AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #1 Skrevet 5. juni 2015 Når pleier dere å si at barna må være hjemme? Og har du ulike grenser i ukedagene og helgene? Litt diskusjon her hjemme...Anonymous poster hash: 0e042...c24
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #2 Skrevet 5. juni 2015 Barn 10 år: Ute til 20.00 vinterstid (mer klær av, større søvnbehov, kanskje kalde osv), ute til 20.30 sommertid (med skole dagen etter). Helger og ferie: Ute til 21.30 hvis de andre barna får lov også. Leggetid når det er skole dagen etter er 21.00, så en halvtime på å komme inn, spise og pusse tenner. Leggetid i helger og ferier ender opp med ca. 22-23. Har samme regler som de andre i klassen for å gjøre det enkelt og slippe diskusjoner. Anonymous poster hash: 0f688...81c
Cowboy Lotte Skrevet 5. juni 2015 #3 Skrevet 5. juni 2015 Syntes barna kunne bestemme det selv. De var som regel flinke til å styre sine egne liv, og jeg gjorde dem svært uavhengige.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #4 Skrevet 5. juni 2015 Syntes barna kunne bestemme det selv. De var som regel flinke til å styre sine egne liv, og jeg gjorde dem svært uavhengige. Eeeeh hæ? Mener du dette seriøst? Og tenker du at det er en positiv ting at dine barn ble svært uavhengige fordi foreldrene ikke hadde regler? Høres for meg ut som unger som måtte vokse opp tidlig og lage egne regler pga late foreldre. Barn skal da virkelig ikke bestemme leggetid selv, det er foreldrenes jobb. Anonymous poster hash: 983ac...3c9 9
Cowboy Lotte Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 Eeeeh hæ? Mener du dette seriøst? Og tenker du at det er en positiv ting at dine barn ble svært uavhengige fordi foreldrene ikke hadde regler? Høres for meg ut som unger som måtte vokse opp tidlig og lage egne regler pga late foreldre. Barn skal da virkelig ikke bestemme leggetid selv, det er foreldrenes jobb.Anonymous poster hash: 983ac...3c9 Reglene var at de selv fant på ting å gjøre og at det ikke var lov å grine og være sur... Hadde svært frie tøyler ellers, da jeg mener det er svært usunt å la barn leve under puritanske regler...
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 Reglene var at de selv fant på ting å gjøre og at det ikke var lov å grine og være sur... Hadde svært frie tøyler ellers, da jeg mener det er svært usunt å la barn leve under puritanske regler... Er det puritanske regler at et barn kan grine? Barn griner, ofte fordi de ønsker kontakt med foreldre, ønsker kjærlighet og oppmerksomhet. Å ønske et barn som aldri griner eller er sur høres for meg ut som omsorgssvikt, spesielt når du i tillegg sier at barna ikke hadde leggetider gitt av voksne. Du høres ut som en skremmende dårlig mor, beklager å si det. Anonymous poster hash: 983ac...3c9 10
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #7 Skrevet 6. juni 2015 Reglene var at de selv fant på ting å gjøre og at det ikke var lov å grine og være sur... Hadde svært frie tøyler ellers, da jeg mener det er svært usunt å la barn leve under puritanske regler... Et barn som aldri griner når de ønsker noe er barn som ikke stoler på foreldrene sine. Nå mener jeg ikke barn som griner etter sjokolade på butikken, men barn som aldri sutrer eller viser følelser når de er slitne, frustrerte eller triste. Nå er det mulig du ordlegger deg helt vanvittig galt, men det du skriver får varselslamper til å lyse i mitt hode. Anonymous poster hash: 983ac...3c9 2
Cowboy Lotte Skrevet 6. juni 2015 #8 Skrevet 6. juni 2015 Er det puritanske regler at et barn kan grine? Barn griner, ofte fordi de ønsker kontakt med foreldre, ønsker kjærlighet og oppmerksomhet. Å ønske et barn som aldri griner eller er sur høres for meg ut som omsorgssvikt, spesielt når du i tillegg sier at barna ikke hadde leggetider gitt av voksne. Du høres ut som en skremmende dårlig mor, beklager å si det.Anonymous poster hash: 983ac...3c9 Barna er voksne nå og er svært vellykket. Begge har skaffet seg leiligheter og gutten har svært bra utdanning. De var veldig glad for at jeg ikke var så streng mamma, og sier stadig de elsker meg.
Gjest baremeg89 Skrevet 6. juni 2015 #9 Skrevet 6. juni 2015 Barn 10 år: Ute til 20.00 vinterstid (mer klær av, større søvnbehov, kanskje kalde osv), ute til 20.30 sommertid (med skole dagen etter). Helger og ferie: Ute til 21.30 hvis de andre barna får lov også. Leggetid når det er skole dagen etter er 21.00, så en halvtime på å komme inn, spise og pusse tenner. Leggetid i helger og ferier ender opp med ca. 22-23. Har samme regler som de andre i klassen for å gjøre det enkelt og slippe diskusjoner.Anonymous poster hash: 0f688...81c Er ikke det litt sent for en 10åring?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #10 Skrevet 6. juni 2015 Hun er 5 år. Utgangspunktet er at hun skal komme inn i 18:30-tiden. Men når det er sol og fint vær er hun gjerne ute til både til kl.8 og 9, og enda lengre når det er helg eller skjer noe spesielt. Anonymous poster hash: bb00c...106
Gjest Magdalene Skrevet 6. juni 2015 #11 Skrevet 6. juni 2015 Eldste har akkurat blitt seks. Er det sol og mange barn ute, er hun ute til rundt 19-19:30, på hverdagen. I helgene er det litt avhengig av hva vi driver med.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #12 Skrevet 6. juni 2015 TS. Er jeg streng som synes at det er for sent å la en 12-åring være ute til klokken 22?Anonymous poster hash: 0e042...c24
Celtic Heart Skrevet 6. juni 2015 #13 Skrevet 6. juni 2015 TS. Er jeg streng som synes at det er for sent å la en 12-åring være ute til klokken 22?Anonymous poster hash: 0e042...c24 Nei. Min 15 åring må være I seng 22 når det er skole dagen etter. Men han må opp klokka 6. Hadde vi bodd nærmere skolen ville leggetid Vært litt senere også.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #14 Skrevet 6. juni 2015 Våre er bare 1 og 3 år enda, men de legger seg normalt ikke før mellom 19-20:30. Eller ved behov. Holder vi på med noe morro kan de bli senere på treåringe også. Det er jo ikke snakk om å være ute alene, men nå på sommeren er vi gjerne ute helt til de legger seg.Anonymous poster hash: d3a3e...322
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #15 Skrevet 6. juni 2015 TS 22 i helgene. I ukedagene må han være i seng til 21:15. Jeg syntes bare at å da få være ute til 22 i helgene ble litt mye. Er jeg helt på jordet?Anonymous poster hash: 0e042...c24
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 6. juni 2015 #16 Skrevet 6. juni 2015 Min er 7 I vekedagane må han vera inne til kl 19 og i seng kl 1930. I helgene må han vera i seng til kl 20.00. I sommarferien er det fritt spillerom.
Kanutte Skrevet 6. juni 2015 #17 Skrevet 6. juni 2015 Kvelden før skoledager: 10-åring: kl. 20, i seng kl. 20.30 12-åring: kl. 20.30, i seng kl. 21.30 16-åring: kl. 21.30, i seng kl. 22-22.30 (som regel) Når det ikke er skole dagen etter er det mer fri flyt.
Ulrikke Skrevet 6. juni 2015 #18 Skrevet 6. juni 2015 Min niåring (straks ferdig med 4.trinn nå) er i all hovedsak inne klokka 20 på hverdager. I helgene kommer det litt an på hva hun driver med og hvor hun er. Ser ikke for meg at hun får være ute til klokka 22 en skoledag om 2-3 år... Husets snart 15-åring styrer i all hovedsak selv, men hun er fornuftig og er stort sett hjemme 22-2230....
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #19 Skrevet 6. juni 2015 Mine er 7 og 10 år, og er som regel inne mellom 18.30-19, alt ettersom. Er det fint vær og mange unger ute kan de være lenger ute selv om det er skole dagen etter. De pleier å legge seg innen kl 20. Begge to er A-mennesker, så de er trøtte om kvelden og tidlig oppe om morgenen. Anonymous poster hash: cc38f...5f5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #20 Skrevet 6. juni 2015 Barna er voksne nå og er svært vellykket. Begge har skaffet seg leiligheter og gutten har svært bra utdanning. De var veldig glad for at jeg ikke var så streng mamma, og sier stadig de elsker meg. Jeg er også voksen og vellykket. Kan finne på å si jeg elsker mamma, men det er bare for å ikke såre henne. Fordi jeg alltid har vært nødt til å være den voksne. Fordi jeg aldri hadde omsorgspersoner som lot meg være et barn. Fordi mamma aldri trøstet meg, men fordi jeg måtte trøste henne. Det er ikke synlig på utsiden, men på innsiden er jeg totalt ødelagt fordi jeg ikke fikk den omsorgen jeg hadde behov for i oppveksten. Det å sette grenser er også omsorg. Mangel på omsorg kan sette dype spor. just sayingAnonymous poster hash: fdcdc...f3f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå