Gjest Ketchupjenta Skrevet 30. mai 2015 #1 Skrevet 30. mai 2015 (endret) slettet Endret 28. mai 2016 av Ketchupjenta
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #2 Skrevet 30. mai 2015 Støttetelefon Alle kan ringe inn, uansett om du er kvinne eller mann, har spiseforstyrrelser selv eller kanskje lurer på om du har det. Kanskje du er bekymret for en av dine nærmeste, er lærer, trener, eller helsepersonell som ønsker veiledning eller informasjon. Også mange skoleelever/studenter med oppgaver ringer til oss. Du kan være anonym hvis du ønsker det. "Det var godt å prate med en som forsto, og jeg skjønte at jeg ikke var alene!" Du kan ringe når du ønsker svar på ulike spørsmål omkring spiseforstyrrelser, IKS eller våre aktiviteter, vil bestille skriftlig informasjon, eller du trenger noen å snakke med. Telefonen betjenes kun av kvinner som har egenerfaring med spiseforstyrrelser og de har full taushetsplikt. PS! Møter du ofte opptattsignal på dagtid, er vårt tips å ringe kveldsvaktene! Du kan ringe hvilket som helst lokallag, dersom du ikke ringer for informasjon om/påmelding til lokale aktiviteter. Sekretariatet og Oslo/Akershus lokallag har felles telefonnummer: 22 94 00 10 Anonymous poster hash: 073a3...28e 1
Gjest Ketchupjenta Skrevet 30. mai 2015 #3 Skrevet 30. mai 2015 Støttetelefon Alle kan ringe inn, uansett om du er kvinne eller mann, har spiseforstyrrelser selv eller kanskje lurer på om du har det. Kanskje du er bekymret for en av dine nærmeste, er lærer, trener, eller helsepersonell som ønsker veiledning eller informasjon. Også mange skoleelever/studenter med oppgaver ringer til oss. Du kan være anonym hvis du ønsker det. "Det var godt å prate med en som forsto, og jeg skjønte at jeg ikke var alene!" Du kan ringe når du ønsker svar på ulike spørsmål omkring spiseforstyrrelser, IKS eller våre aktiviteter, vil bestille skriftlig informasjon, eller du trenger noen å snakke med. Telefonen betjenes kun av kvinner som har egenerfaring med spiseforstyrrelser og de har full taushetsplikt. PS! Møter du ofte opptattsignal på dagtid, er vårt tips å ringe kveldsvaktene! Du kan ringe hvilket som helst lokallag, dersom du ikke ringer for informasjon om/påmelding til lokale aktiviteter. Sekretariatet og Oslo/Akershus lokallag har felles telefonnummer: 22 94 00 10 Anonymous poster hash: 073a3...28e Emmm?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #4 Skrevet 30. mai 2015 Jeg tenker at det er veldig lett for deg å falle inn i anoreksien igjen dersom du skal gå ned i vekt. Går du til noe behandling nå? Jeg vil råde deg til å ta vektnedgangen i samarbeid med en lege, for å unngå tilbakefall av spiseforstyrrelsen. Anonymous poster hash: de7b2...4bf 4
Gjest Ketchupjenta Skrevet 30. mai 2015 #5 Skrevet 30. mai 2015 (endret) Den 5/30/2015 at 11.01, AnonymBruker skrev: Endret 28. mai 2016 av Ketchupjenta
veraa94 Skrevet 30. mai 2015 #6 Skrevet 30. mai 2015 (endret) Får du ikke noe måltidsrettet støtte gjennom behandlignen din? Du burde så definitivt hatt regelmessig oppsølging av en klinisk ernæringsfysiolog! Mtp din historie med anoreksia syns jeg 10-15 kg i løpet av en sommer er alt for mye, selv om jeg skjønner at du vil ned. Det er så lett å falle inn i gamle (u)vaner med et restriktivt spisemønster og overtrening. I første omgang bør du få satt opp en spiseliste som du følger slavisk. Lag en kriseplan for hva du skal gjøre når du føler en trang til å overspise. Når du har fått inn et regelmessig spisemønster kan du fokusere på å gå ned i vekt på en sunn måte. Endret 30. mai 2015 av veraa94 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #7 Skrevet 30. mai 2015 Ja jeg går til psykiateren min enda. Hun har ikke sagt noe i mot at jeg vil slanke meg. Da foreslår jeg at du tar opp dette med henne og får hjelp til å sette opp en sunn måltidsplan, enten fra henne eller fra ernæringsfysiolog. Anonymous poster hash: de7b2...4bf 2
Gjest Ketchupjenta Skrevet 30. mai 2015 #8 Skrevet 30. mai 2015 (endret) Den 5/30/2015 at 11.02, veraa94 skrev: Endret 28. mai 2016 av Ketchupjenta
veraa94 Skrevet 30. mai 2015 #9 Skrevet 30. mai 2015 Jeg har egentlig vært hos ernæringsfysiolog, men stoppet da jeg ble bedre. Nå har jeg nådd bunnen igjen og lagt på meg enda litt mer. Det er dette jeg synes er vanskelig. Jeg vil ned fort slik at jeg kan gå på skolen neste år uten å tenke over hva andre tenker om meg. Du er fortsatt spiseforstyrret og dette er noe du må jobbe med, noe du sikkert er klar over. Å rase ned i vekt igjen er ingen løsning, da vil du bare være tilbake i anoreksiens klør. Få ordnet en avtale med en ernæringsfysiolog som kan hjelpe deg på veien. Da kan du få kyndig hjelp til å gå ned på en sunn måte, samt oppfølging og hjelp til alle vanskelige tanker som vil dukke opp. 2
Kira-delta Skrevet 30. mai 2015 #10 Skrevet 30. mai 2015 Blir du mer lykkelig, blir du kvitt angst og depresjon når du går bed i vekt?
Gjest Ketchupjenta Skrevet 31. mai 2015 #11 Skrevet 31. mai 2015 (endret) Den 5/30/2015 at 18.47, Kira-delta skrev: Endret 28. mai 2016 av Ketchupjenta
Gjest Evans Skrevet 31. mai 2015 #12 Skrevet 31. mai 2015 Jeg syns ikke du bør forsøke å gå ned i vekt uten at du følges opp av psykiateren din. Jeg syns derfor du bør ta dette opp med han/henne og få tett oppfølging av proffe fagfolk om du skal ned i vekt. Jeg har selv vært alvorlig syk av spiseforstyrrelser, og selv om jeg har vært frisk nå i mange år merker jeg at de skumle tankene kommer snikende om jeg begynner å tenke på å gå ned noen kilo. Jeg tror det kan være veldig risikofylt å ha som mål å slanke seg om man tidligere har hatt/eller har en spiseforstyrrelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå