Adara Skrevet 30. mai 2015 #1 Skrevet 30. mai 2015 (endret) Nå, en kunne jo kanskje tro at denne varianten er et sunt valg. Men når det er snakk om kalorier er det veldig lite forskjell per 100g på denne sjokoladen og melkesjokolade fra Freia. Smaken er jo grei den, men har absolutt smakt bedre. Sukkeret er vel nesten halvert i den mørke sjokoladen, men det er fortsatt nesten 30g med sukker per 100 g (Freiaen var litt verre på sukkerfronten). Er denne sjokoladen noe særlig sunnere enn sine lyse venner? Jeg tenkte jeg ville ha litt snacks, hva spiser dere når dere vil ha litt sunn snacks? Helst så lite sukker som mulig! Og ja, jeg ser at jeg ikke vinner noe pulitzer pris på overskrifter med det første. Endret 30. mai 2015 av Adara den Vakre
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #2 Skrevet 30. mai 2015 70% sjokolade er vel ikke nødvendigvis sunnere enn lys sjokolade (eller den har jo mer antioksidanter da...) Men jeg holder meg til mørk, grunnen er at den dekker sjokoladehungeren på en helt annen måte. Ikveld har jeg feks spist en rute på 10g vanlig 70% og er fornøyd. Med melkesjokolade kunne jeg spist 100g og kanskje også mer... Og 10g sjokolade er mye sunnere enn 100g... Så kunsten er å finne en sjokolade som tilfredsstiller deg med små mengder...Anonymous poster hash: eca10...7c0
Trampe23 Skrevet 30. mai 2015 #3 Skrevet 30. mai 2015 Jeg pleier som regel å spise en rute 70 prosent mørk sjokolade og da får jeg bort søtsuget. Idag spiste jeg 200 gr melkesjokolade 🙊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå