A.s Skrevet 31. mai 2015 #41 Skrevet 31. mai 2015 Kan ikke se noe slikt her. Det ser ut som jeg bare har klær til vinterbruk? Skjønner ikke helt hva jeg har pleid å bruke på sommeren Jeg fant en beige jakke, litt army inspirert tror jeg. Den kan jeg vel beholde? Men nagler og paljetter får gå i kontaineren. Kommer de på mote igjen får jeg heller kjøpe det da. TsAnonymous poster hash: b70f0...0a7 Du kan jo ta frem en pose eller eske med ting som legges bort til senere tider om de passer i størrelse? Om du har loft/kjeller/kott eller lignende. For både nagler og paljetter er aktuelt både titt og ofte, selv om det kanskje ikke er noe du føler for at skal ta opp plass nå Det du føler for å bruke denne sesongen har du i klesskapet, det som ikke passser gir du bort, det som kan bli aktuelt igjen og passer kan du jo legge bort en stund til du har mer kontroll over garderoben, da blir det mer oversiktig i skapet og du ser hva du har
A.s Skrevet 31. mai 2015 #42 Skrevet 31. mai 2015 Da beholder jeg de jeg har en stund til. Liker veldig godt å gå i strømpebulse/thigths og slenge noe over. Så at dette er på mote passer jo helt supert. TsAnonymous poster hash: b70f0...0a7 Det er jo supert
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #43 Skrevet 31. mai 2015 Jeg synes du skal bruke en personal shopper i og med at du høres så veldig usikker ut. På Ski storsenter koster det f eks 600 kr for 3 timer og det er jo ikke dyrt. Anonymous poster hash: 70be8...5bf
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #44 Skrevet 31. mai 2015 Du kan jo ta frem en pose eller eske med ting som legges bort til senere tider om de passer i størrelse? Om du har loft/kjeller/kott eller lignende. For både nagler og paljetter er aktuelt både titt og ofte, selv om det kanskje ikke er noe du føler for at skal ta opp plass nå Det du føler for å bruke denne sesongen har du i klesskapet, det som ikke passser gir du bort, det som kan bli aktuelt igjen og passer kan du jo legge bort en stund til du har mer kontroll over garderoben, da blir det mer oversiktig i skapet og du ser hva du har Ja, skjønner hva du mener. Disse plaggene jeg siktet til nå, de tror jeg fint kan kastes men ja jeg har en eske her jeg legger bort en del kjoler og slikt som i dag er for små til meg, men for pene til å bare kaste/gi bort. Når jeg først har funnet plagg jeg liker, så går.jeg i det ril det ikke er mer igjen av det omtre t. Som for eksempel en oversized t skjorte som jeg nettopp fant, jeg kjøpte den for 5 år siden, og gikk i den til stadighet. Den er grå/brun med masse beune/gull paljetter over hele brystet! :O den er helt nuppete og utvasket. TsAnonymous poster hash: b70f0...0a7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #45 Skrevet 31. mai 2015 Jeg synes du skal bruke en personal shopper i og med at du høres så veldig usikker ut. På Ski storsenter koster det f eks 600 kr for 3 timer og det er jo ikke dyrt.Anonymous poster hash: 70be8...5bf Har ikke hørt om det finnes noe slikt i nærheten. Da må jeg sikkert reise til Bergen/Stavanger og det er ikke no jeg får kjangs til å gjøre så ofte. Men det høres jo ut som det er nettopp det jeg trenger ja TsAnonymous poster hash: b70f0...0a7
A.s Skrevet 31. mai 2015 #46 Skrevet 31. mai 2015 Ja, skjønner hva du mener. Disse plaggene jeg siktet til nå, de tror jeg fint kan kastes men ja jeg har en eske her jeg legger bort en del kjoler og slikt som i dag er for små til meg, men for pene til å bare kaste/gi bort. Når jeg først har funnet plagg jeg liker, så går.jeg i det ril det ikke er mer igjen av det omtre t. Som for eksempel en oversized t skjorte som jeg nettopp fant, jeg kjøpte den for 5 år siden, og gikk i den til stadighet. Den er grå/brun med masse beune/gull paljetter over hele brystet! :O den er helt nuppete og utvasket. TsAnonymous poster hash: b70f0...0a7 Mente ikke at du skal legge bort og lagre ting som er for smått, men ting som faktisk passer men kanskje bedre til vinteren feks. Ting som er for smått og du ikke har brukt på ett år, er det ikke noe vits å spare på, det kan du gi bort. Behold bare klær du kan få på deg
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #47 Skrevet 31. mai 2015 Har ikke hørt om det finnes noe slikt i nærheten. Da må jeg sikkert reise til Bergen/Stavanger og det er ikke no jeg får kjangs til å gjøre så ofte. Men det høres jo ut som det er nettopp det jeg trenger ja TsAnonymous poster hash: b70f0...0a7 Du trenger jo bare å dra en gang. På Lindex kan du få gratis personlig shopper både i Stavanger og Bergen. http://www.lindex.com/no/finn-din-butikk/personal-shopper/ Anonymous poster hash: 70be8...5bf
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #48 Skrevet 31. mai 2015 Finnes det noe viduner middel som gjør at klær ikke blir elektrisk? Mye syntetisk blir elektrisk på meg. Og alle gensere jeg har blir nuppete lånte en ullgenser av sambo som han har brukt en del, og etter noen timer på meg var den full i nupper! TsAnonymous poster hash: b70f0...0a7
A.s Skrevet 31. mai 2015 #49 Skrevet 31. mai 2015 (endret) Finnes det noe viduner middel som gjør at klær ikke blir elektrisk? Mye syntetisk blir elektrisk på meg. Og alle gensere jeg har blir nuppete lånte en ullgenser av sambo som han har brukt en del, og etter noen timer på meg var den full i nupper! TsAnonymous poster hash: b70f0...0a7 Dårlig kvalitet? http://http://www.kk.no/mote/hvorfor-nupper-klærne-21540 http://www.kk.no/mote/barberhøvelen-fikser-nuppete-klær-24055 http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144079881-hvorfor-får-alle-klærne-våre-nupper/ Endret 31. mai 2015 av A.s
A.s Skrevet 31. mai 2015 #50 Skrevet 31. mai 2015 Kan hjelpe å vrenge klærne før du tar de i maskinen også , og ikke blande for mange ulike materialer ser det ut som..
Gjest Blondie65 Skrevet 31. mai 2015 #51 Skrevet 31. mai 2015 Nude pumps forlenger bena, og passer til absolutt alt av klær , fordi de er hudfargede rett og slett. Derfor er det basis. Selfølgelig kan man ha tusen andre farger pumps også, men svarte og hudfargede sko er faktisk basis mer enn annet, kanskje hvite også. Vil ikke påstå rosa er like basis. Du trenger ikke ha hudfargede klær for det! Annet enn det er fargene selføgelige valgfrie, tvinger ingen å gå i svart, la bare frem eksempler, som det også står : " Her er eksempler på basisplagg.." Jeg prøver å holde hansker, belte, sko og veske i samme farge. Jeg må forholde meg til kalde farger og beige er varmt. Helt ubrukelig til det som er mine kalde farger. Det var derfor jeg nevnte dette.
