AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #1 Skrevet 29. mai 2015 Jeg har gått ned en del i vekt( ) og det er nå på tide å begynne å pumpe litt jern på siden:) Kan noen foreslå øvelser(link gjerne til video demonstasjon/bilder). Jeg ønsker meg øvelser som tar store/flere muskelgrupper på en gang, slik at jeg kan begrense antall øvelser(hektisk hverdag). Jeg har frivekter, matte og "benk" tilgjengelig:) Anonymous poster hash: 19310...318
Gjest Skrevet 29. mai 2015 #2 Skrevet 29. mai 2015 Starting strength eller Stronglift er geniale, effektive programmer med få øvelser. Google it!
Safiye Skrevet 30. mai 2015 #3 Skrevet 30. mai 2015 http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #4 Skrevet 30. mai 2015 http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Men her demonstreres jo noen av øvelsene på aparater, roing og beinpress f.eks. Det har jeg jo ikke, kun håndvekter. Starting strength eller Stronglift er geniale, effektive programmer med få øvelser. Google it! Kult, det så ved første øyekast ut som om jeg kan bruke håndvekter til alle øvelsene, men min er bare på 20 kg samlet, og de begynner jo å nevne 30 og 40 kg etterhvert:\ Anonymous poster hash: 19310...318
Gjest Skrevet 30. mai 2015 #5 Skrevet 30. mai 2015 Men her demonstreres jo noen av øvelsene på aparater, roing og beinpress f.eks. Det har jeg jo ikke, kun håndvekter. Kult, det så ved første øyekast ut som om jeg kan bruke håndvekter til alle øvelsene, men min er bare på 20 kg samlet, og de begynner jo å nevne 30 og 40 kg etterhvert:\Anonymous poster hash: 19310...318 Uansett hvilket program du følger må du ha progresjon, så du må uansett ha tyngre vekter etter hvert. Spesielt i knebøy (evnt goblet squat med manualer) og markløft må du ha tyngre vekter. Men det er jo bare å investere i tyngre vekter når du trenger det? Kjøp deg noen kettlebells i tillegg til å begynne med? Du kan også gå over til ettbeins knebøy (pistol squat) når progresjonen på knebøy stanser opp - det er TUNGT, og du trenger ikke 40 kg. Bulgarsk utfall kan du også legge inn hvis progresjonen stanser opp, enten som tillegg eller erstatning. Benkpress kan erstattes med armhevinger av ulike varianter når vektene blir for lette. Kjøper du slynger kan du variere i det uendelige. Du trenger jo ikke følge programmet slavisk over tid, men ha det som en base,der du finner variasjoner av øvelsene, og varierer med antall sett og repetisjoner. Men til å begynne med er det greit å følge programmet slik det er satt opp, inntil du møter begrensninger.
Gjest Skrevet 30. mai 2015 #6 Skrevet 30. mai 2015 Og legg inn chins/pull-ups/omvendt roing - enten som erstatning for ro-øvelsen, eller som tillegg. Krever minimalt med utstyr, bare slynger eller stang som kan festes (midlertidig) i døra. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå