Gå til innhold

sliter med å finne proteinrik mat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har begynt å trene styrke og tenkte å prøve å få i meg mer proteiner enn det jeg har gjort hittil. Men jeg sliter med å finne ut hva jeg skal fylle måltidene med. Hva spiser dere andre? Det er lunsj og middager som jeg sliter mest med

Anonymous poster hash: 61a14...344

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kylling, egg, kjøtt, etc

Anonymous poster hash: addf7...ac4
AnonymBruker
Skrevet

gresk yoghurt

Anonymous poster hash: cd31c...066
AnonymBruker
Skrevet

Cottage Cheese, gresk yoghurt, skyr, egg, tunfisk, skinkepålegg.

Er jeg på farten spiser jeg ofte et par hjertefiskekaker.

Anonymous poster hash: 0237e...d79

AnonymBruker
Skrevet

Bønner, linser, kikerter, tempeh, sopp, brokkoli

Anonymous poster hash: c0208...489
Skrevet

Er du vegetarianer? Hvis ikke så burde det ikke være problem å få i deg nok proteiner. Alt av kjøtt og fisk er svært proteinrikt. Melkeprodukter, ost, egg inneholder også godt med protein.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøtt vel?

Anonymous poster hash: bee5a...6d2

Skrevet (endret)

Spiser du kjøtt? Har du allergier? Kjøtt, fisk, egg, ost, andre meieriprodukter, nøtter - tilogmed grønnsaker og korn har protein; kombinasjonen ris og bønner/linser gir komplett sammensetning av aminosyrer=protein. Jeg synes sjelden det er vanskelig å nå proteinmålet mitt på 70 gram pr dag.

Hvor mye protein tar du sikte på å innta, og hvorfor? Jo høyere mål, jo vanskeligere er det å nå det, og det er ingen vits i å sikte for høyt.

Endret av Pringle
Gjest Silje1
Skrevet

Finner proteinrik mat, men synes det er vanskelig å sette det sammen! Og da med noe sol også er sunt og smaker.

Gjest Citronella
Skrevet

Ikke stress, du får i deg nok proteiner om du spiser normal kost. Spis Skyr som mellommåltid, og ren fisk og kjøtt, samt bønner/linser til middag. Egg, avocado, makrell i tomat er gode kilder til lunsj.

Skrevet

Cottage cheese eller egg i havregrøten til frokost. Egg til lunsj (eggerøre, salat, på skiva). Bønner og linser i salaten til lunsj eller middag. Bønner i kjøttdeigen eller gryteretten. Cottage cheese med vaniljeskyr eller vaniljekesam + kakaopulver og bær til dessert. Kikertpannekaker til frokost/lunsj/middag. Melk/sjokomelk. Proteinrundstykker til lunsj/frokost.

Med mindre du skal bygge store muskler trenger du ikke nødvendigvis stresse med å få i deg nok proteiner (med mindre du har et dårlig kosthold i utgangspunktet). Tell proteinene du får i deg en stund, og se det an over tid, om du trenger mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...