Gjest Blondie65 Skrevet 31. mai 2015 #52 Skrevet 31. mai 2015 Finner alle regnbuens farger i mitt skap. Men jeg ser nå at tyngden ligger på sort/grått/blått (rydder nå). Jeg har både sorte og beige/nude pumps. Brukt en gang for 3 år siden. Jeg har tatt vare på ganle klær fra 5 år siden som jeg sikkert har tenkt at kan brukes som "jobbe ute i hagen klær". Jeg har ikke hage... Kjære vene. Kanskje jeg bare skal kaste alt jeg har å kjøpe de dere lister opp her. Jeg har bare en liten brøkdel av det som kan kalles basis. Jeg har endelig mange gensere og t-skjorter. Men det er en eller annen for for "print" på alle sammen. Fatter ikke hvor hodet mitt har vært.. :O TsAnonymous poster hash: b70f0...0a7 Er ikke noe galt med mønster og print, men det er ikke basisplagg. Basis plaggene er den nøytrale bakgrunnen som du spriter opp.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #53 Skrevet 31. mai 2015 Jeg synes at svart er fint å bruke som grunnfarge som et nøytralt utgangspunkt. Men for noen vil brunt eller mørkeblått være et like så godt alternativ. Beige pumps er virkelig ikke noe for alle. Beige er en farge som får meg til å se død ut, og skal man ha beige sko mener jeg at annet tilbehør også må være beige. For meg og min hud er det døden. Så istedenfor å bestemme fargene ville jeg heller ha skrevet opp plaggene: Dressbukse (= pen bukse) Dressjakke Jeans hvis flere enn enn gjerne en i svart Hvit eller kremfarget bluse Genser med v- eller rund hals til å ha utenpå blusen. Dette sammen med dressbukse er et pent og formelt jobbantrekk. Skjerf i flere farger som kler en. En innsvinget skinnjakke eller imitert skinn. For å bryte mot det nøytrale kan denne være grå eller lys brun for å bryte mot den sorte eller brune grunnfargen. Skjørt og kjoler etter behov. Når du har timeglass (hofter og skuldre er like brede, midjen er markert) er det penest med innsvingede topper og bluser. Bukser med bootcut, rett men vid fasong eller sleng er det som er penest. Poenget med en basis garderobe er at alt skal gå å kombinere så fargevalg er kjempeviktig! Lika så når man bruker nude/beige pumps er det (oftest) for å få forlenget benen, altså skal ikke skoene synes så mye og bare tull det der at du må ha annet tilbehør i samme farge som skoenw. Anonymous poster hash: dbec0...217 1
Gjest Blondie65 Skrevet 31. mai 2015 #54 Skrevet 31. mai 2015 Poenget med en basis garderobe er at alt skal gå å kombinere så fargevalg er kjempeviktig! Lika så når man bruker nude/beige pumps er det (oftest) for å få forlenget benen, altså skal ikke skoene synes så mye og bare tull det der at du må ha annet tilbehør i samme farge som skoenw. Anonymous poster hash: dbec0...217 Min smak er bare tull? Takk for den. Forøvrig bruker jeg sko i forskjellig farger, f.eks hvite, grå, røde og sorte. Jeg vet at i min garderobe passer ikke beige sko. Jeg vet ikke hvordan du kan få for deg at du vet bedre at dette passer for alle.
A.s Skrevet 31. mai 2015 #55 Skrevet 31. mai 2015 (endret) Min smak er bare tull? Takk for den. Forøvrig bruker jeg sko i forskjellig farger, f.eks hvite, grå, røde og sorte. Jeg vet at i min garderobe passer ikke beige sko. Jeg vet ikke hvordan du kan få for deg at du vet bedre at dette passer for alle. Tror ikke hun/han mente din personlige smak, men at den her "regelen" om at sko må matche veske,belte,osv, er tull og foreldet.. At man kan fint ha nude pumps fordi det gjør bena lengre, penere, og sees som "usynlig" på bena, og passer faktisk alle, man trenger likevel ikke matche med fullt utstyr som er beige/nude. Noen helt enkle tilfeldige eksempler: http://www2.pictures.stylebistro.com/pc/Supermodel+Miranda+Kerr+goes+glamorous+white+02fceKSUh8ox.jpg ( HELT ulike farger på sko, belte, veske, på en supermodell til og med ) http://media4.onsugar.com/files/2012/09/36/3/192/1922261/596859c4d180b283_MKerr9512.xxxlarge_1.jpg http://www.thefloralfedora.com/wp-content/uploads/2012/10/Miranda-Kerr-Sept-2012.jpg http://stylishcurves.com/wp-content/uploads/2013/10/spl418307_002.jpg Endret 31. mai 2015 av A.s
Gjest Blondie65 Skrevet 31. mai 2015 #56 Skrevet 31. mai 2015 Tror ikke hun/han mente din personlige smak, men at den her "regelen" om at sko må matche veske,belte,osv, er tull og foreldet.. At man kan fint ha nude pumps fordi det gjør bena lengre, penere, og sees som "usynlig" på bena, og passer faktisk alle, man trenger likevel ikke matche med fullt utstyr som er beige/nude. Noen helt enkle tilfeldige eksempler: http://www2.pictures.stylebistro.com/pc/Supermodel+Miranda+Kerr+goes+glamorous+white+02fceKSUh8ox.jpg ( HELT ulike farger på sko, belte, veske, på en supermodell til og med ) http://media4.onsugar.com/files/2012/09/36/3/192/1922261/596859c4d180b283_MKerr9512.xxxlarge_1.jpg http://www.thefloralfedora.com/wp-content/uploads/2012/10/Miranda-Kerr-Sept-2012.jpg http://stylishcurves.com/wp-content/uploads/2013/10/spl418307_002.jpg Det eneste jeg likte av dette var hun med sandelene, resten var stygt. Ergo så har det i aller høyeste grad med smak å gjøre. Det er ikke sånn at jeg alltid har samme farge på alt tilbehør, men jeg kan ikke fordra når skoene er det eneste plagget i et helt antrekk med en bestemt farge. Kan vi erkjenne at smaken er forskjellig?
A.s Skrevet 31. mai 2015 #57 Skrevet 31. mai 2015 Det eneste jeg likte av dette var hun med sandelene, resten var stygt. Ergo så har det i aller høyeste grad med smak å gjøre. Det er ikke sånn at jeg alltid har samme farge på alt tilbehør, men jeg kan ikke fordra når skoene er det eneste plagget i et helt antrekk med en bestemt farge. Kan vi erkjenne at smaken er forskjellig? Vi diskuterer ikke din personlige smak , men at det ikke er en uskreven lenger om at sko må matche med resten, man kan velge, uten at det blir sett på som stygt/umoderne/feil. Hva man velger, hva du velger, er en annen sak. Nok avsporing fra min side nå. 3
funginger Skrevet 31. mai 2015 #58 Skrevet 31. mai 2015 Hva karaktiserer du som en pen bukse? Jeg syns jo en vanlig blå jeans er fin, men hva vet jeg? Bor på et mindre tettsted, og klesbutikken som ikke er under en kjede her... "Den var pen på deg! Ja den er fin! Å så flott!" De er en av grunnen til at jeg har en haremslignende bukse som ikke passer og en knæsj rosa bluse (bla.) som er 1 nr for liten og langt fra en farge som passer meg. Men jeg har brukt de likevel, for "jeg var jo så pen i den!" En venninne lurte på om jeg hadde gått med den på jobb. "Ja?" Hun visste ikke om hu skulle le er grine på mine vegner! Jeg har jo vært totalt blind... For ikke å snakke om hvor flaut det er å være 27 år og så lost i klesveien!Anonymous poster hash: b70f0...0a7 Har du ikke mulighet til å ta en dag eller en halv i en litt større by eller på et kjøpesenter? Da kan du forsøke å få kjøpt omtrent alt du trenger og du kan prøve plaggene sammen. Jeg er enig i at mange steder får du ikke ordentlig hjelp, de vil bare selge, men andre steder får du god, genuin hjelp.
A.s Skrevet 31. mai 2015 #59 Skrevet 31. mai 2015 Har du ikke mulighet til å ta en dag eller en halv i en litt større by eller på et kjøpesenter? Da kan du forsøke å få kjøpt omtrent alt du trenger og du kan prøve plaggene sammen. Jeg er enig i at mange steder får du ikke ordentlig hjelp, de vil bare selge, men andre steder får du god, genuin hjelp. Dette var et godt forslag. En god ide er å skrive en liste først som du tar med.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #60 Skrevet 31. mai 2015 Har du ikke mulighet til å ta en dag eller en halv i en litt større by eller på et kjøpesenter? Da kan du forsøke å få kjøpt omtrent alt du trenger og du kan prøve plaggene sammen. Jeg er enig i at mange steder får du ikke ordentlig hjelp, de vil bare selge, men andre steder får du god, genuin hjelp. Jo jeg må prøve å få tatt meg tiden til det. Må sette av en hel dag, for det beste er nok å ta en tur til Bergen. Men tror jeg skal sette meg litt mer inn i ting først, og lage meg en liste. Anonymous poster hash: b70f0...0a7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå