blå Skrevet 4. september 2004 #1 Del Skrevet 4. september 2004 Nå må jeg virkelig ned noen kilo i vekt, jeg merker at jeg har kost meg mye i sommer. Bør få vekk i allefall 5 kg syns jeg. Prøver å holde et opplegg, og lurer på hva dere syns. Jeg spiser ca fem små måltider om dagen. 1. 4-korn med Biola 2. cottage chees med yoplait 3. 1-2 brødskive® 4. vanlig middag 5. Rugknekkebrød med f. eks makrell i tomat Selvfølgelig blir det ikke akkurat det samme hver dag, med dette er cirka det jeg spiser i løp av dagen. Så trener jeg tre ganger i uka. 1. 1/2 time oppvarming og 1/2 time styrke 2. 1 time aerobic 3. 1/2 time oppvarming og 1/2 time styrke Så sykle og går jeg dit jeg skal. Hva tror dere. Bør jeg forandre noe? Er nok ikke i topp form, og tenkte jeg ikke burde trene hver dag sånn med en gang. trenger nok litt veiledning. Hva tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2004 #2 Del Skrevet 4. september 2004 Det ser fint ut Men ikke vær så opptatt av vekt, bruk heller målebåndet! Muskler veier jo som kjent mer enn fett..men målebånd lyver aldri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karianne Skrevet 4. september 2004 #3 Del Skrevet 4. september 2004 Jeg var litt lubben før, men har nå superforbrenning. Jeg starter dagen med 3 store skiver med brød, sånn at jeg blir skikkelig mett. Det virker som at dette booster opp forbrenningen, som holder seg bra resten av dagen. Sykler til skolen hver dag og trener litt ellers. Du er flink til å trene! Vær så snill å ikke spis for lite,da. Du bare slower ned forbrenningen din. Ville spist masse, men sunt. Go, girl!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 9. september 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 9. september 2004 Hei og tusen takk for svar. Jeg har nå tatt en runde med målebåndet, og har omhyggelig skrevet ned alle mål, nå skal jeg vente litt før jeg måler meg igjen. Men jeg vil gjerne ha flere synspunkter på treningen. Er dette bra, bør jeg legge om treningsøktene litt, eller er de bra som de er? Trener jeg for lite? Eller er det passe? Håper på flere synspunkter jenter, jeg vet det er mange her som er kjempeflinke på sånne trenings greier (men det er ikke jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 10. september 2004 #5 Del Skrevet 10. september 2004 Jeg ville lagt opp styrkeøktene litt annerledes. Varm opp i 10-15 min og kjør styrkeprogrammet ditt. Etterpå kan du kjøre rolig kondisjonstrening i 20 - 30 min. Det er gunstig for fettforbrenningen samtidig som du får fjernet avfallsproduktene som er i musklene etter hard styrketrening. Lykke til! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sita Skrevet 10. september 2004 #6 Del Skrevet 10. september 2004 Jeg ville lagt opp styrkeøktene litt annerledes. Varm opp i 10-15 min og kjør styrkeprogrammet ditt. Etterpå kan du kjøre rolig kondisjonstrening i 20 - 30 min. Det er gunstig for fettforbrenningen samtidig som du får fjernet avfallsproduktene som er i musklene etter hard styrketrening. Lykke til! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uma Skrevet 10. september 2004 #7 Del Skrevet 10. september 2004 Jada,blå...dette høres bra ut! Siden du ønsker å gå ned i vekt er det viktig å ikke bare tenke på kondisjonstrening,men også styrketrening. Og det har du gjort!Men altså...Jeg tror kanskje det er litt lite. Hvis du tar 2*30 min i uka med styrketrening kan det ta ganske lang tid til du får resultater...Men selvfølgelig er det i en startsfase kan du jo begynne litt lett og etterhvert... Men det er iallfall mange gode grunner til å trene styrke.Særlig hvis du vil gå ned i vekt. Er jo bra at du sykler hit og dit da. Sånne ting man gjør i hverdagen blir ganske mye trening når man"teller opp". Ett tips jeg kan gi deg er å for eksempel trene med romaskin. Da trener du både styrke og kondisjon og mange kalorier faller av i løpet av en treningsøkt. Syns selv det er heeelt supert med roing. Er tungt i begynnelsen,men etterhvert føler du deg kjempe sprek....Det er en veldig grei aktiviter hvis du ikke har mye tid og kan slå to fluer i en smekk...Ellers er jo aerobic,løping,sykling og slikt god trening!Så fortsett med det.... Maten,ja...Ser vel ganske bra ut. Siden du slanker deg er det bra å gå i seg mye proteiner som metter mye mer enn "tom" mat. Spis mye hvitt(kylling..)kjøtt,magre meieriprodukter,egg og FISK. Vet ikke om du liker det,men fisk er iallfall noe av det beste du kan spise. -sunt fett(ikke fett som øker kolesterolnivået-mattet fett) -proteiner - og masse stoffer som er bra for immunforsvaret og kroppen... Jada,dette går nok bra! Slanker meg for tiden jeg også! Og denne ganger SKAL det funke. Så ønsker du deg en "slanke"-venninne,så har du meg!!! Jeg ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 11. september 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 11. september 2004 Tusen takk for svar. Jeg er så glad for å ha noen å spørre, dette er ikke lett for en stakkars nybegynner. Jeg har et styrkeprogram som jeg bruker ca 30 minutter på. Så har jeg funnet ut at stppmaskinen er noe for meg, og jeg liker også å gå raskt på tredemølla. Om jeg skal varme opp 10-15 minutter, så 30 minutter styrke, så 20-30 minutter kondisjon. Hva burde jeg da varme opp med, og hva burde jeg ta som kondisjon. Om jeg skal velge rask gange på tredemølla eller steppmaskin? Takker igjen for svar, for jeg vil jo gjerne få dette til best mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 12. september 2004 #9 Del Skrevet 12. september 2004 Det viktigste med oppvarmingen er jo å bli varm. Det er viktig å starte litt rolig, og øke på litt etterhvert. Hvilket apparat du velger er heller smak og behag.. Jeg pleier (må vel heller si pleide ) å gå på tredemølle, begynner på 6 km/t og øker litt når jeg blir varm. Du kan også jogge litt forsiktig hvis du har lyst til det. Det viktigste er å velge en aktivitet du liker, da er det lettere å motivere seg! :-) Siden du liker både tredemølle og step ville jeg byttet litt på det, for variasjon er også veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå