Gå til innhold

Hvor mye kan man oppnå på 2 mnd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! :)

Jeg skal på syden ferie om ca 2 mnd, og er ikke helt fornøyd med kroppen min.. Jeg har trent styrke litt av og på, men har ikke gått mer enn en uke uten en eneste økt (1-3 ganger i uka) siden mars, og har også spist sånn noenlunde sunt. Men jeg har ikke ligget i kaloriunderskudd, heller kanskje litt i overskudd/vedlikehold. (Er noe psykisk som gjør at jeg føler at styrketrening er bortkasta om jeg spiser under 2000 kcal..)

Jeg veier rundt 63-64 kg (Vekta er ødelagt, men har ligget stabilt på den vekta ganske lenge) og er 167 cm høy. Jeg har ikke noe mål om å gå ned x antall kilo, men jeg ønsker å gå ned i fettprosent, og bli strammere/få litt synlige muskler.. Er kanskje ikke overvektig, men jeg føler meg dvask og ikke helt slik som en 20 åring burde se ut.. Kan ta en god håndfull og to på fettet av magen liksom. Har veid over 20 kg mer for et par år siden, så føler at magen feks ikke er så stram som jeg vil osv..

Så det jeg lurte på, er det mulig å få et godt resultat på 2 mnd om jeg går all inn for det nå? Nå som eksamensperioden snart er over, har jeg mye bedre tid til trening!

Planen min når det gjelder trening er å trene fullkroppsprogram annenhver dag, feks slik:

Mandag: fullkroppsprogram med fokus på bicep og skuldre

Onsdag: fullkroppsprogram med fokus på rumpe og lår

Fredag: fullkroppsprogram med fokus på rygg og tricep

Søndag: programmet fra mandag igjen.

Tirsdag: programmet fra onsdag igjen.

Osv...

Skal også jobbe 100 % det meste av sommerferien på sykehjem, og der blir det mye gåing og bevegelse. Trenger jeg å trene kardio utenom?

Så er det dette med kalorier.. Har kontroll over kostholdet, spiser variert og mye proteiner. Prøver å få i meg 5 om dagen. Men spørsmålet er hvor mye tror dere jeg trenger? Syntes 1500 høres litt lite ut? Jeg tenker kanskje 1600-1700 på treningsfrie dager? Men hvor mye bør jeg ligge på de dagene jeg trener styrke? Er så redd for å kaste bort timer på treningssenteret fordi jeg ikke spiser nok.. Så noen som har litt peiling? :)

Anonymous poster hash: 4a228...e7d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med to måneder tror jeg at du vil få bedre resultater ved å trene fullkroppsprogram med øvelser som involverer flere miskelgrupper samtidig. Å ta bicepscurl om du har mål om å få en strammere kropp, syntes jeg faktisk høres litt rart ut.

Har du sett nybegynnerprpgrammet til fitnessbloggen? Det er ganske fint til å starte med.

Cardio er ganske greit å ha med, prøv med eks. 20 minutter på mølla etter styrketreningen.

AnonymBruker
Skrevet

Med to måneder tror jeg at du vil få bedre resultater ved å trene fullkroppsprogram med øvelser som involverer flere miskelgrupper samtidig. Å ta bicepscurl om du har mål om å få en strammere kropp, syntes jeg faktisk høres litt rart ut.

Har du sett nybegynnerprpgrammet til fitnessbloggen? Det er ganske fint til å starte med.

Cardio er ganske greit å ha med, prøv med eks. 20 minutter på mølla etter styrketreningen.

Takk for svar! :)

Det er fullkroppsprogram jeg trener, har minst en øvelse på hver muskelgruppe hver gang. Feks slik så programmet mitt ut når jeg trente i dag (med fokus på bicep og skuldre):

Kjører alt 8- 12 x 3 bortsett fra første øvelse som jeg gjør max x 3 :)

Mageøvelse i slynge

Tåhev

Beinpress

Bulgarske utfall

Sidehev

Arnoldpress

Sittende roing

Bicep curl

Bicep øvelse i kabel

Tricep øvelse i kabel

Er dette helt på viddene?? Så på neste trening tenkte jeg å bytte ut enten bicep curl/bicep i kabel og sidehev/arnoldpress med to ekstra øvelser for rumpe og lår, men har fortsatt en øvelse på både bicep og skuldre for det om.. Eller er det best å trene akkurat de samme øvelsene hver gang? Det var det jeg gjorde tidligere, men ble fort litt lei uten variasjon!

Ok, da skal jeg prøve å få lagt inn litt kardio også! :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :)

Det er fullkroppsprogram jeg trener, har minst en øvelse på hver muskelgruppe hver gang. Feks slik så programmet mitt ut når jeg trente i dag (med fokus på bicep og skuldre):

Kjører alt 8- 12 x 3 bortsett fra første øvelse som jeg gjør max x 3 :)

Mageøvelse i slynge

Tåhev

Beinpress

Bulgarske utfall

Sidehev

Arnoldpress

Sittende roing

Bicep curl

Bicep øvelse i kabel

Tricep øvelse i kabel

Er dette helt på viddene?? Så på neste trening tenkte jeg å bytte ut enten bicep curl/bicep i kabel og sidehev/arnoldpress med to ekstra øvelser for rumpe og lår, men har fortsatt en øvelse på både bicep og skuldre for det om.. Eller er det best å trene akkurat de samme øvelsene hver gang? Det var det jeg gjorde tidligere, men ble fort litt lei uten variasjon!

Ok, da skal jeg prøve å få lagt inn litt kardio også! :laugh:

Glemte å ta med at jeg også gjør benkpress med manueler på skråbenk! :)

Skrevet

Aha! Sorry, skumleste HI så fikk ikke med meg at du trente fullkroppsprogram. Hehe.

Men det ser jo helt ok ut. Har du vurdert å bytte bort noen av isolasjonsøvelsene? Jeg syntes det er litt rart at du fokuserer så på biceps.

Tricepsøvelsene kan du ev. bytte med dips eller smal benkpress så du får tatt litt bryst i samme slengen?

Helt greit med variasjoner. Syntes du skal trene og variere i treningen slik at du ikke mister motivasjonen :)

AnonymBruker
Skrevet

Aha! Sorry, skumleste HI så fikk ikke med meg at du trente fullkroppsprogram. Hehe.

Men det ser jo helt ok ut. Har du vurdert å bytte bort noen av isolasjonsøvelsene? Jeg syntes det er litt rart at du fokuserer så på biceps.

Tricepsøvelsene kan du ev. bytte med dips eller smal benkpress så du får tatt litt bryst i samme slengen?

Helt greit med variasjoner. Syntes du skal trene og variere i treningen slik at du ikke mister motivasjonen :)

Hehe, gjør ikke noe det! :)

Nei, har egentlig ikke tenkt på det, er ganske ny, så har ikke så veldig mye kunnskap enda, men det kommer seg! Jeg vil egentlig ikke si jeg fokuserer mer på bicep enn noe annet, var bare at den ene økta fokuserer jeg på bicep og skuldre, neste så fokuserer jeg mer på rumpe og lår.. Så alt i alt, trener jeg alle muskelgruppene like mange ganger i løpet av uka! :) Men har litt lyst på større bicep da.. :fnise:

Tusen takk for svar igjen, skal sjekke ut dips og smal benkpress for å se om det kan være noe! :)

Skrevet

Hehe, gjør ikke noe det! :)

Nei, har egentlig ikke tenkt på det, er ganske ny, så har ikke så veldig mye kunnskap enda, men det kommer seg! Jeg vil egentlig ikke si jeg fokuserer mer på bicep enn noe annet, var bare at den ene økta fokuserer jeg på bicep og skuldre, neste så fokuserer jeg mer på rumpe og lår.. Så alt i alt, trener jeg alle muskelgruppene like mange ganger i løpet av uka! :) Men har litt lyst på større bicep da.. :fnise:

Tusen takk for svar igjen, skal sjekke ut dips og smal benkpress for å se om det kan være noe! :)

Hvis et av målene er større biceps, skjønner jeg hvorfor du har det som en øvelse. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...