AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #1 Skrevet 11. juni 2015 Fordeler og ulemper med feminister? For min del er det bare ulemper. Jeg synes de går altfor langt. La kvinner være kvinner og menn være menn! Anonymous poster hash: c1c60...d1d 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #2 Skrevet 11. juni 2015 Feminister er en stor og variert gruppe, med både mer og mindre ekstreme varianter, så jeg har ingen problemer med feminister generelt. Det blir alt for forenklet, men slik er det jo alltid når man diskuterer feminisme. Anonymous poster hash: 081dc...0eb 5
Cowboy Lotte Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 (endret) Jeg liker ikke rødstrømpene, men jeg er enige i at menn har mye å lære av vår visdom. Vi kvinner har faktisk ganske mye klok å komme med, som jeg tror menn ikke evner å forstå... Endret 12. juni 2015 av Cowboy Lotte 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Jeg liker meg selv. Jeg liker ikke "la kvinner være kvinner og menn være menn" som om at det er kvinnelig å være svak, uten utdannelse og bare være hjemme. Idiotisk. Menn og kvinner er like mye verdt og har like stor betydning for samfunnet. Begge kjønnene er like viktige. Anonymous poster hash: af6fa...748 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Hykleriet og dobbelmoralen til mange feminister synes jeg er irriterende, Anonymous poster hash: 883f5...046 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #6 Skrevet 12. juni 2015 Fordel: Står for mye bra for begge kjønn Ulempe: Som i de fleste miljøer så finnes det bestandig ekstremister Anonymous poster hash: 2bfea...0a7 4
Gjest Donald Duck Skrevet 12. juni 2015 #7 Skrevet 12. juni 2015 Jeg liker meg selv. Jeg liker ikke "la kvinner være kvinner og menn være menn" som om at det er kvinnelig å være svak, uten utdannelse og bare være hjemme. Idiotisk. Menn og kvinner er like mye verdt og har like stor betydning for samfunnet. Begge kjønnene er like viktige. Anonymous poster hash: af6fa...748 Ja begge kjønnene er like viktige. Men og framstille det som at menn og kvinner er like blir uansett feil 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #9 Skrevet 12. juni 2015 Jeg elsker feminister! Anonymous poster hash: 69699...2ad
mijaa Skrevet 12. juni 2015 #10 Skrevet 12. juni 2015 Ja begge kjønnene er like viktige. Men og framstille det som at menn og kvinner er like blir uansett feil Det er vel ingen som sier at de skal være like. For min del handler feminisme mye om å ha muligheten til å velge selv, og drite i trange kjønnsrollebokser. Og det handler ikke om å få kjønnene mer like, men å få bort stereotyper som at kvinner er mer glad i å vaske og rydde enn det menn er. Det er veldig mye vi ser på som kjønnstypisk som heller burde bli betegna som personlighet, synes jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #11 Skrevet 12. juni 2015 Ja begge kjønnene er like viktige. Men og framstille det som at menn og kvinner er like blir uansett feil Menn og kvinner er individer og skal behandles deretter. Det er helt feil å sette folk i bås etter kjønn. F.eks er det mange som har fordommer mot mannlige barnehageansatte, fordi de tror at hvis du er mann så er du også en pedofil overgriper nærmest. De forstår ikke hva en mann har å gjøre i barnehagen. Det er også mye fordommer mot kvinner i forskjellig arbeid. F.eks som flere lederstillinger pga tidligere kjønnsroller. Noen menn liker ikke å ha kvinnelig sjef fordi de ikke mener at en kvinne kan bestemme noe over dem. Og så er det fordommer mot at kvinner i fysisk krevende arbeid ikke kan gjøre en like god jobb som menn, og det er ofte også feil. Jeg har selv jobbet i en svært fysisk krevende jobb, og var eneste kvinne på arbeidsplassen. Det som tok en gjennomsnittlig ansatt der å gjøre på 1 uke gjorde jeg på 1 dag. Det handler ikke om at jeg er supermaskulin (jeg er liten og tynn bare), men at jeg har evne til å presse meg selv, god arbeidsmoral og sikkert også god teknikk på arbeidet. Jeg er interessert i å gjøre jobben min på jobb, og det er det ikke alle som er. Derfor mener jeg at individer er viktigere å se enn kjønn. Det er dumt å forhåndsdømme mennesker ut i fra om de har innovertiss eller utovertiss! Anonymous poster hash: af6fa...748 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #12 Skrevet 12. juni 2015 For likestilling. 100% imot feminisme. Du motsier da deg selv. Det går ikke an. Anonymous poster hash: af6fa...748 2
Gjest Castielz Skrevet 12. juni 2015 #13 Skrevet 12. juni 2015 Du motsier da deg selv. Det går ikke an. Anonymous poster hash: af6fa...748 Nope, ingen motsigelser der.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #14 Skrevet 12. juni 2015 Nope, ingen motsigelser der. Jo. For de som ikke vet hva feminisme er, kanskje. Men feminisme er likestilling og har alltid vært det. Se litt om kvinnekamp fra romantikken og ut, og les litt om det. Du finner nok mye interessant og du finner sikkert ut hvor utrolig viktig feminisme er. Anonymous poster hash: af6fa...748 2
Gjest Castielz Skrevet 12. juni 2015 #15 Skrevet 12. juni 2015 Jo. For de som ikke vet hva feminisme er, kanskje. Men feminisme er likestilling og har alltid vært det. Se litt om kvinnekamp fra romantikken og ut, og les litt om det. Du finner nok mye interessant og du finner sikkert ut hvor utrolig viktig feminisme er. Anonymous poster hash: af6fa...748 Likestilling er oppnådd for lenge siden. Dagens feminisme handler om å få fordeler, noe som de dessverre lykkes med alt for ofte.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #16 Skrevet 12. juni 2015 Jeg er anti-feminist, men equalist og for like rettigheter. Anonymous poster hash: 8e1da...d64 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #17 Skrevet 12. juni 2015 Likestilling er oppnådd for lenge siden. Dagens feminisme handler om å få fordeler, noe som de dessverre lykkes med alt for ofte. Selv om Norge muligens er svært nærme til å oppnå fullstendig likestilling, hva med resten av verden? Feminister jobber også for å oppnå likestilling i andre deler av kloden. Anonymous poster hash: 2bfea...0a7
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #18 Skrevet 12. juni 2015 Fordrar dem veldig godt, og er veldig takknemlig for at de finns. Anonymous poster hash: 78317...102 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #19 Skrevet 12. juni 2015 Selv om Norge muligens er svært nærme til å oppnå fullstendig likestilling, hva med resten av verden? Feminister jobber også for å oppnå likestilling i andre deler av kloden. Anonymous poster hash: 2bfea...0a7 Feminister i norge jobber for å grafse til seg flere rettigheter og fordeler på bekostning av andre. Feminismen har gjort sin jobb i (mesteparten) vesten og kan fint gå av med døden her. At man trenger likestilling i andre deler av verden er nok derimot riktig, så da anbefaler jeg deg å sjekke ut Egalitarianism: https://en.wikipedia.org/wiki/Egalitarianism Anonymous poster hash: 8e1da...d64 1
Gjest Castielz Skrevet 12. juni 2015 #20 Skrevet 12. juni 2015 Selv om Norge muligens er svært nærme til å oppnå fullstendig likestilling, hva med resten av verden? Feminister jobber også for å oppnå likestilling i andre deler av kloden. Anonymous poster hash: 2bfea...0a7 Det har jeg sannelig ikke sett mye av! De fleste går jo rundt her og syter. Men, vi blir aldri enige, så la oss sette strek.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå