AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 Lurer på om det er noen andre her som spiser mye egg. Jeg er normalvektig, men ute etter å miste et par kilo, trener og spiser på moderat kaloriunderskudd. For å holde meg mett med litt mindre kalorier spiser jeg selvsagt sunt, det har jeg for så vidt alltid gjort, men har nå kuttet ekstra ned på raske karbohydrater o.l. og spiser mer laks, kylling, avocado osv. Egg er ganske praktisk da vi har det på jobben, der jeg tilbringer mesteparten av dagen. Spiser noen ganger salat eller sushi på jobben når vi bestiller, ellers går det som regel i rugspro med f.eks. skinke og kokt egg oppå. Så leser jeg at man skal passe på mengden egg ift. kolesterol. Jeg er ganske flink med helsen generelt men lurer på hvor mye jeg egentlig skal ta hensyn til. Synes det er stress nok å spise ren mat (ikke ferdigprodusert), passelige måltider, nok vitaminer og mineraler og proteiner om jeg ikke i tillegg skal begynne å tenke på mengden egg... Jeg leste at leger sier at "ett egg om dagen går fint" men jeg kan lett spise mer enn det. Har ikke hevet kolesterol i familien el.l. Er dette noe jeg må begrense? Anonymous poster hash: 9ed09...207
lillehavfruen Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 At å spise kolesterol gir høyt kolesterol er en gammel myte som er blitt avkreftet gang på gang, så du kan helt trygt spise flere egg om dagen. Sunt er det og 3
PatrickBateman_ Skrevet 31. mai 2015 #3 Skrevet 31. mai 2015 Spiser tre egg om dagen, jeg! Det er kjempesunt:) Kolesterolet er en myte, som lillehavfruen sier. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #4 Skrevet 31. mai 2015 Egg har det i årevis blitt advart mot å spise for mye av fordi det ikke er bra rent helsemessig. Tenk på hva egget har av "alt" som trengs for å få et befruktede egget til å bli til en kylling. (Det eneste som mangler er hanefars bidrag i de eggene vi spiser.) Så tilfeldigvis på Nevton for noen uker siden, fikk vi se hvordan eggene blir til hos Hønemor, etter at hønemor måtte bøte med livet. Mitt forhold til egg er dårlig etter å ha sett dette. Anonymous poster hash: 62a4b...4f1
Gjest morhjertegod Skrevet 31. mai 2015 #5 Skrevet 31. mai 2015 Jeg spiser masse egg, alltid gjort, har aldri hatt problem med kolesterol.
Sushi Skrevet 31. mai 2015 #6 Skrevet 31. mai 2015 Egg har det i årevis blitt advart mot å spise for mye av fordi det ikke er bra rent helsemessig. Tenk på hva egget har av "alt" som trengs for å få et befruktede egget til å bli til en kylling. (Det eneste som mangler er hanefars bidrag i de eggene vi spiser.) Så tilfeldigvis på Nevton for noen uker siden, fikk vi se hvordan eggene blir til hos Hønemor, etter at hønemor måtte bøte med livet. Mitt forhold til egg er dårlig etter å ha sett dette. Anonymous poster hash: 62a4b...4f1 Det ble advart mot egg for mange år siden, men forskningen er kommet lenger. Nå vet vi at egg er noe av det sunneste man kan spise - nettopp fordi det inneholder all næring som skal til for å lage en kylling. Men hvorfor vil du ikke spise egg etter at du fikk se hvordan eggene blir til inni høna? 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #7 Skrevet 31. mai 2015 Null problem. Det eneste problemet med egg er at produksjonen av dem som oftest er svært lite dyrevennlig, for å si det mildt. Helsemessig for den som spiser dem utgjør de ingen fare. Er du bekymret for kolesterolet kan du be legen om å ta en blodprøve en gang, men høyt kolesterol er mer forbundet med overvekt og generelt usunt kosthold - ikke eggspising. Anonymous poster hash: b0ed8...e63
minister-mio Skrevet 31. mai 2015 #8 Skrevet 31. mai 2015 Tror ikke at en aktiv og normalvektig person trenger å tenke på kolesterol i forbindelse med eggspising
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #9 Skrevet 31. mai 2015 Personlig synes jeg det er jævlig ekkelt å spise hønemens. Anonymous poster hash: 33065...c90
Adara Skrevet 31. mai 2015 #10 Skrevet 31. mai 2015 Personlig synes jeg det er jævlig ekkelt å spise hønemens. Anonymous poster hash: 33065...c90 Egg kan ikke sammenlignes med mens 2
minister-mio Skrevet 31. mai 2015 #11 Skrevet 31. mai 2015 Personlig synes jeg det er jævlig ekkelt å spise hønemens. Anonymous poster hash: 33065...c90 mens og egg er ikke det samme. Mennesker har også egg, og eggløsning, men det er ikke mensen 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå