Gå til innhold

Flere som hater sommer pga det sosiale?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kunne hatt det sånn som deg nå. Jeg var venneløs for et drøyt år siden, etter at jeg hadde avsluttet kontakten med to dårlige venninner. Men jeg var aktiv med å søke venner på nett. Du har Aktivitetsvenner.no, hvor man kan søke venner, og her fikk jeg to nye venninner. Jeg meldte meg inn i en singelforening, som jeg ikke fortsatte i, men fikk en venninne. Det er også andre organisasjoner hvor man  kan bli kjent med folk. Jeg bor i Oslo, men det er nok noen tilbud i en liten by også, eller i fylket. Også finnes Reisevenn.no, hvor man kan søke reisevenner.

For meg har det vært noen mislykkede forsøk, hvor kjemien ikke har stemt, men jeg har prøvd med nye, og er nå glad jeg har fått disse tre venninnene. For nå har jeg noen å spørre, og noen som inviterer meg med. Jeg har egentlig ikke gjort så mye, bare laget noen innlegg på nett, og møtt noen mennesker, så det kreves egentlig ikke så mye. Ikke tenk, bare gjør det, så kommer resultater før eller siden. :)



Anonymous poster hash: 74500...759
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nesten ikke venner og føler meg ensom på sommeren. Alle på jobben gleder seg SÅ til sommerferien, for da skal de ditt og datt. Jeg har ingen planer. Eneste folk snakker om på jobb er alt det gøye de skal og hvor mye de gleder seg.

Sommeren er en årstid hvor man skal gjøre masse og forventes på en måte. Grillfester, båtturer, festivaler, tivoli, konserter, stranda osv. Jeg kan jo dra på byen og stranda alene, men det blir litt stusslig og ensomt. Verste er etter ferien, når alle forteller alt det gøye de har gjort og jeg må dikte opp historier.

Flere som er i samme båt som meg?Anonymous poster hash: 78f90...004

Hvis du har litt penger å bruke og liker å reise så vil jeg anbefale deg å bli med på en organisert gruppereise.

Capre diem har mange flotte turer og der er mottoet alene men sammen. Nå ser det ut til at sommerprogrammet er ganske utsolgt men kanskje til en annen gang

Jomfrureiser er også en slik arrangører men her er det bare kvinner som reiser sammen.

Star tour tema har mange flotte gruppereiser også.

Greia med disse turene er at selv om du i utgangspunktet reiser alene så er du med i en gruppe hele veien og alle måltidet, utflukter og annet gjør du sammen med de andre.

Og alt er lagt opp på forhånd og det er guide med hele veien så dette er en veldig trygg og sosial måte å reise på selv om du drar alene.

Også Albatross reiser har slike turer.

Så ta en kikk på de forskjellige så kanskje du får deg en innholdsrik ferie allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til sommeren - både fordi jeg skal treffe gamle venner,men også fordi jeg får tid til meg selv også. 

 

Det er utrolig vanskelig å skaffe seg nye venner i voksen alder (alt var så mye lettere på barneskolen,right?), og jeg tror de fleste her skjønner godt hvordan du føler nå, men du må bare se mulighetene du har og gjøre det beste ut av det. Ta tak selv, som noen allerede har nevnt (og av en eller annen grunn fått tyn for det.. Why?)

 

Hva med jobben/studiene dine? Det er vel noen der du kjenner som kunne tenkt seg å finne på noe i fritiden?

 

 

Og det er jo egentlig ikke noen som forventer eller blir heeelt sjokka hvis man ikke drar på ferie til utlandet. Når folk har spurt hva jeg skal så sa jeg at jeg bare skal være hjemme med familie, slappe av, nyte været og kose meg! Man MÅ ikke til Mallorca eller Tyrkia på fylletur med en gjeng på 20 stk for å ha det "gøy". Man kan fint kose seg i sin egen hage, liksom. Det blir hva man gjør det til selv - er du innstilt på en kjip sommer,så er det jo nettopp det du vil få også.



Anonymous poster hash: ec6da...1f6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Litt sårt er det jo, men det er det alltid når det er spesielle tider på året og jeg vet at jeg ikke har venner eller noe særlig med familie.

Har samboer, men han er litt sær da. Ønsker ikke å bli med på sosiale ting eller gjøre ting som å dra på stranda osv. Så slike ting må jeg gjøre alene, og siden jeg ikke har venner så er det ting som er vanskelige.

Allikevel er jeg glad i sommeren. Jeg er glad i å grille, sitte ute med en bok, spise is og dra på stranda hvis det er varmt nok.

Vanligvis pleier jeg og samboer å reise på tur, men vet ikke om vi har råd i år.

Jeg kunne forresten godt ha reist på tur alene. Finnes jo mange gruppereiser, og om jeg hadde vært alene eller om samboer ikke ville og jeg hadde hatt råd så hadde jeg gjerne reist på noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Annonse

Fin tråd! Mange gode tips 🙂

Føler med deg, TS. Har kviet meg i flere uker nå, i takt med at gradestokken viser varmere vær - sommeren er rett rundt hjørnet. I dag er en typisk sånn dag. Våknet opp til gråvær og regn, da føler jeg meg automatisk litt bedre for da har man på en måte en unnskyldning for å holde seg inne. Men i løpet av dagen har sola kommet frem og jeg ser naboene trekker ut i gatene med piknikkurv og lukten av grillmat siver inn gjennom soveromsvinduet mitt. Får faktisk litt angst av det.. Panikk. Hvorfor sitter jeg her foran tven når resten av verden er ute? Hvorfor tikker det ikke inn mld på tlf fra noen som vil ha meg med ut på noe gøy? Livet føles så utrolig tungt på dager som dette.. 

Men, som en annen skrev tidligere i tråden. Ta det som en utfordring. I år skal jeg virkelig inn for å få meg noen venner, og prøve å ha en koselig sommer. Jeg er vel redd for å bli avvist, at ingen skal like meg(jeg er jo venneløs nå, må jo være en grunn til det?) men det er vel en sjanse jeg er nødt til å ta

Anonymkode: b412e...a9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater også sommer. Hater at venner skal kontakte meg og prøve å gi meg dårlig samvittighet fordi jeg vil sitte inne å spille dataspill når sola skinner ute.

"Kan jo ikke sitte inne i dette været?!"

Jo, det kan jeg. Jeg driter i hvordan været er ute. Jeg trives best innendørs, uansett årstid og vær. Føler på ingen måte at jeg er nødt til å "utnytte det fine været fordi vi har så lite av det i Norge".

Anonymkode: aab38...28c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor dere? Kanskje vi skulle fått til et treff 

Anonymkode: dee35...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...