Gå til innhold

Hvorfor elsker venstresiden islam?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venstresiden flørter veldig med islam. Om de ikke konverterer så er de veldig flinke til å snakke islam opp i skyene. De benekter at voldshandlinger har noe med islam å gjøre, de snakker om islam som "fredens religion" og de er generelt fulle av lovord om denne religionen. Hva kommer det av? 

Anonymous poster hash: 74659...210
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om venstresiden elsker islam, men de har tradisjonelt vært mer åpne for annerledes tenkende.

Islam slik det praktiseres i dag framstår på ingen måte som en fredens religion.

Tvert i mot.

AnonymBruker
Skrevet

de har tradisjonelt vært mer åpne for annerledes tenkende.

Yeah right. 

AnonymBruker
Skrevet

Venstresiden flørter veldig med islam. Om de ikke konverterer så er de veldig flinke til å snakke islam opp i skyene. De benekter at voldshandlinger har noe med islam å gjøre, de snakker om islam som "fredens religion" og de er generelt fulle av lovord om denne religionen. Hva kommer det av?

Radikale sosialistiske mennesker er av natur svært naive og de deler verden inn isnill og slem/ god og ond. De ser på seg selv som forkjemper for den tapende og svake part og synger sosialistiske tekster rundt leirbål.

Mange av disse vesener er lærere i skålen og påvirker våre barn...vi foreldre har mye å jobbe med:

Vi jobber og tjener penger...og når vi kommer hjem så må vi jobbe med kunnskap og våre barn for å fjerne skaden de sosialistiske og radikale lærerne propaganderer inn i hodene på elevene.

Vi liberale og konservative foreldre har derfor dobbelt-jobb: ute og hjemme.

Anonymous poster hash: ded40...469

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har vel opprinnelig sett på dette som en liten sårbar minoritets gruppe. Jeg synes det er enda rarere med alle feministene som ikke vil snakke om Islam.

Anonymous poster hash: 690c3...a09
AnonymBruker
Skrevet

Venstresiden hater USA, Islamister hater USA.  Sammenfallende interesser.

Venstresiden er lite opptatt av friheter. De er opptatt av regler, reguleringer, forbud og strenge klare samfunnlover. Det å slippe å tenke selv, og slå ned på de som tråkker utenfor rekkene er vidunderlig.

Islam betyr underkastelse og er ikke bare en religion som regulerer forholdet mellom Gud og mennesker.

Nei, det er så mye mer. Det er et sett med strenge politiske samfunnsregler med massevis av påbud og forbud. Et eget regulert politisk system. Og det betyr klare kjøreregler. Ikke rom for tolkninger og samme regler for Jørgen hattemaker og Kong Salomo.

Og DET liker venstresiden. Er du i tvil, slå opp i boka (Koranen) og vips der står det hva som er riktig. Ingen vurdering nødvendig. Så DEILIG å slippe å tenke selv. Likt for alle og felleskap. Her snakker vi om skikkelige onaniord. 

Den største gruppa av konvertitter finner du aller lengst til venstre. Trond "ali" Lindstad f.eks. Rett over fra kommunisme til Islam.

Anonymous poster hash: 79801...603
  • Liker 3
Skrevet

Dette er bare løse, og ganske tåpelige påstander. Hva om du finner frem noen sitater der, f.eks en SV-er benekter islamofascistisk terrorisme, er apologetisk overfor f.eks IS, eller bruker ordene "Fredens Religion" om islam?

Eller en AP-politiker.

Gi oss noen sitater, om du kan.

Det som er lett å finne, er utsagn om at terrorisme ikke er noe du kan gjøre vanlige muslimer ansvarlige for.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme grunn som at alle på høyresiden er rasister antar jeg.

Anonymous poster hash: 720cc...fa9
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare løse, og ganske tåpelige påstander. 

Les om Lindstad. 

Du kan ikke benekte at venstresiden generelt er mer positiv til islam enn høyresiden.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Les om Lindstad. 

Du kan ikke benekte at venstresiden generelt er mer positiv til islam enn høyresiden.. 

Eller en viss lege i Tromsø. En SV kvinnes drømmepartner er en palestiner kan det virke som. Spennende med Islam og felles front mot USA. Hun hater kaptialismen og frihetsprinsippet og han hater de vantro korfarerene. Vinn vinn vinn.

AnonymBruker
Skrevet

Les om Lindstad. 

Jeg er på venstresiden, jeg er ikke generelt positiv til islam, jeg er generelt opptatt av at muslimer i Norge skal respekteres så lenge de holder seg innenfor lover og regler her i landet. Og jeg er opptatt av dette fordi jeg har en del venner som er muslimer, og jeg ser hvordan det går innpå dem å nesten daglig bli kalt terrorist av enkelte, spesielt i kommentarfeltene på nettet. Deres religion har fint lite med IS å gjøre, allikevel ser du og en del folk ut til å gi IS definisjonsmakt på hva islam er. Det er skremmende. 

Anonymous poster hash: 29f9a...3e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er rart det der. De rødeste sosialistene er ofte veldig ukristne folk, og er gjerne de første til å melde seg ut av statskirken. Og kvinnefrigjøring osv. står høyt i kurs, blant annet. Samtidig så skal de på død og liv omfavne alle muslimer og deres kvinneundertrykkende religion. Veldig selvmotsigende, i mine øyne. 

Anonymous poster hash: c721e...87d
  • Liker 1
Skrevet

Les om Lindstad. 

Trond Ali Lindstad er konvertitt, men du kan knapt si at han er representativ for venstresiden. Det blir omtrent like urimelig som å henvise til Breivik og gjøre Høyresiden ansvarlig for alle hans idiotiske meninger og grusomme handlinger.

Hva jeg mener jeg kan benekte, har jeg sagt noe om i mitt første innlegg.

Skrevet

Ja, det er rart det der. De rødeste sosialistene er ofte veldig ukristne folk, og er gjerne de første til å melde seg ut av statskirken. Og kvinnefrigjøring osv. står høyt i kurs, blant annet. Samtidig så skal de på død og liv omfavne alle muslimer og deres kvinneundertrykkende religion. Veldig selvmotsigende, i mine øyne. 

Anonymous poster hash: c721e...87d

Hva med å underbygge dine påstander? Hvor finner vi denne påståtte omfavnelsen av islam?

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Hva med å underbygge dine påstander? Hvor finner vi denne påståtte omfavnelsen av islam?

Den eksister jo ikke. Men slik er høyresiden de slenger ut påstander uten og ha noe bevis for de påstander.

Men det vet du sikket selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på venstresiden, jeg er ikke generelt positiv til islam, jeg er generelt opptatt av at muslimer i Norge skal respekteres så lenge de holder seg innenfor lover og regler her i landet. Og jeg er opptatt av dette fordi jeg har en del venner som er muslimer, og jeg ser hvordan det går innpå dem å nesten daglig bli kalt terrorist av enkelte, spesielt i kommentarfeltene på nettet. Deres religion har fint lite med IS å gjøre, allikevel ser du og en del folk ut til å gi IS definisjonsmakt på hva islam er. Det er skremmende

Vel, det er ikke så rart egentlig. Når det gjelder den rødgrønne regjeringen så var det ALLTID å ta kontakt med muslimsk råd eller menigheteen hver eneste gang de ønsket å formildle et budskap til innvandrere. Alle møter ble lagt til moskeer. De religiøse lederene blir omtalt og behandlet som de fremste representantene for sine innvandrergrupper. Imamene er altid representert ved alle sammenkomster.

Det fører til at imanene får definisjonsmakte, og litt til. Og folk blir ikke regnet som etniske pakistanere, Iraner, iraker, Jordanere. Nei, de er muslimer først og fremst. Det er det som blir fremhevet og vektlagt.

Når journalister trenger innspill. Første telefonen går til islamsk råd. Norge har GITT dem makten til å være de fremste representantene. Og da blir det som det blir. De er først og fremst muslimer, det er det som binder dem sammen og de blir regnet som 1 gruppe. Uansett opprinnelse. Og IS praktiserer Islam som det står i Koranen. Og det er det som gjør det så vanskelig å argumentere mot. da blir man liksom imot det som står i koranene. Det det betyr dødstraff. Islam er grei sånn. Dødstraff for det meste , sparer tid og gjør ting enkelt.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, det er ikke så rart egentlig. Når det gjelder den rødgrønne regjeringen så var det ALLTID å ta kontakt med muslimsk råd eller menigheteen hver eneste gang de ønsket å formildle et budskap til innvandrere. Alle møter ble lagt til moskeer. De religiøse lederene blir omtalt og behandlet som de fremste representantene for sine innvandrergrupper. Imamene er altid representert ved alle sammenkomster.

Det fører til at imanene får definisjonsmakte, og litt til. Og folk blir ikke regnet som etniske pakistanere, Iraner, iraker, Jordanere. Nei, de er muslimer først og fremst. Det er det som blir fremhevet og vektlagt.

Når journalister trenger innspill. Første telefonen går til islamsk råd. Norge har GITT dem makten til å være de fremste representantene. Og da blir det som det blir. De er først og fremst muslimer, det er det som binder dem sammen og de blir regnet som 1 gruppe. Uansett opprinnelse. Og IS praktiserer Islam som det står i Koranen. Og det er det som gjør det så vanskelig å argumentere mot. da blir man liksom imot det som står i koranene. Det det betyr dødstraff. Islam er grei sånn. Dødstraff for det meste , sparer tid og gjør ting enkelt.

Tro meg, det er ikke særlig vanskelig å argumentere mot IS' tolkning av religionen islam, de muslimene jeg kjenner gjør det uten problemer, selv de som har opplæring fra regliøse skoler i diverse land ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tro meg, det er ikke særlig vanskelig å argumentere mot IS' tolkning av religionen islam, de muslimene jeg kjenner gjør det uten problemer, selv de som har opplæring fra regliøse skoler i diverse land ;)

Vel. Alle finner vel støtte for sitt syn gjennom de forskjellige setningene.

Å steine en homofil kan forsvares, gifte seg med 9 åringer er ok og drepe vantro er ok. Hvis man følger profetens eksempel.

Men så er det vers som sier at man respektere og være "snill og grei" osv. Så er det muligens det som skiller moderate og ikke moderate??

AnonymBruker
Skrevet

Vel. Alle finner vel støtte for sitt syn gjennom de forskjellige setningene.

Å steine en homofil kan forsvares, gifte seg med 9 åringer er ok og drepe vantro er ok. Hvis man følger profetens eksempel.

Men så er det vers som sier at man respektere og være "snill og grei" osv. Så er det muligens det som skiller moderate og ikke moderate??

Det er nok det, derfor er jeg lei av at man sier IS har den "mest riktige" tolkningen av islam. Det er å tillegge dem altfor stor definisjonsmakt over hva islam er.

• Liker 1
Skrevet

Den eksister jo ikke. Men slik er høyresiden de slenger ut påstander uten og ha noe bevis for de påstander.

Men det vet du sikket selv.

Selvsagt vet jeg det, men jeg vil gjerne stille det i relieff. Med sidebelysning  fra venstre, så alle de groteske detaljene trer klart frem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...