du fikk første brevet? :-)

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg var hos gynokolog på sykehuset den 8. juni for oppfølgning (Er under utredning for PCO). Denne dagen sa gyn at han skulle skrive en henvisning til operasjon (brenne bort cyster) samme dag, men at vi skulle prøve pergo en siste gang.

Jeg vet at det er lang ventetid for å komme inn til selve operasjonen, men er det ikke normalt å få et brev med info og slik?

Er det dumt av meg å ringe til gyn å spørre om han har henvist meg?

Jeg var inne i april og ringte derfor her om dagen fordi jeg ikke har hørt noe. Ventetid til oktober, så det kan derfor hende at det tar en stund før man får innkalling.

Anonymous poster hash: db5d3...b28

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke brev med informasjon, før jeg fikk brevet med timen. Det er ikke vanlig å få noe mer enn det. Jeg vet det kan være 6 mnd ventetid.  Anonymous poster hash: 27d93...5f8

Jeg var inne i april og ringte derfor her om dagen fordi jeg ikke har hørt noe. Ventetid til

oktober, så det kan derfor hende at det tar en stund før man får

innkalling. Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

db5d363138b1bcb78a4b4ad0a1551b28"] db5d3...b28

Hvor lang ventetid det er er avhengig av hvordan informasjonen i henvisningen blir vurdert av den legen som sitter og vurderer henvisningene.

Etter loven skal alle ha brev 6 uker etter at henvisningen er mottatt av spesialisthelsetjenesten/sykehuset. I brevet skal det stå hvilken prioritet pasienten er gitt og når tid behandling senest skal være startet/dato. Gjøres ikke dette, er det brudd på pasientrettighetsloven m/ forskrifter. Loven finnes på lovdata. Forskriften ligger sikkert og på nettet. Jeg har den på papir, fordi det er lettere å bruke i det daglige.

Anonymous poster hash: 75d9c...bc1

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei.

Jeg ble henvist i april og fikk etter noen uker brev om at jeg ville få time i slutten av oktober. Syntes 6 måneder var vell lenge å vente, så i juni ringte jeg å satte meg opp på en ringliste for avlyste timer. Nå ligger jeg her nyoperert så det lønner seg å pushe på :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...