A4-livet Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter #1561 Del Skrevet 27. oktober 2016 I går kveld og i dag tidlig var jr mer seg selv igjen Hadde vært det i barnehagen i går også. Så var nok bare en reaksjon på helgen. Tror nesten det skal gå lettere når lillesøster er her for da har han noe konkret å forholde seg til (jeg får bestemt meg ifht om dette skal gå bra eller ikke ). I dag har jeg vasket bilstolen, det trengtes. Fant fire-fem rosiner under trekket og det var generelt veldig møkkete. Så slang trekket til vask og vasket over resten. Og så har jeg støvsugd hele huset og vasket det ene badet. Da var jeg svimmel og begynte å se uklart og flimrete i ene øyekroken så da fant jeg ut at det var på tide å gi seg. Så da ble det to skiver med nugatti Nå skal jeg ikke gjøre så mye fornuftig resten av dagen bortsett fra å lage en pai til middag og så foreldremøte i barnehagen i kveld. Jeg satser på at de har kake der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 27. oktober 2016 #1562 Del Skrevet 27. oktober 2016 Du får i hvert fall dagene til å gå, hører jeg! Men du må ta det rolig, flimring er ikke noe gøy. Forstår godt at du måtte ha litt Nugatti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter #1563 Del Skrevet 27. oktober 2016 2 timer siden, Weebs skrev: Du får i hvert fall dagene til å gå, hører jeg! Men du må ta det rolig, flimring er ikke noe gøy. Forstår godt at du måtte ha litt Nugatti Ja, men fram til klokka var tolv eller noe satt jeg bare og så på Call the midwife så har ikke gjort så mye i dag altså. Kjeda meg litt faktisk.... Glemte å skrive at jeg fikk kjøpt bilstolpose på salg i går. Var ÷30% på posene fra Voksi på babyverden til Barnas hus, da ble det en i rosa (nesten litt gammelrosa egentlig). Og så fikk jeg den nye stellematta til stellebordet i dag, den mangler bare to cm i bredden så hadde den passet perfekt (lever fint med det). Er denne: http://www.mimmis.no/klups-stellematte-night-birds Kjekt at den hadde høye kanter, men den er i sånn plaststoff så må vel bruke noe under babyen så det ikke blir ekkelt å ligge på. Får ta en liten shoppingrunde igjen i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter #1564 Del Skrevet 27. oktober 2016 For de som måtte lure, denne paien er kjempegod:http://trinesmatblogg.no/2011/06/08/kyllingpai-med-spinat-feta-og-soltorket-tomat/ Jr sitter og gafler i seg et stykke nå, jeg har spist så mye at jeg er usikker på om jeg orker kake (hvem prøver jeg å lure egentlig? Jeg har alltid plass til kake...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 27. oktober 2016 #1565 Del Skrevet 27. oktober 2016 Åh, ja, den paien er kjempegod! Feta i pai er bare superdigg! Kan anbefale å hamstre hvite håndklær i størrelse håndhåndkle på Ikea eller noe sånt som underlag på stellematta. Det blir så mye bæsj, tiss og gulp på stellebordet uansett, og man vasker jo fort noen 60-gradersvasker i uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter #1566 Del Skrevet 27. oktober 2016 1 time siden, Verdande skrev: Åh, ja, den paien er kjempegod! Feta i pai er bare superdigg! Kan anbefale å hamstre hvite håndklær i størrelse håndhåndkle på Ikea eller noe sånt som underlag på stellematta. Det blir så mye bæsj, tiss og gulp på stellebordet uansett, og man vasker jo fort noen 60-gradersvasker i uka Ja, var Ikeahåndklær vi brukte forrige gang også. Det bare frister så lite å dra tilbake, var så sykt mye folk der på mandag (eller var det tirsdag? ). Men i morgen kan jeg dra dit litt tidligere, klokka tolv var et dårlig tidspunkt.... Har jordmortime i morgen kom jeg på nå, da kan jeg dra rett etter den. Det var ikke kake på foreldremøtet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 27. oktober 2016 #1567 Del Skrevet 27. oktober 2016 Har hørt mye bra om ideen om at mammaen(og pappaen i starten) kan ta med den eldste på "spesielle koseting" - en jeg kjenner tok med ungen på en liten grilltur i skauen og gjorde et poeng at nå skulle bare pappa og han kose seg. Andre igjen avtaler at kanskje mamma henter og tar med største på cafè eller noe sånt. Ikke så lett helt i starten for mor å gjøre, men det er litt av grunnen til at jeg kommer til å prøve å få ungen til å kunne ta faske(hvis det går med amming og flaske aksepteres) - at man kan ta en totimers tur med størstebarnet alene. Og før den tid kommer så handler det nok mye om å involvere, og så kan en jo gjøre ting sammen alene hjemme mens mannfolkene triller litt, tar legging eller bader den minste. Da kan man sette av en liten pause til pusling eller lese en liten bok eller noe sånt. Trenger jo ikke skje hver dag, men sånn avogtil. Det hjelper nok mye Ei i barnehagen har nettopp fått to - og minsten aksepterer vogna(men bæres ofte i bæresele) og jeg ser ofte at de står på vei fra barnehagen og har en liten "kosestund" ved endene og diller der. Det er sikkert for å unngå å gå rett hjem, men det blir jo en liten kvalitetsstund og selv om minsten er med. Det gikk jo ikke de gangene minsten hylte som en galning, men de andre dagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 27. oktober 2016 #1568 Del Skrevet 27. oktober 2016 1 time siden, A4-livet skrev: Ja, var Ikeahåndklær vi brukte forrige gang også. Det bare frister så lite å dra tilbake, var så sykt mye folk der på mandag (eller var det tirsdag? ). Men i morgen kan jeg dra dit litt tidligere, klokka tolv var et dårlig tidspunkt.... Har jordmortime i morgen kom jeg på nå, da kan jeg dra rett etter den. Det var ikke kake på foreldremøtet Ikea er best kl 21-22 på kvelden på ukedager, synes jeg. Men ser jo at den strategien fort forsvinner etter at minien kommer Ikke noe kake Da får du spiste litt mer nugatti, med loff under. Det er nesten kake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter #1569 Del Skrevet 28. oktober 2016 Magebilde 37+6 (gidder ikke ta en nytt i dag, er 38+0 nå) Var to andre gravide på foreldremøtet i går som var 2-3 mnd kortere på vei enn meg, men begge hadde større mage. Da følte jeg plutselig at min er knøttliten. Kanskje hun ikke blir like stor som broren sin. Ja, er ca sånn vi håper å gjøre det, @Ludodama. At jeg også klarer å sette av tid til å gjøre ting med jr alene. Det kan jo bare være å være ute i gata og leke med naboungene, bake litt osv. Har et håp om at vi kan bake pepperkaker sammen i år hvertfall. Selv om pepperkakedeigen smaker mye bedre enn de ferdig pepperkakene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 28. oktober 2016 #1570 Del Skrevet 28. oktober 2016 Så fin mage Så fin gravid du er! Og ikke den største magen jeg har sett nei, det er jo folk i termingruppa mi som begynner å nærme seg den størrelsen der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 28. oktober 2016 #1571 Del Skrevet 28. oktober 2016 Så fiiiiiin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 28. oktober 2016 #1572 Del Skrevet 28. oktober 2016 Åååå, så koselig mage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 28. oktober 2016 #1573 Del Skrevet 28. oktober 2016 Du er helt fantastisk fin som gravid! Herlig magebilde altså, blir nesten litt misunnelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 28. oktober 2016 #1574 Del Skrevet 28. oktober 2016 20 timer siden, A4-livet skrev: For de som måtte lure, denne paien er kjempegod:http://trinesmatblogg.no/2011/06/08/kyllingpai-med-spinat-feta-og-soltorket-tomat/ Jr sitter og gafler i seg et stykke nå, jeg har spist så mye at jeg er usikker på om jeg orker kake (hvem prøver jeg å lure egentlig? Jeg har alltid plass til kake...) Mmmm takk for tips! Alltid kjekt med oppskrifter som er testet og anbefales Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 28. oktober 2016 #1575 Del Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Nå som det nærmer seg fødsel, kan bare gjøre obs på at etterrier... det er ikke en myte, that´s a fact! Og gud bedre så ubehagelig det er! Jeg hadde ingen sist, men det er visstnok mer normalt å få det som flergangsfødende. Men gjett om de kom! Noen sverger til smertestillende, andre takler det med varmepute. Jeg brukte ingenting, kom meg jo gjennom det - men likevel - vil bare advare da jeg selv ble tatt litt på senga. Jeg trodde nemlig ikke at det var så ille Ikke meningen å skremme deg før fødsel, men da kan du heller utstyre deg med smertestillende og varmepute i forkant sånn at du er klar hvis de kommer Endret 28. oktober 2016 av Carouselle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 28. oktober 2016 #1576 Del Skrevet 28. oktober 2016 For en fin mage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 28. oktober 2016 #1577 Del Skrevet 28. oktober 2016 Fine magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter #1578 Del Skrevet 28. oktober 2016 Takk for mageskryt! Tenkte jo at den kom til å bli enorm denne gangen, men den er mindre enn med jr. Spent på hvor stor lillesøster er, kanskje vi rekker å bruke str 50 i mer enn to uker denne gangen Sf-målet er hvertfall akkurat på den røde streken denne gangen (var på verdens korteste jordmortime i dag, tror det tok ti minutter) forrige gang lå jeg et stykke over hele tiden. Og så er jo jr stor for alderen også. Etterrier ja, de har jeg faktisk ikke tenkt på. Takk for påminnelsen, @Carouselle. Hadde ikke noe særlig forrige gang, men har også hørt at de blir verre med andremann. Kan man ikke bare være ferdig med disse vondtene når ungen er ute da? Hadde vært så mye bedre. Har forresten sagt til mannen at jeg ønsker rommet med badekar (er bare én fødestue med det her) og at jeg helst vil klare meg uten lystgass og annen smertelindring. Og så får vi heller se det an. Han skjønner ikke hvordan jeg kan være så rolig npr jeg vet hva jeg går til denne gangen, men jeg tenker liksom ikke så mye på det siden det gikk så bra forrige gang. Heller naiv enn å gå og grue seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 28. oktober 2016 #1579 Del Skrevet 28. oktober 2016 Lystgass OG badekar? Asså, den lystgassen har jeg ikke allverdens lyst til å prøve egentlig(ser bare for meg at jeg er en av de som hadde blitt kvalm) - men tilgang på badekar hadde vært noe. Det er så kjedelig at tilbudet her i Oslo(bortsett fra på ABC) står mellom absolutt ingenting eller epidural - hadde vært så bra med noen variasjoner en kunne teste liksom. Det er jo ikke alltid en har lyst på bivirkningene av epidural(og ikke alltid en kan få det heller) - men badekar er noe jeg kunne tenkt meg å prøve til fødings. Men jeg er typisk sånn som helt garantert blir satt igang ved et nytt svangerskap uansett, og da kan en jo bare glemme badekar. Risposer kan faen meg gå å legge seg, makan til irritasjonsmoment. De kunne satt fyr på de uten at jeg hadde kjent noe utover at de skled i nettingstrusa og irriterte vettet av meg Teit av meg. "Jeg har hørt noen har snakket så positivt om risposer, kan vi prøve det?" ..........*putte oppi trusa*........"kan dere varme de ca tusen grader til?"...........putte oppi trusa igjen.... Det mest "festlige" med fødsel synes jeg var at alle planene mine gikk i vasken - det gjorde ikke noe fordi jeg ikke hadde forventninger, men jeg registrerte liksom at alt jeg hadde tenkt jeg sikker kom til å foretrekke/mislike av stillinger og slikt ble helt stikk motsatt. Litt sånn "tenkte jeg skulle prøve dette - nei, det skal jeg tydeligvis drite helt i å prøve gitt/nei jeg tror det kommer til å bli verre...åh gud, det var en god ide!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 28. oktober 2016 #1580 Del Skrevet 28. oktober 2016 Urk. Etterriene var helt grusomme sist. De sier de blir verre. Det lover godt for denne gangen 😒 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå