Gå til innhold

Flere som hater sommer pga det sosiale?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil bare si at jeg elsker sommeren. Sommeren for meg er høysesong for alt. Venner, trening, familie, fritid, jobb, hele pakka. Jeg får et ekstra gir når det er sol og sommer ute. Who doesnt?!

Venneløse mennesker er det verste jeg vet. Det handler litt om engasjement. Er man venneløs kan man i 99% av tilfellene takke seg selv. ("Jammen jeg er faktisk 100% ufør" vil noen kverulere. Da er du innenfor den 1%'en). Alle andre normale mennesker som ikke har psykiske lidelser eller mangler både armer og bein er i stand til å ta i et tak, slik det ble ypperlig beskrevet tidligere i tråden. Takk deg sjæl, eller gjør noe med det. Det har kommet veldig mange gode råd i denne tråden. Alt fra utenlandsturer til gode alternativer for egentid. Ut av sofaen, din venneløse latsabb. 

 

/tough love.

 

Da sier vi takk til deg. Hvorfor gidder du å kommentere her?

Anonymous poster hash: 223f2...d6b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale å reise på typisk backpacker hostel. Jeg reiste en uke på city public hostel i København. Utrolig koselig sted. Jeg reiste alene og det gjorde mange andre også. Kom lett i kontakt med de, vi reiste på stranden en hel gjeng, gikk ut, hang i hagen, grillet i bakhagen.

Det var mange som skulle videre til Norge og jeg inviterte to jeg ble kjent med til å bo hos meg i Oslo. Utrolig kjekt! Unehagelig? Ja, i begynnelsen når jeg kom i snakk med de, men gikk fort over:-)

Anonymous poster hash: 3e71d...76c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER sommeren :(

Anonymous poster hash: 803a7...7fa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det sånn jeg også. Vet liksom ikke hva jeg skal ta meg til i feriene lengre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Du er ikke alene. Har få venner som aldri inviterer meg med ut. Har sosial angst oppå det hele, og varmen gjør det tusen ganger verre. Men trenger ikke å bekymre meg om varmen, for ingen inviterer meg allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi som sitter alene burde samlet oss og gjort noe gøy!



Anonymous poster hash: 68ea5...a9a
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg sitter ikke hjemme hele sommeren og ikke gjør noen ting. Jeg kan finne på ting med mamma og storesøster, men det blir liksom ikke helt det samme. Søstera mi har mann og 3 barn. Hun er mye opptatt og vil ikke mase på henne hele tiden. Dessuten bor hun over 1 time herfra.

Jeg har en venninne som ALDRI har tid til å møte meg uansett. Orker bare ikke å spør henne hele tiden når hun aldri kan møte meg.

Jeg kan fint gå til byen alene og sitte på cafe alene, men blir kjedelig i lengden. Jeg bor i en liten by og når jeg går mye alene, så tenker folk sikkert "jøss, har hun ingen venner? Hun går jo alltid alene"

Jeg tør ikke å reise på ferie alene. Sitte på restaurant alene og gå rundt alene. Jeg trives godt i mitt eget selskap, men å dra på ferie alene ville bli stusslig og kjedelig. Synes det er litt skummelt å.

Anonymous poster hash: 78f90...004

Ts, hvilket fylke bor du i? Hvis du har lyst, så kan du sende meg en PM, så kan vi prate sammen og bli bedre kjent og kanskje finne på no etterhvert  :klem:  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten ikke venner og føler meg ensom på sommeren. Alle på jobben gleder seg SÅ til sommerferien, for da skal de ditt og datt. Jeg har ingen planer. Eneste folk snakker om på jobb er alt det gøye de skal og hvor mye de gleder seg.

Sommeren er en årstid hvor man skal gjøre masse og forventes på en måte. Grillfester, båtturer, festivaler, tivoli, konserter, stranda osv. Jeg kan jo dra på byen og stranda alene, men det blir litt stusslig og ensomt. Verste er etter ferien, når alle forteller alt det gøye de har gjort og jeg må dikte opp historier.

Flere som er i samme båt som meg?

Anonymous poster hash: 78f90...004

Elsker sommeren, har ikke så mange venner jeg heler men gjør det beste ut av det og fokusere på meg selv og de jeg har.

Anonymous poster hash: 7dfce...4a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva med å ta tak? Altså: som del i en vennegjeng som har flyttet over hele landet så forstår jeg deg. Jge har vært der. Studievenner flyr hjem så snart skoleåret er omme og venner som har flyttet bort har 1001 avtaler de må rekke.

 

Så jeg tok tak. Ring/send beskjed til folk du kjenner (eller en gang kjente) og prøv å få til en avtale. Bare en kort gåtur med is eller et kvarters møte på kafe er bedre enn ingenting. Og når du har kontaktet de du kontakte kan så gjør du det beste ut av dagene (eller ukene) i mellom. Besøk din gamle bestemor. Hør om tante/onkel vil ha besøk på hytta.

 

Sjekk etter billige tog/fly biletter til en storby (storbyer er ofte rimelige i sommerferien og det er alltid ting å finne på der). Lek turist i egen by og gå innom et museum i uka. Sett deg som mål å teste absolutt alle kafeer som finnes før skolen starter igjen. Ta med en bok og legg deg på et øde svaberg. Start å trene på all fritida du plutselig har fått. Lær deg å strikke/male/mekke bil/lage mat. Puss opp hjemme. Gjør ting du kan fortelle andre om.

 

For: alle mennesker har sine rævva dager i sommerferien. Som ellers i livet. Til og med de som har hatt det "heeeeeelt suverent" har krangla med typen, gått på veggene hos sine foreldre, bestilt sydentur til et hotell med kakerlakker. De bare forteller deg ikke om det. :vetikke:

Anonymous poster hash: 1d830...236

 

Dette.

Men jeg etterlyser også litt tenkning hos folk. Nei, verken bildene, videoene osv. er så idylliske som folk vil ha det til over snapchat, instagram og facebook. Det er helt menneskelig å gjerne smøre så mye man bare kan når man har muligheten. Folk gjorde det før sosiale medier, men da var det gjerne tanta som satt på den andre siden av bordet og skrøt av 2-ukeren til Rhodos. Tenk litt etter, nei folk har ikke så perfekte liv som de vil gi uttrykk for, alle har sine problemer. 

 

Men er man alene så må man gjennom hele året forsøke å gjøre noe med det. Det er lett å gjemme seg bort om vinteren, når "alle" andre er hjemme og det er mørkt og dystert ute, før man plutselig får det slengt i trynet gjennom våren/sommeren. 

Endret av orien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn. Ikke spesielt morsomt.. egentlig er jeg et sommermenneske, jeg hater virkelig klimaet i dette landet pga høst og vinter, men sommeren ødelegges av at det plutselig blir enormt synlig at man er ensom. Alle vennegjengene i parkene f eks. Du tenker at "åh, hadde vært kjempegøy å dratt på Roskilde" også kommer du på at du ikke har noen å reise dit med! Også er det jo enkelte som mener at man burde dra alene f eks, men jeg tror alle ensomme vet veldig godt at å dra alene på kino, på restaurant, på café, på shopping, på ferie, på konserter, på grilling i parken... i lengden så blir det jæv... stusselig.

 

Og beklager å si det, men nordmenn er ikke akkurat den letteste "gjengen" å bli kjent med for å si det mildt.  Det funker jo å drikke seg dritings å møte andre dritings på byen, da går jo praten lett, men det hjelper jo ikke når alle blir superkleine dagen derpå. 



Anonymous poster hash: 7adc7...8af
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på reise! Dra til USA, Sør -Amerika, Australia! Det kan synes skummelt når man sitter i Norge å dra alene så langt, men du vil garantert ha time of your life! Jeg er i utgangspunktet ingen super sosial person men elsker å oppleve nye steder og mennesker. Utrolig hvor mye man vokser selv av å dra avgårde alene. Ville ikke vært det foruten!-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sympati med deg TS, sommeren må være den verste årstiden for de som føler seg ensomme. 

 

Samtidig er jeg nesten litt enig med de som sier at disse trådene går i samme spor, TS klager sin nød, mange personer kommer med forslag til løsninger, som TS igjen gjerne avfeier. Det er vanskelig å ta tak i slikt, men om man ikke prøver engang så sitter man jo der da, og klager og trøster seg med at det finnes folk med felles skjebne.

 

Jeg er veldig fan av å utfordre seg selv, er du redd for å reise alene, så er det nettopp det du skal gjøre. Selv den mest pysete venninna mi har bestilt tur alene i år. Du vokser på det. Lukker du deg inne, så blir det bare verre og verre til du blir en sær gammal kjerring en dag som får angstanfall om lyspæren går. Utfordrer du deg selv litt, så løser ikke alt seg på en gang, men det er et steg i riktig retning.

 

Du kan starte med en type reise som er for single/alenereisende hvor du blir tvangssosialisert med en hel gruppe andre og ikke får et sekund alene, det finnes så mange slike reisekonsepter nå, alt fra litteratur og vin til yoga og jogging, du kan lære språk og matlaging og hva det nå skal være. Kanskje du får venner for livet, eller kanskje du til og med rekker å bli lei av folk og å være sosial. Du vil uansett ha gjort noe nytt, lært noe nytt, ha noe å fortelle folk og vokst litt som sosialt menneske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Ryddet for personangrep, spekulasjoner om trolling, hets av brukere som benytter seg av AB-funksjonen og svar til dette.

 

 

 

Tekola, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som bor utenfor Trøndelag er heldige uansett. Vær glad dere i det minste har sol..

Anonymous poster hash: ad527...cbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takler hverdager, ikke helger, høytider og ferie. Føler meg så alene..... er en voksen dame på 45 år.

 

Har mange bekjente og noen venner. Blir ofte brukt som mental søppelbøtte, og blir sliten av det. Sist uke ringte en venn kl 0000 fordi hun var redd sønnen var selvmordsnær. Pratet med henne i 1 time, siden har jeg ikke hørt noe. Sendt sms og fikk vite at alt er ok.... 



Anonymous poster hash: f6010...254
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sleeve

Jeg og kjenner at det forventes en del om sommeren. De på jobb skal til syden osv, og reagerer alltid når jeg forteller at vi bare blir hjemme. Det føles litt som at de av og til tenker at vi er fattige som ikke reiser til utlandet liksom.

Jeg gjør nesten aldri noe om sommeren. Vi er hjemme og soler oss og griller, men vi er ikke drar aldri på ferieturer rett og slett fordi vi er hjemmekjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

Jeg har sympati med deg TS, sommeren må være den verste årstiden for de som føler seg ensomme.

Samtidig er jeg nesten litt enig med de som sier at disse trådene går i samme spor, TS klager sin nød, mange personer kommer med forslag til løsninger, som TS igjen gjerne avfeier. Det er vanskelig å ta tak i slikt, men om man ikke prøver engang så sitter man jo der da, og klager og trøster seg med at det finnes folk med felles skjebne.

Jeg er veldig fan av å utfordre seg selv, er du redd for å reise alene, så er det nettopp det du skal gjøre. Selv den mest pysete venninna mi har bestilt tur alene i år. Du vokser på det. Lukker du deg inne, så blir det bare verre og verre til du blir en sær gammal kjerring en dag som får angstanfall om lyspæren går. Utfordrer du deg selv litt, så løser ikke alt seg på en gang, men det er et steg i riktig retning.

Du kan starte med en type reise som er for single/alenereisende hvor du blir tvangssosialisert med en hel gruppe andre og ikke får et sekund alene, det finnes så mange slike reisekonsepter nå, alt fra litteratur og vin til yoga og jogging, du kan lære språk og matlaging og hva det nå skal være. Kanskje du får venner for livet, eller kanskje du til og med rekker å bli lei av folk og å være sosial. Du vil uansett ha gjort noe nytt, lært noe nytt, ha noe å fortelle folk og vokst litt som sosialt menneske.

Du er inne på noe, men synes ikke man skal hive seg ut i noe så stort som reise alene hvor det kommer til å være en haug med fremmede, som du må være sammen med 24/7. Sliter man med sosial angst eller panikk angst, så kan det gjøre vondt verre (snakker av erfaring) Man bør heller begynne smått. F.eks dra på konsert alene. Endret av Rose11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg sitter ikke hjemme hele sommeren og ikke gjør noen ting. Jeg kan finne på ting med mamma og storesøster, men det blir liksom ikke helt det samme. Søstera mi har mann og 3 barn. Hun er mye opptatt og vil ikke mase på henne hele tiden. Dessuten bor hun over 1 time herfra.

Jeg har en venninne som ALDRI har tid til å møte meg uansett. Orker bare ikke å spør henne hele tiden når hun aldri kan møte meg.

Jeg kan fint gå til byen alene og sitte på cafe alene, men blir kjedelig i lengden. Jeg bor i en liten by og når jeg går mye alene, så tenker folk sikkert "jøss, har hun ingen venner? Hun går jo alltid alene"

Jeg tør ikke å reise på ferie alene. Sitte på restaurant alene og gå rundt alene. Jeg trives godt i mitt eget selskap, men å dra på ferie alene ville bli stusslig og kjedelig. Synes det er litt skummelt å.

Anonymous poster hash: 78f90...004

Hvor gammel er du?. Det du bør gjøre er å komme deg vekk fra bygden du bor i.

Anonymous poster hash: 7dfce...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har det også sånn. Ikke spesielt morsomt.. egentlig er jeg et sommermenneske, jeg hater virkelig klimaet i dette landet pga høst og vinter, men sommeren ødelegges av at det plutselig blir enormt synlig at man er ensom. Alle vennegjengene i parkene f eks. Du tenker at "åh, hadde vært kjempegøy å dratt på Roskilde" også kommer du på at du ikke har noen å reise dit med! Også er det jo enkelte som mener at man burde dra alene f eks, men jeg tror alle ensomme vet veldig godt at å dra alene på kino, på restaurant, på café, på shopping, på ferie, på konserter, på grilling i parken... i lengden så blir det jæv... stusselig.

 

Og beklager å si det, men nordmenn er ikke akkurat den letteste "gjengen" å bli kjent med for å si det mildt.  Det funker jo å drikke seg dritings å møte andre dritings på byen, da går jo praten lett, men det hjelper jo ikke når alle blir superkleine dagen derpå. 

Anonymous poster hash: 7adc7...8af

 

Jaa, tenkte også plutselig denne sommeren at det hadde vært utrolig gøy å reise på Roskilde *sukk*

Har dessverre ingen å reise med i år, fordi jeg aldri har vært etablert i et solid vennemiljø. Har bare en annen venn her og der, og nå har jeg kommet til et punkt hvor jeg egentlig ikke henger med noen av dem. Ikke vil de være med på festival heller. Det er faktisk noen jeg traff på en festival i fjor som skal til Roskilde som jeg har utrolig lyst til å bli bedre kjent med, men hvordan skulle jeg tatt kontakt? Kan ikke bare sende melding på facebook og spørre om jeg kan bli med heller, fordi jeg så at de har trykket "delta" på festivalarrangementet :/ Blir for dumt.. Det er sikkert ikke flere pass igjen heller, og det tar jo tid å planlegge osv. 

Anonymous poster hash: 9bbb0...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...