Gå til innhold

Trening, rask gange effektivt ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg bare lurte på. For jeg har hørt st rask gange kan forbrenner flere kcal enn ved jogging. Vet noen om det faktisk stemmer?

Jeg prøver som sagt å miste noen extra kilo. Jeg er 160 høy og veier 56kg.

Jeg skulle veldig gjerne ha nådd en vekt på 48-50.

Jeg pleier å gå tur hver gang, med rask gange da jeg trives bedre med det enn med jogging. Jeg trener også styrke 2 dager i uken.

Kostholdet mitt er ikke planlagt eller veid opp. Jeg spiser litt variert. Brød, knekkebrød eller yourhurt til frokost, samme til lunsj og kvelds. Middag går i alt fra supper, fisk, kjøtt, salat.

Men jeg kan ikke si at vekten har sunket noe. Jeg begynte å trene i Februar.

Noen tips?:)

Anonymous poster hash: 479f2...4e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jogging brenner mest i forhold til tiden du bruker per km samt at det gir det større etterforbrenning enn gange. En fin regel er at du brenner ca din egen kroppsvekt per km du legger bak deg uavhengig om det er gange eller jogging, men som sagt noe mer ved jogging da det koster mer energi å jogge, spesielt om en løper trapper/motbakke/intervaller.

Uansett så er det kalori inn/ut som avgjør om du går ned i vekt.

AnonymBruker
Skrevet

Brenner mer per minutt på å jogge, per kilometer er det omtrent likt. Men hva du forbrenner er ulikt. Går mer av fettlagrene ved lavere intensitet. brenner bare karbs ved høy intensitet. Men som regel blir du ikke kvitt dagens inntak uansett så det har lite å si.

Hva med å gå i motbakker? Får opp pulsen men er mindre belastendes for knær osv

Anonymous poster hash: 854d4...103
Skrevet

Du er jo allerede slank og går du ned til 48 kg er du på grensa til å bli undervektig, er du sikker på at du skal ha som mål å gå ned så mye?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan verken jogge eller løpe pga vonde knær,men jeg går lange turer i raskt tempo og går ned i vekt så ja det er effektivt ;)

Anonymous poster hash: e8bea...142

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...