Gå til innhold

Hvor lenge før første mens etter pstav/cerazette

Anbefalte innlegg

Gjest Hjertesukk
Skrevet (endret)

Hei! Jeg har gått på pstav i ca 6 år, og gikk på cerazette i to mnd.. (Gikk over på cerazette rett etter jeg tok ut siste staven.)

Jeg sluttet på cerazette for to-tre uker siden og begynner å få litt hetta.. (Siden vi nå er aktive prøvere ;) ) Jeg har ikke fått denne bortfallsblødningen som så mange snakker om.. Og da heller ikke menstruasjon. Jeg hadde forøvrig ikke menstruasjon da jeg brukte pstav.

Noen som har vært igjennom det samme? Hvor lang tid tok det før mensen kom? Hilsen utålmodig :-)

Endret av Hjertesukk
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste mister helt bortfallsblødingen ved bruk av Cerazette.

Anonymous poster hash: 601ca...c2d
Gjest Hjertesukk
Skrevet

Det er altså en god sjanse for at man ikke får bortfallsblødning når man slutter på cerazette? :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er altså en god sjanse for at man ikke får bortfallsblødning når man slutter på cerazette? :)

Nei, omvendt.  Sjansen er stor for å ikke få bortfallsblødning ved bruk av Cerazette. Når det er sagt, så kan det ta 6-8 mnd før det stabiliserer seg, du kan med andre ord få mellomblødninger

Gjest Hjertesukk
Skrevet

Okei. Hehe, vet ikke om jeg var litt uklar i teksten :) rettet opp litt nå. Jeg har altså sluttet på cerazette, og venter på bortfallsblødningen ettersom vi er prøvere :) 😊 Er nysgjerrig på hvor lang tid det har tatt for andre, og hva som er vanlig.

Skrevet

Her tok det seks uker, slutta helgen før 1. mai og fikk mensen nå på torsdag. Føltes uendelig lenge....

Gjest Hjertesukk
Skrevet

Fikk du bortfallsblødning før det var gått 6 uker A4livet? :)

Gjest Grastusta
Skrevet

Sluttet påCerazette i slutten av april og venter fortsatt på bortfallsblødning (eller mens nå da, egentlig).

Skrevet

Fikk blødning (aner ikke om det var bortfalls eller mens) 28 dager etter jeg sluttet med Cerazette. Fikk så mensen igjen etter 41 dager, etter det ble jeg gravid :) Ingenting var altså stabilt med meg, men frøet festet seg. Kjør på og lykke til :)

Skrevet

Jeg fikk første blødning ca. 5-6 uker etter uttak av p-stav, blødningen varte 12 dager. Etter det har jeg hatt normal mens en gang i mnd.

Gjest Hjertesukk
Skrevet

Da er det bare å vente, altså! Ble litt nervøs når jeg leste at bortfallsblødning skulle komme umiddelbart etter p-pilleslutt her på forumet :fnise: men skjønner nå at det er litt mer individuelt enn som så. :lillesky:

AnonymBruker
Skrevet

Da er det bare å vente, altså! Ble litt nervøs når jeg leste at bortfallsblødning skulle komme umiddelbart etter p-pilleslutt her på forumet :fnise: men skjønner nå at det er litt mer individuelt enn som så. :lillesky:

Det kan ta opptil ett år før du har normal mens igjen etter å ha tatt ut p-stav eller slutta på p-piller/minipiller. Noen tar det dager, uker mens andre må vente måneder.

Får håpe du får det fort, så du får napp  :blomst:

Gjest Hjertesukk
Skrevet

Det kan ta opptil ett år før du har normal mens igjen etter å ha tatt ut p-stav eller slutta på p-piller/minipiller. Noen tar det dager, uker mens andre må vente måneder.

Får håpe du får det fort, så du får napp  :blomst:

Får håpe på det beste, og at spira sitter i løpet av sommeren - dét ville vært fint det! :gravid::biggrin:

AnonymBruker
Skrevet

Får håpe på det beste, og at spira sitter i løpet av sommeren - dét ville vært fint det! :gravid::biggrin:

Krysser fingrene for deg :D

Skrevet

Fikk du bortfallsblødning før det var gått 6 uker A4livet? :)

Nei, det var første blødningen. Og når man først har fått mensen er det nervepirrende å finne ut hvor lange sykluser man har. Forrige gang jeg sluttet på piller var syklusen på 40 dager, ble et par tester da :fnise:
Gjest Grastusta
Skrevet

Men, kanskje et litt dumt spørsmål: er det bortfallsblødning hvis den kommer etter mange uker? Jeg har liksom tenkt at den dagen jeg begynner å blø, er det fordi mensen (og dermed også eggløsning) er tilbake :klo:

Gjest Hjertesukk
Skrevet

Nei, det var første blødningen. Og når man først har fått mensen er det nervepirrende å finne ut hvor lange sykluser man har. Forrige gang jeg sluttet på piller var syklusen på 40 dager, ble et par tester da :fnise:

Hehe! Skjønner at det ble noen tester da ja! :fnise: 

• 3 måneder senere...
Skrevet

Må bare hente opp igjen denne.

Jeg sluttet på Cerazette i vår, fikk aldri noen blødning og var ganske stressa for hvor lang tid kroppen ville komme til å bruke, men nå har jeg blitt gravid uten å ha fått mensen tilbake i det hele tatt. Det tok fem måneder fra pilleslutt :)

Anonymous poster hash: 8cfb6...6c5
Gjest Hjertesukk
Skrevet

Jeg fikk forresten mensen etter 2 mnd, deretter tok det 1,5 mnd igjen før neste etter der igjen :) om jeg er regelmessig nå så venter jeg mensen igjen om 10 dager.. Men håper det heller sitter en liten spire ;)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...