AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #1 Skrevet 9. juni 2015 Hei. Har nettopp fullført trafikalt, bedre sent enn aldri, og er veldig usikker på om jeg skal velge intensivkurs eller gå det vanlige løpet. Vet de fleste kjøreskoler anbefaler at man skal ha kjørt litt hjemme før man tar intensiv, men dette er ikke et krav. Hva føler dere er det beste valget for meg, som aldri har så mye som sittet på førersiden sitt sete? Grunnlag; har blitt lovet en jobb i en liten stilling så snart sertifikatet er i boks. Anonymous poster hash: 05be2...d0a
Kamikatze Skrevet 9. juni 2015 #2 Skrevet 9. juni 2015 Intensivkurs er ikke dumt. Da betaler du for en pakke, og slipper å alltid ha penger til kjøring, og å vente for lenge mellom hver kjøring. Uansett hva du velger er det best å lære å kjøre og å få veiledning på trafikkskolen, men øve på spesifikke teknikker og mengdetrening sammen med familie eller venner. Egentlig er det litt greit at du aldri har tatt i et ratt, for da har du ikke med deg innlærte uvaner. Har du mulighet til å øve privat, er det gull verdt. Det tar tid å mestre det tekniske, sånn at en kløtsjer og girer, blinker og sjekker speedometeret praktisk talt automatisk, sånn at en får all konsentrasjonen om trafikkbildet. Selv tok jeg en pakke, men kjøpte ekstra kjøretimer fordi jeg ikke hadde noen å øvelseskjøre privat med. Innså at all kjøretrening før oppkjøring bare er begynnelsen. Det er etter at du får førerkortet, den virkelige øvelseskjøringen begynner. Fikk liksom aldri dreisen på det der med kløtsj og gir, så jeg kjøpte bil med automatgir. Etter at jeg følte at jeg mestret landeveien og bygatene, kjøpte jeg et vrak av en bil med manuelt gir, og øvde ihjel kløtsjen. Nå kan jeg fint kjøre begge deler, og konsentrasjonen ligger foran bilen, der den hører hjemme. Ja, det åpner seg flere jobbmuligheter med førerkortet. Og flere muligheter hvor en kan pendle. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 Tusen takk for kjempe godt svar, Kamikatze! Flere av venner og familie sier også at jeg bare kan slenge meg på et intensiv å betale hele beløpet med en gang, nå mens jeg har råd til det. Da melder jeg meg på intensiv, å ser hvordan det går! Anonymous poster hash: 05be2...d0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå