Gå til innhold

Svindlet av brudens skattekammer (brudekjole)


Benedikt3

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi sitter i samme situasjon som mange andre her.

Lurer derfor på:

Dere som gifter dere i disse dager, er det noen i det hele tatt som faktisk får kjolen sin?

Dere som har kjøpt nye kjoler, har noen av dere fått tilbake pengene deres?

(tragisk å sitte å se bryllupsforberedelsene til sin kommende kone bli et helvete!)

Endret av Brudgom1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er i den kategorien som har måttet kjøpe ny kjole. Og vi har foreløpig ikke fått penger tilbake for den forhåndsbetalte kjolen.

 

Eier av Brudens Skattekammer godtok etter mye om og men (bl.a. en grundig utskjelling av bruden) til slutt at vi hevet kjøpet. Men pengene vi skulle ha i retur har vi selvfølgelig ikke sett noe til. Hun har kommet med skriftlige lovnader om datoer for tilbakebetaling flere ganger nå, men avtalene brytes gang etter gang. Slik hun alltid gjør med avtaler hun inngår. Og når avtalene brytes gir hun aldri beskjed om at avtalen er brutt. Dette må vi selv finne ut av, for deretter å bruke masse tid på å få tak i eier igjen for inngå en ny avtale. Det er fullstendig håpløst. Og noe av det mest provoserende er at hun ikke èn eneste gang har sagt beklager for rotet og ulempene hun har forårsaket.

 

Eier av Brudens Skattekammer er en notorisk løgner og svindler. Og for oss virker hun å være en fullstendig irasjonell person å forsøke og forholde seg til. Og som mange andre her inne skriver ødelegger hun bryllupsforberedelsene i stor grad. Men pengene skal vi ha tilbake uansett. Og vi kommer til å være beinharde med henne til hver siste krone er tilbake på konto.

 

Alle som skal kjøpe brudekjole i fremtiden må holde seg langt unna Brudens Skattekammer!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe nytt i disse sakene? Helt sjokkerende at det går an å oppføre seg sånn som denne eieren gjør..

Anonymous poster hash: f1bbe...0ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg føler med dere som har vært så uheldige å komme borti denne dama her. Så utrolig glad for at jeg ikke kjøpte meg kjole derfra. Skremmende at så mange ikke har fått kjolene sine eller får den en knap uke før.

 

Selv kjøpte jeg min kjole fra Kristines brudesalong i Oslo. Kan varmt anbefale dem. Fikk kjolen min et par uker etter avtale, men de informerte meg om det i god tid og de fortalte at det var fordi de hadde bestilt kjolen min i to str sånn at jeg kunne se hvem som passet best.

 

Ønsker dere alle lykke til. Jeg håper dere vinner frem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dessverre ikke noe nytt å melde. Det samme gamle med løgner og brutte avtaler fra eier av Brudens Skattekammer. Hun har gitt oss datoer for når penger skal være tilbakebetalt oss, men ingen av disse avtalene er overholdt og vi har ikke sett snurten til pengene. Nå har hun også gått helt under jorden og det er fullstendig umulig å få tak i henne hverken på sms eller e-post. Her må vi nok gå rettens vei, skaffe oss et tvangsgrunnlag og tvangsinndrive pengene. Noe som selvfølgelig blir dyrere for eier/selskapet, men det er hennes valg. Det er uansett komplett uforståelig hvor useriøs det går an å bli.

 

Vi ser forresten hos Brønnøysundregistrene at NUFet Brudens Skattekammer er nyregistrert i enhets- og foretaksregisteret 18.06.2015. Det kan altså virke som om hun har tenkt til å gjenåpne butikken på en eller annen måte. Lykke til! Det blir sikkert enkelt å skaffe seg nye kunder med all den gode omtalen hun gir seg selv i denne saken...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt søk på nettet viser også at bruder begynte å klage på problemer med Brudens Skattekammer så tidlig som i april 2013. Og det er slettes ikke umulig at det er eldre tilfeller enn dette. Dette er altså ikke et nytt fenomen som kan forklares ut i fra noen mulige syksdomsforklaringer. Denne fullstendig useriøse aktøren burde vært ryddet ut av markedet for lengst.

.

Jeg regner med det er min tilbakemelding på H.D sin blogg du refererer til. Jeg ente opp med å bruke en skredder hun samarbeidet med. Bare dager før bryllupet var den klar hos skredder og jeg ser på bildene i etterkant at noen partier ikke ble bra.

Etter jeg postet på innlegget ble jeg kontaktet av eier på mail hvor hun ønsket at jeg fjernet innlegget mitt og som du kan se i dag, skjedde ikke dette. Mailene var også av den art at mannen min valgte å svare.

Jeg, som de fleste andre, var ikke kjent med hva man måtte tenke på når man kjøpte kjolen og jeg husker hvor overrasket jeg ble da skredder ikke var inkludert i prisen. Jeg kan godt skylde på meg selv som ikke spurte, men dette var et helt ukjent område for meg og dette er noe jeg syns burde komme frem ved kjøp. Skredderarbeidet kom på 2000,- og så måtte jeg plutselig ha korsett for skredder hadde ikke klart å sy slik at et draperi falt pent på brystpartiet. Det ble over 3000,- i ekstra utgifter jeg ikke hadde medregnet i kjolebudsjettet.

Jeg er spent på fortsettelsen og håper du snart får en avslutning på saken.

Anonymous poster hash: 96a11...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har desverre ikke noe nytt å melde jeg heller. Har fått bekreftet fra Junn på sms at jeg har fått hevet kjøpet og at hun skal refundere beløpet ila 2 uker. Nå er straks uke 3 gått... Håpløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt fascinert av de svarene Brudens skattekammer he kommet med her. Takk for advarsler, og lykke til videre dere som må hanskes med denne bedriften. Jeg føler med dere!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet hvor hun bor?? Hvorfor oppsøker dere ikke damen og krever pengene tilbake personlig?

 

Uhhhm, antagelig fordi at det går under trakassering? Det er ikke lov å oppsøke noen på privaten ift til ting som har med deres bedrift å gjøre. Om du har handla bananer på Rema og de er råtne, og han som jobber i kassa bor i samme borettslag som deg, går du da bort til han og klager? Nei...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhhhm, antagelig fordi at det går under trakassering? Det er ikke lov å oppsøke noen på privaten ift til ting som har med deres bedrift å gjøre. Om du har handla bananer på Rema og de er råtne, og han som jobber i kassa bor i samme borettslag som deg, går du da bort til han og klager? Nei...

 

Finnes ingen lov som sier at det ikke er lov å oppsøke folk for å få tilbake pengene de skylder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhhhm, antagelig fordi at det går under trakassering? Det er ikke lov å oppsøke noen på privaten ift til ting som har med deres bedrift å gjøre. Om du har handla bananer på Rema og de er råtne, og han som jobber i kassa bor i samme borettslag som deg, går du da bort til han og klager? Nei...

Huh, så det at jeg har klaga til Henrik borti gata for at bananene jeg kjøpte var fulle i fluer er feil altså?

 

Det er da forskjell på å oppsøke en dame som driver et firma- som jeg har forstått er oppløst nå, og som skylder folk penger. Enn åklage til kassafyren på Rema.

Anonymous poster hash: 2fc45...5d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i kontakt med politiet tidligere fordi jeg ble kontaktet på privaten ang jobben jeg var i da. Jeg ble anbefalt å anmelde for trakassering av politiet. Så det er deres anbefaling, så vet dere det om noen velger å dukke opp på døra hennes.

 

 

Jeg synes det hun har gjort er helt utrolig på trynet, og jeg blir kvalm av at folk driver "business" på den måten. Men jeg ser virkelig ikke poenget med å skulle dukke opp på døra hennes. Ta kontakt med TV2 hjelper deg som har vist interesse for saken, ta kontakt med advokat, med Forbrukerombudet. Gjør det på en ryddig, saklig måte. Ikke fall ned på hennes nivå...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, kjør på du. Men om du virkelig tror at det kommer noe positivt ut av det, så er du veldig naiv. Så ustabil som denne dama fremstår skulle det ikke forundre meg om du blir anmeldt til politiet for trusler, trakassering og ran.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhhhm, antagelig fordi at det går under trakassering? Det er ikke lov å oppsøke noen på privaten ift til ting som har med deres bedrift å gjøre. Om du har handla bananer på Rema og de er råtne, og han som jobber i kassa bor i samme borettslag som deg, går du da bort til han og klager? Nei...

For en som driver en egen butikk er det samme som en som jobber i kassa på rimi  :ironi:  :ironi:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herre... Dere skjønner nå hva jeg mener. Det er alltid forskjell på hvem man er i bedriftssammenheng og hvem man er på privaten. For å sette det mer på spissen... Om du har hatt en crappy opplevelse på et hotell, drar du ikke hjem til Petter Stordalen og forlanger å få igjen pengene. Det finnes en ordentlig måte å gjøre ting på. Og noe sier meg at det svir veldig mye mer på pungen om alle som forteller her i tråden går til politiet, anmelder dama for svindel, drar henne inn i en rettsal og får utbetalt erstatning, enn å dra på døra hennes og krangle.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre... Dere skjønner nå hva jeg mener. Det er alltid forskjell på hvem man er i bedriftssammenheng og hvem man er på privaten. For å sette det mer på spissen... Om du har hatt en crappy opplevelse på et hotell, drar du ikke hjem til Petter Stordalen og forlanger å få igjen pengene. Det finnes en ordentlig måte å gjøre ting på. Og noe sier meg at det svir veldig mye mer på pungen om alle som forteller her i tråden går til politiet, anmelder dama for svindel, drar henne inn i en rettsal og får utbetalt erstatning, enn å dra på døra hennes og krangle.

 

Ja, men det vel milevis stor forskjell mellom en sjef for et digert selskap med tusenvis av ansatte,-  og et selskap som drives av en person, uten ansatte.

 

Du treffer ikke Stordalen personlig ved innsjekking i hans hotell, og det er ikke han som rydder rommet ditt eller som serverer deg frokost.

Hos Brudens Skattkammer treffer man derimot kun eieren, siden hun er eneste person i bedriften, 

 

Derfor er sammenligningen din ganske "far out"

Anonymous poster hash: 220ec...aaa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far out eller ikke... Jeg ser fortsatt ikke poenget med å dukke opp på døra hennes vs å gjøre det på den riktige måten.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, er utrolig glad for at jeg ikke kjøpte kjolen min der i fjor! Var innom og prøvde en del kjoler, men hele prosessen var useriøs, så magefølelsen min sa at jeg ikke skulle kjøpe noe av henne. Gikk for Kristins brudesalong i stedet, veldig fornøyd. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...