Trampe23 Skrevet 30. mai 2015 #1 Skrevet 30. mai 2015 JEG KAN IKKE SVØMME! Og ja, det er virkelig ille. Vet noen om steder de har billig/rimelig svømmekurs, helst så billig som mulig - jeg er en fattig student.
Kaffejenta30 Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 Studentskipnaden arrangerer kurs sjekk ut din lokale. Ellers arrangeres det svømmekurs overalt,men du skriver ikke hvilken by du holder til i?
Wiggins Skrevet 31. mai 2015 #3 Skrevet 31. mai 2015 Jeg vet det arrangeres svømmekurs for voksne hos SiO (Studentsamskipnaden i Oslo) på Domus Athletica. Da tror jeg du i tillegg til kursavgift må ha vanlig adgangskort på SiO-idrett, det koster ca. 225 i måneden for studenter. Men: Hvis du vil lære deg å svømme før sommeren eller i løpet av sommeren tror jeg nesten du må få i stand en avtale på egenhånd med en som både kan og svømme og kan å lære det bort. Svømmekursene på studentsamskipnadene gå i semesteret. Du kan jo sjekke, men jeg vil tro at kursene nå enten er ferdige eller nesten ferdige.
Trampe23 Skrevet 31. mai 2015 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2015 Åja. Studiestedet mitt er i Telemark, men jeg bor i Oslo. Så jeg har ikke tilgang til SiO 😕
Wiggins Skrevet 31. mai 2015 #5 Skrevet 31. mai 2015 Åja. Studiestedet mitt er i Telemark, men jeg bor i Oslo. Så jeg har ikke tilgang til SiO Alle kan kjøpe adgangskort hos SiO i Oslo. Det er lenge siden jeg var student, men jeg trener fortsatt der når jeg trener innendørs. Minuset er selvsagt at det koster dobbelt så mye for ikke-studenter. Her er prislista: http://www.sio.no/wps/portal/!ut/p/c5/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gDfwNvJ0dTP0NXAyNDA38TS3cDKADKRwLlcQBHA2y6TdF1o8mbIOSJsRu36fh1h4P8it92sDxuv_l55Oem6gfn5etH6keZx7sHmRs4Ohk6GrgHGJgbeJr4BRg4GwJNczHWj8xJTU9MrtQvyA0NjTDIMnFzVFQEAEUghos!/dl3/d3/L0lDU0lKSWdrbUEhIS9JRFJBQUlpQ2dBek15cXchLzRCRWo4bzBGbEdpdC1iWHBBRUEhLzdfME8wS0JBNU4xRTBNSDJWMzRQMDAwMDAwMDAvTm9uQW4zODcwMDEx/?WCM_PORTLET=PC_7_0O0KBA5N1E0MH2V34P00000000000000_WCM&WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect/migration/sio/trening/medlemskap+og+priser/prisliste_aug_2014
Trampe23 Skrevet 31. mai 2015 Forfatter #6 Skrevet 31. mai 2015 Alle kan kjøpe adgangskort hos SiO i Oslo. Det er lenge siden jeg var student, men jeg trener fortsatt der når jeg trener innendørs. Minuset er selvsagt at det koster dobbelt så mye for ikke-studenter. Her er prislista:http://www.sio.no/wps/portal/!ut/p/c5/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gDfwNvJ0dTP0NXAyNDA38TS3cDKADKRwLlcQBHA2y6TdF1o8mbIOSJsRu36fh1h4P8it92sDxuv_l55Oem6gfn5etH6keZx7sHmRs4Ohk6GrgHGJgbeJr4BRg4GwJNczHWj8xJTU9MrtQvyA0NjTDIMnFzVFQEAEUghos!/dl3/d3/L0lDU0lKSWdrbUEhIS9JRFJBQUlpQ2dBek15cXchLzRCRWo4bzBGbEdpdC1iWHBBRUEhLzdfME8wS0JBNU4xRTBNSDJWMzRQMDAwMDAwMDAvTm9uQW4zODcwMDEx/?WCM_PORTLET=PC_7_0O0KBA5N1E0MH2V34P00000000000000_WCM&WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect/migration/sio/trening/medlemskap+og+priser/prisliste_aug_2014 Åja, okei. Jeg skal sjekke det ut. Tusen takk! 😃👍
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #7 Skrevet 31. mai 2015 Norsk livredningsselskap, eller noe sånt heter de?, arangsjerer svømmekurs over hele landet, også for voksne. Undersøk og om det finnes svømmekurs bare for kvinner der du oppholder deg.Anonymous poster hash: e4b00...87d
Wiggins Skrevet 31. mai 2015 #8 Skrevet 31. mai 2015 Norsk livredningsselskap, eller noe sånt heter de?, arangsjerer svømmekurs over hele landet, også for voksne. Undersøk og om det finnes svømmekurs bare for kvinner der du oppholder deg.Anonymous poster hash: e4b00...87d Jeg kan ikke se at TS har etterspurt svømmekurs bare for kvinner, men om noen skulle etterspørre det lurer jeg veldig på hvorfor? Jeg vet at mange muslimer har tullete (i mine øyne) regler om fullstendig kjønnssegregering på mange områder, og særlig når man er i badetøy. Selv om en muslimsk ungdom som er vokst opp i Norge kanskje synes at reglene er tullete kan jeg forsåvidt skjønne at det kan være vanskelig å si i mot far og mor hvis de mener at hun ikke skal svømme sammen med gutter/menn. Nå har TS heller ikke sagt at hun er muslim, og så lenge det ikke er sagt antar jeg at hun ikke er det. Så hvorfor skulle en gjennomsnittlig norsk kvinne ha behov for å gå på et svømmekurs forbeholdt kvinner? Hvis det er et kurs for folk som ikke kan svømme er jo alle som begynner der i samme situasjon, det er ingenting å være flau over overfor de andre kursdeltakerne. Med hensyn til det første du nevner, Norges Livredningsselskap, så hadde jeg aldri hørt om dem før, men de fins så absolutt: www.livredning.no. De arrangerer kurs i livredning, men også generell vanntilvenning. Siden for vanlige svømmekurs er under konstruksjon sto det.
Trampe23 Skrevet 31. mai 2015 Forfatter #9 Skrevet 31. mai 2015 Jeg kan ikke se at TS har etterspurt svømmekurs bare for kvinner, men om noen skulle etterspørre det lurer jeg veldig på hvorfor? Jeg vet at mange muslimer har tullete (i mine øyne) regler om fullstendig kjønnssegregering på mange områder, og særlig når man er i badetøy. Selv om en muslimsk ungdom som er vokst opp i Norge kanskje synes at reglene er tullete kan jeg forsåvidt skjønne at det kan være vanskelig å si i mot far og mor hvis de mener at hun ikke skal svømme sammen med gutter/menn. Nå har TS heller ikke sagt at hun er muslim, og så lenge det ikke er sagt antar jeg at hun ikke er det. Så hvorfor skulle en gjennomsnittlig norsk kvinne ha behov for å gå på et svømmekurs forbeholdt kvinner? Hvis det er et kurs for folk som ikke kan svømme er jo alle som begynner der i samme situasjon, det er ingenting å være flau over overfor de andre kursdeltakerne. Med hensyn til det første du nevner, Norges Livredningsselskap, så hadde jeg aldri hørt om dem før, men de fins så absolutt: www.livredning.no. De arrangerer kurs i livredning, men også generell vanntilvenning. Siden for vanlige svømmekurs er under konstruksjon sto det. Haha. Jeg er ikke muslim, så for min del spiller det ingen rolle om det er menn tilstede eller ei. Men jeg er ikke etnisk norsk, hvis du lurte. I hjemlandet til mine foreldre skal både skuldre og knær dekkes med klær, men jeg, som er født og oppvokst i Norge og har Norge som mitt hjemland, kler meg som etnisk norske, og ja - jeg går i bikini på stranden 👙 Så jeg har ikke behov for å søke svømmekurs kun for kvinner, men om det finnes noe slikt, så tar jeg godt imot tilbudet 😁 Jeg har forresten masse muslimske venninner, og selv om de er født og/eller oppvokst her, så viser de ikke mer hud enn nødvendig. Ingen av mine muslimske venninner bader ute blant menn, men de går heller ikke i burka. Noen har sjal på hodet, andre ikke. Men de går som regel i stram bukse med topper som dekker rumpa, kjoler/skjørt som dekker knærne med sort, tykk strømpe til, og overdelene er langarmet. Så hadde jeg vært muslim og hatt de samme muslimske venninnene, så hadde jeg nok søkt etter svømmekurs for kvinner 😋 hehe. Men takk skal du ha, skal sjekke ut livredning.no 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå