Gå til innhold

"Det vil du forstå når du selv får barn"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du tenker kanskje ikke over at de som har barn nå har vært barnløse en gang i tiden, og derfor har opplevd begge deler da ;)

Anonymous poster hash: 4da5f...210

Men barnløse har også vært barn og er vel ikke helt uten erfaring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men barnløse har også vært barn og er vel ikke helt uten erfaring.

Det å være barn, og det å ha barn, er to ting som ikke kan sammenlignes. ;)

Anonymous poster hash: 4da5f...210

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være barn, og det å ha barn, er to ting som ikke kan sammenlignes. ;)

Anonymous poster hash: 4da5f...210

Joda, for de barnløse så vet de hvordan det er å oppdra barn siden de har vært barn.

Anonymous poster hash: 731fb...467

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men barnløse har også vært barn og er vel ikke helt uten erfaring.

Oppdro du deg selv da du var barn?!

Poenget med slike utsagn er at teorien bak barneoppdragelse er lett, men praksisen er vanskelig. Når du har en 3-åring som trasser som verst og nekter å spise middag/oppføre seg i butikken osv. er det sykt irriterende at en eller annen gjøk uten barn skal belære deg hvordan ting skal gjøres.

Typisk sitat fra barnløse "Mine barn kommer aldri til å bli kresne, jeg kommer aldri til å skjemme de vekk. Jeg leste i en bok at det var bare å gjøre slik og slik..." Tro meg, vi foreldre har også lest artikler og bøker om barneoppdragelse, og vi vet at det ikke alltid er _bare_ å gjøre slik og slik!

Anonymous poster hash: 38cdd...14c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdro ikke meg selv, men jeg husker godt hvordan jeg ble oppdratt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være barn, og det å ha barn, er to ting som ikke kan sammenlignes. ;)

Anonymous poster hash: 4da5f...210

Uenig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uenig.

Ja, ja. Du vil forstå forskjellen hvis du får barn selv en dag. :plystre:

Anonymous poster hash: 4da5f...210

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja. Du vil forstå forskjellen hvis du får barn selv en dag. :plystre:

Anonymous poster hash: 4da5f...210

Artig hvordan du her bekrefter trådens tema så til de grader ;) Nesten så jeg er litt usikker på om det er ironisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig hvordan du her bekrefter trådens tema så til de grader ;) Nesten så jeg er litt usikker på om det er ironisk.

:hakeslepp:

Mente du det alvorlig?

Jeg trodde helt ærlig at du satte ting på spissen for å poengtere at noen ganger passer kommentaren.

Anonymous poster hash: 4da5f...210

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Du tenker kanskje ikke over at de som har barn nå har vært barnløse en gang i tiden, og derfor har opplevd begge deler da ;)

Anonymous poster hash: 4da5f...210

De som fikk barn tidlig har aldri fått oppleve den friheten det er å være barnløs godt ut i 20-årene nei. :) det er ikke samme opplevelsen som å være 18 og uten barn. Men dette skjønner nok ikke du noe av. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som fikk barn tidlig har aldri fått oppleve den friheten det er å være barnløs godt ut i 20-årene nei. :) det er ikke samme opplevelsen som å være 18 og uten barn. Men dette skjønner nok ikke du noe av. ;)

Hvem snakker om å være 18?

Anonymous poster hash: 4da5f...210

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som fikk barn tidlig har aldri fått oppleve den friheten det er å være barnløs godt ut i 20-årene nei. :) det er ikke samme opplevelsen som å være 18 og uten barn. Men dette skjønner nok ikke du noe av. ;)

Jeg fikk barn da jeg var 35, så jeg har god erfaring med å være voksen barnløs. Og jeg er helt enig i at mange ting forstår man bare ikke før man får barn selv.

Anonymous poster hash: b9454...58b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om enkelte misforstår tråden. Poenget er da ikke at barnløse belærer foreldre når det gjelder oppdragelse, og at foreldrene svarer da at "dette vil du forstå når du selv får barn". Dette er jo helt greit og forståelig.

Det dreier vel seg heller om ting som ikke har noe med oppdragelsen å gjøre. For eksempel det å være sliten. En barnløs kan selvsagt ikke uttale seg om hvor sliten hun er da hun ikke har barn. Hun er selvsagt ikke på LANGT nær så sliten som mødre, selv om man har mye å holde på med i livet sitt også. Så slenger de på kommentaren "dette vil du forstå når du selv får barn". Det er DETTE som er så sinnsykt provoserende. Dette gjelder ikke bare med dette, men også andre ting som er helt irrelevant for oppdragelse. Et annet eksempel er når mennesker med barn krever de mest gunstige arbeidstidene og skal så absolutt ikke jobbe på røde dager på grunn av det faktumet at de har barn, og at barnløse "vil forstå når de selv får barn". Det er DETTE som er provoserende og irriterende. Mennesker som har førsterett på alt og er de eneste som har rett til å føle seg slitne, stresset etc kun på grunn av at de har barn. Dersom noen sier de imot responderer de med "dette vil du forstå når du selv får barn".

Dette gjelder selvsagt ikke alle mennesker med barn. Jeg vet at de fleste ikke er slik.



Anonymous poster hash: 2e6c5...6d6
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tenker kanskje ikke over at de som har barn nå har vært barnløse en gang i tiden, og derfor har opplevd begge deler da ;)Anonymous poster hash: 4da5f...210

Det er stor forskjell på å være enslig og barnløs som 23 og som 35, bare for å ha sagt det. Å en gang ha vært banløs betyr ikke at du vet hvordan alle b arnløse har det, spesielt ikke når man kommer litt oppi årene.

Anonymous poster hash: f8dc1...65a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på å være enslig og barnløs som 23 og som 35, bare for å ha sagt det. Å en gang ha vært banløs betyr ikke at du vet hvordan alle b arnløse har det, spesielt ikke når man kommer litt oppi årene.

Anonymous poster hash: f8dc1...65a

Det er veldig sant. Man har også helt andre prioriteringer samt muligheter som ung barnløs og voksen barnløs.

Anonymous poster hash: 2e6c5...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemor

Det virker som om enkelte misforstår tråden.

Anonymous poster hash: 2e6c5...6d6

Trådstarter sa ingenting om hva hun ønsket å diskutere, og tråden har vel utviklet seg ut i fra de første svarene.

Anonymous poster hash: a3edf...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trådstarter sa ingenting om hva hun ønsket å diskutere, og tråden har vel utviklet seg ut i fra de første svarene.

Det har du rett i. Jeg trodde at dette (nedenfor) var trådstarter.

Dette er det mest provoserende sitate fra egoistiske og overlegne mødre..

I går var jeg ute å shoppet m en venninne.

Jeg kjørte -hun hadde ikke mobil -så vi var nødt for å holde sammen .. I tillegg er det jo koselig å kunne småprate på shoppingturen.. Jeg hadde en del jeg skulle ha, men vi gikk i den ene barnebutikken etter den andre.. Hun brukte evig lang tid og hvert eneste plagg skulle analyseres .. Jeg hintet etterhvert om at jeg også hadde ting jeg skulle ha, hun så på meg ,men ignorerte det..

Så etter langt om lenge kom vi i en butikk jeg skulle handle.. Da etter få minutter kommer det : "å , skinn deg litt .. Vi må gå jeg vil hjem .."

Jeg svarte at " ja, men jeg må jo og handle- nå har vi jo brukt masse tid i de butikkene du ville gå i"

Svar tilbake: " åh! Jeg vil hjem til gullet mitt.. Du vil forstå det når Du selv får barn"

Arrg.. Blir så provosert over akkurat DET UTRYKKET!

Anonymous poster hash: c40cb...c20

Anonymous poster hash: 2e6c5...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Jeg har aldri sakt denne setningen til noen, man blir eller ikke verdensmester på barn, kun forde man får barn.

Denne venninden din oppførte seg utrolig egoistisk, uansett barn eller ikke, tror ikke dette er noe typisk mamma oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdro ikke meg selv, men jeg husker godt hvordan jeg ble oppdratt.

Fortsatt ikke mulig å sammenligne. Det er noe som må oppleves. Jeg vet ikke hvordan det er å ha kreft selvom pappa har hatt kreft. Jeg kan prøve å forestille meg det, men det er ikke mulig å sammenligne

Anonymous poster hash: 731fb...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er helt enig i at mange ting forstår man bare ikke før man får barn selv.

Anonymous poster hash: b9454...58b

Det blir litt som å skrike til de i voldelige forhold om at det er bare å dra og at de er så teite som ikke går fra han. Noen ting kan man faktisk bare ikke forstå fra utsiden

Anonymous poster hash: 731fb...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...