Gjest Silje1 Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 Går bare oppover i vekt... Har pcos. De første to ukene gikk jeg ned 2 kg og nå på uke 5 har jeg gått opp 900 gr igjen. Jeg trener middels styrke og kondisjon (elipsemaskin og litt løping) fire ganger i uka. Slik ser er mitt kosthold: Frokost: 2 brødskiver (hel grove) med 2 skiver ost/leverpostei/skinke med litt smør. Lunsj: Det samme som frokost eller en skål med musli 100 gr (100 gr = 350 kcal) med Youghurt (100 gr = 70 kcal), bruker en skvett. Middag: varierende, men alt fra 500-700 kcal (har kokebok med "eksakt" kalorier) Kvelds: jordbærsmoothie (fyrste jordbær 200 gr og 200 gr Youghurt). Eller to brødskiver som frokost og lunsj. Noen med PCOS eller andre med tips?Prøvd å snakke med fastlege og lege på sykehuset, men de sier at dette kostholdet er normalt og bra, og at jeg vil gå ned i vekt, men det gjør jeg ikke. Kanskje noen der ute med personlige erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 Synes du spiser litt vel mye brød kanskje. Ellers virker det greit.Anonymous poster hash: d2574...d13
Gjest Silje1 Skrevet 31. mai 2015 #3 Skrevet 31. mai 2015 Synes du spiser litt vel mye brød kanskje. Ellers virker det greit.Anonymous poster hash: d2574...d13 Okei, forslag til hva jeg kan bytte det ut med, noe som er godt med pålegg? Har hørt om speltlomper, men vil jeg bli like mett med to speltlomper ift. to brødskiver?
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #4 Skrevet 31. mai 2015 Jeg synes kostholdet ditt ser normalt og sunt ut Husk at vekta di kan svinge +/- 3 kg på en dag, avhengig av vanninntak, mat etc Mitt råd; slutt å veie deg og heller bruk målebånd. Anonymous poster hash: c215a...08b 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #6 Skrevet 31. mai 2015 Ville prøvd en periode uten (eller i alle fall mindre) korn. Du trenger ikke å spise helt lavkarbo, men bytt ut brød med f.eks. eggerøre, salat med skinke og dressing, omelett. Spis kjøtt, fisk, grønnsaker og rikelig med fett til middag. Gresk yoghurt med frukt til dessert. Anonymous poster hash: dab37...884 1
Gjest Silje1 Skrevet 31. mai 2015 #7 Skrevet 31. mai 2015 Jeg synes kostholdet ditt ser normalt og sunt ut Husk at vekta di kan svinge +/- 3 kg på en dag, avhengig av vanninntak, mat etc Mitt råd; slutt å veie deg og heller bruk målebånd.Anonymous poster hash: c215a...08b Takk Veier meg en gang i uka, men jeg ser selv at jeg er blitt strammere. jeg orker mer og perser på treninga hver uke hvertfall )
Gjest Silje1 Skrevet 31. mai 2015 #8 Skrevet 31. mai 2015 Gå over til knekkebrød. Eventuelt lavkarbo. Jeg har prøvd det, men for å bli mett må jeg ha hvertfall 4 knekkerbrød som da blir like mange kcal som brød...
Gjest Silje1 Skrevet 31. mai 2015 #9 Skrevet 31. mai 2015 Ville prøvd en periode uten (eller i alle fall mindre) korn. Du trenger ikke å spise helt lavkarbo, men bytt ut brød med f.eks. eggerøre, salat med skinke og dressing, omelett. Spis kjøtt, fisk, grønnsaker og rikelig med fett til middag. Gresk yoghurt med frukt til dessert.Anonymous poster hash: dab37...884 Eggerøre var et veldig godt tips! Det skal lages i kveld før lunsj og frokost. MEN er det noe som heter for mye egg, h or mye kan jeg spise hver dag? Det er jo 90 kcal i et egg.
Pringle Skrevet 31. mai 2015 #10 Skrevet 31. mai 2015 Det var temmelig mye brød og karbo, selv for en "frisk" person. Du trenger mer grønnsaker, kjøtt, fisk, egg, nøtter, variasjon. Sjekk ut lavkarbo, det er ikke noe jeg uten videre ville anbefale, men det har vist seg å være veldig effektivt for vektnedgang med PCOS. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #11 Skrevet 31. mai 2015 Eggerøre var et veldig godt tips! Det skal lages i kveld før lunsj og frokost. MEN er det noe som heter for mye egg, h or mye kan jeg spise hver dag? Det er jo 90 kcal i et egg. Du kan spise omtrent ubegrensa med egg rent næringsmessig, hvor mye kalorier du skal ha vet jeg ikke. Selv teller jeg ikke kalorier, men blir mye mer mett av to egg enn ei brødskive for å si det sånn. Hva med kokte egg med avokado og litt majones ved siden av - med et dryss salt og pepper? Da blir du garantert mett, og det er en metthet som varer. Anonymous poster hash: dab37...884
Gjest Silje1 Skrevet 1. juni 2015 #12 Skrevet 1. juni 2015 Du kan spise omtrent ubegrensa med egg rent næringsmessig, hvor mye kalorier du skal ha vet jeg ikke. Selv teller jeg ikke kalorier, men blir mye mer mett av to egg enn ei brødskive for å si det sånn. Hva med kokte egg med avokado og litt majones ved siden av - med et dryss salt og pepper? Da blir du garantert mett, og det er en metthet som varer.Anonymous poster hash: dab37...884 3 egg det skal kaviar på ligger å koker nå! Har tenkt å kjøpe knekkerbrød etterpå å, jeg har skjønt at jeg har litt vel mye karbohydrater. Sunn Ernæring er vanskelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå