Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn

A4-livet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For en effektivitet i alle ledd!! Herlighet... Gratulerer så mye med vakreste M, med katten tilbake og med en fantastisk innsats!! Godt jobbet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte nesten å grine av innlegget til mannen din altså. Så fine ord ❤️ Jeg er så spent på hvordan Lille reagerer når hun faktisk blir storesøster.

Hun er skikkelig nydelig hun jenten deres. Gratulerer nok en gang ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første natta hjemme overstått. Sov jo bare fire timer natt til i går så la oss litt før ni. Ble en natt med mange og hyppige oppvåkninger fram til ca fire, etter det våknet hun kanskje hver halvannen time. Jr våknet hver gang hun gråt skikkelig da, så mannen måtte sove på sovesofaen utenfor rommet hans. Så er vel jeg som har fått mest søvn siden jeg sov til halv ni (M sov over en time lenger enn det også). Jr har vært med mormor og bestefar på det store badet i dag mens vi har vært på sykehuset for noen prøver og så kjøpte vi ny mobil til meg siden jeg mista min i do i går :sjenert: Nå blir det Grandis til middag før jr kommer hjem. Gleder meg til å se han igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Porcelain skrev:

Gratulerer så mye! For en dag!  Du er litt av ei dame altså, var det ikke på søndag du måkte snø? :P 

Ja, var på lørdag da det kom så mye snø. Og på onsdag forsåvidt, men det var veldig løssnø da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du må få en haug med unger, du er tydeligvis skapt for både graviditet og fødsel! Neste unge føder du vel i forbifarta under snømåking... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, du er tydeligvis skapt for dette! Både graviditet og fødsel er jo piece of cake for deg :tommelsmil: 

Jeg derimot er ikke det :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frister ikke så veldig å føde flere ganger altså... Etter forrige gang var jeg kjempeklar for å føde flere ganger, nå tenker jeg mer at det der gjør jeg pokker ikke igjen :fnise: Jordmora sa forresten at det som reddet meg fra bilfødsel var at vannet ikke gikk før hodet var halvveis ute. Gikk vel et halvt minutt fra vannet gikk til hun var ute. 

Andre natta hjemme gikk kjempebra. Hun våknet kanskje hver halvannen time for mat, men sovnet fort igjen og det var ikke noe gråting. Mannen hadde såvidt våknet to-tre av gangene og har sov hele natta. Og melka har definitivt kommet, så nå er det ei som ligger i melkekoma på fanget mitt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
2 minutter siden, A4-livet skrev:

Frister ikke så veldig å føde flere ganger altså... Etter forrige gang var jeg kjempeklar for å føde flere ganger, nå tenker jeg mer at det der gjør jeg pokker ikke igjen :fnise: Jordmora sa forresten at det som reddet meg fra bilfødsel var at vannet ikke gikk før hodet var halvveis ute. Gikk vel et halvt minutt fra vannet gikk til hun var ute. 

Andre natta hjemme gikk kjempebra. Hun våknet kanskje hver halvannen time for mat, men sovnet fort igjen og det var ikke noe gråting. Mannen hadde såvidt våknet to-tre av gangene og har sov hele natta. Og melka har definitivt kommet, så nå er det ei som ligger i melkekoma på fanget mitt :) 

Åh, så koselig! :rodmer: Jammen godt du slapp bilfødsel da, kan tenke meg det er temmelig ubehagelig! Ikke at det er så behagelig fra før, men trenger ikke å bli verre liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkekoma :rodmer:

Jeg blir jo helt babysyk av å lese her. Det virker som alt går tipp topp. Katt som ikke bryr seg, soving, amming, alt :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye:rodmer: Så utrolig koselig det virker som dere har det! Og for en fødselshistorie, ble helst svett av å lese den jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludodama
9 timer siden, Carouselle skrev:

Mens jeg browser etter babyting til lillebror, her er ting jeg kom over som jeg synes er nydelige til en liten babyjente: 

NatureZoo uro

Uro med sommerfugler

Uro med skyer

Svane

:)

Den svana fikk jeg helt nuggra av :blink:

Men de andre var supersøte! Dog brant jeg meg sist på å kjøpe masse Sprellting hvor omtrent ALT ble ødelagt eller var rævva kvalitet. De pedagogiske lekene ble ikke brukt, men Fisher Price plæstik fæntæstik derimot :P 

Så koselig at alt er fryd i heimen nå A4! :hjerte: Ble helt stressa av å lese det der med vannet og bilen, herregud- det var nummeret før du havna i avisene: "kvinne fødte i bil rett uttafor legevakta"! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aagh, dattera digger fisher price - desto sctøggere og grellere farger og desto kjipere plast, desto bedre! Pene, pedagogiske treleker i fine (for voksne) farger, derimot... ;) Min arbeidsteori er at etter apokalypsen kommer jorden til å være nesten radert. Det eneste som gjenstår er kakerlakker og fisher price-leker.

Endret av miore
Ville ikke være så spesifikk med tanke på apokalypsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ludodama
2 timer siden, miore skrev:

Aagh, dattera digger fisher price - desto sctøggere og grellere farger og desto kjipere plast, desto bedre! Pene, pedagogiske treleker i fine (for voksne) farger, derimot... ;) Min arbeidsteori er at etter apokalypsen kommer jorden til å være nesten radert. Det eneste som gjenstår er kakerlakker og fisher price-leker.

:legrine::legrine:

Nå sliter jeg noe sjukt med å kvele latterkrampe under foredrag med en EUfyr :legrine: 

Jeg så bare for meg svidd grunn med kakerlakker og blinkende gåbiler og knallrosa lekekjøkken :hoho: Og en UFO med sånn ufomusikk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

FisherPrice-leker er virkelig evigvarende. Det blir vel et FP-lekekjøkken Chuck Norris og Lars Monsen tilbereder kakkerlakker på når verden går under :Knegg:

Godt å høre at melka ikke lot vente på seg alt for lenge! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er så mange fine ting, @Carouselle! Kanskje vi kan ønske oss sånt til dåpen :)

@Ludodama Haha, det har jeg tenkt mye på. Veldig lite som skulle til for at det hadde blitt bilfødsel, det hadde lokalavisa kasta seg over :fnise: Hadde jeg bedt mannen stoppe da jeg fikk pressrier f.eks hadde jeg født en km unna sykehuset. Hadde vi vært der noen få minutter senere hadde de ikke fått meg ut av bilen, evt hadde jeg født ute på båra. Fortsatt uvirkelig at det ble en sånn fødsel, det gikk liksom så fort at jeg ikke hang helt med. Da jeg fikk første pressria tenkte jeg noe ala "hæ?" :ler:

@miore Jeg tror du har rett med kakerlakkene og lekene. Kan ikke babyer bare like pene ting liksom? :fnise:

Herregud, Marimba er blitt fire dager allerede. Og hun har foreløpig gjort mine dystre spådommer om en kjip barseltid til skamme. Jenta spiser og sover, kan til og med sove litt alene i babynestet når hun er skikkelig trøtt. Og sover like godt på pappaen som på meg. Jeg har faktisk fått spist middag som vanlig hver dag, med jr spiste jeg i sofaen hver dag de første ukene. I går kom TrippTrapp-stolen hennes og hun satt i newbornsetet og sov under hele middagen. Og jr syns det var så stas at lillesøster satt ved siden av han. Han er virkelig bare verdens beste storebror altså, SÅ stolt og skal holde henne og kose. Ikke sjalu foreløpig i det hele tatt. Og nettene går bra. I natt var hun våken for mat da vi la oss og tre ganger til, og så stod vi opp halv ti :sjenert: Mannen får hhvertfall nok alenetid når han har levert i barnehagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M ass, drømmebaby! :nigo: Godsnakker litt med baby as we speak, en sånn en vil jeg også ha! Om han er som Mini er løpet kjørt :ler: Deilig at Jr takler nye babyen så bra foreløpig, jeg gruer meg litt til akkurat det. Selv om mannen har fått sine perioder der han er best i verden, er det stort sett jeg som er favoritten hos Mini (sånn for å være beskjeden :fnise:). Satser på at han bare blir litt mer pappagutt, men uten den derre "mamma får ikke lov til å gjøre noen ting lenger", sånn som venninna mi opplevde. 

@miore :hoho: Hva skjedde med å like sånne pene, pedagogisk korrekte treleker liksom? Tror det må være en innstilling et sted som jeg ikke har fått med meg, for Mini liker bare sånne grelle, bråkete greier han og ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...