_anonym Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Jeg elsker å lage mat. Men går mest i grove pannekaker og horn. Noen som har oppskrifter på sunn mat med lite kalorier? (Da tenker jeg på frokost, lunsj og kvelds )
Vivianna Skrevet 2. juni 2015 #2 Skrevet 2. juni 2015 Jeg prøver for tiden å begrense meg til rundt 1500 kalorier daglig. Mine frokoster/lunsjer består som regel av: -eggerøre på tre egg: ca 270 kalorier - proteinshake ( whey tech pulver, vann, frossne bær, gjerne litt spinat): rundt 250 kalorier - salater med spinat, agurk, tomat, mais, fetaost : rundt 350 kalorier Dessuten spiser jeg mye frukter og bær. Mellommåltider kan bestå av: en eske blåbær, en eske bringebær, ananas, mango, kiwi. Er mye godt man kan spise som har lite kalorier!
Pingvinsukker Skrevet 2. juni 2015 #3 Skrevet 2. juni 2015 Jeg ligger også på rundt 1500 kalorier for tiden, her er hva jeg pleier å ha til frokost/lunsj: - to-eggs-omelett stekt i olivenolje, fylt med to skiver hamburgerrygg og to skiver ost. - en pose ferdigkuttet salat vendt i olivenolje, salt og pepper, nøtter, kokt quinoa/pasta/linser/bønner + masse annet av grønnsaker som passer i salat, tar hva jeg har (av og til avokado, av og til fetaost, for å få inn en fettkilde til) - hjemmebrakt grovbrød med avokado, olivenolje, sitronsaft, salt og pepper - havregryn med melk og iltt sukker, evt honning og kanel - masse grønnsaker woket i olje med en ferdigsaus, evt en hjemmelaget saus - oppkuttet frukt/bær med vanljekesam - weetabix med biolamelk og linfrø - hjemmelaget suppe - lager mye og fryser ned i porsjoner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå