Gå til innhold

Hva fokuserer du mest på i din trening?

Hva fokuserer du mest på i din trening?  

33 stemmer

1. 1. Hva fokuserer du mest på i din trening?

• Stryke
      10
    • Kardio/høypuls
      9
    • Ca like mye av hver
      11
    • Fleksibilitet
      7
    • Annet - spesifiser
      4
    • Trener ikke
      1

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det folk fokuserer mest på når de trener?

Jeg har selv vært veldig frem og tilbake på om jeg skal trene kardio eller styrke. I perioder har jeg bare trent styrke og andre bare løping for eksempel. Men ser ut til at jeg nå har falt til ro på en miks med løping/spinning, høypulstimer (crossfit og sirkeltreninger) og ren styrke. Jeg savner alltid det ene om jeg har trent mye av det andre tidligere. Men tar alltid med litt fleksibilitet også.

Anonymous poster hash: f9816...583
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor da ikke trene både utholdenhet og/eller kondisjon og styrke? :) Det kommer jo an på hva man driver med og hvilke mål man har, men allsidighet er generelt det beste.

For min del har jeg hovedfokus på maksstyrke, men har også med kondisjon og utøver diverse idretter ved siden av.på hobbybasis.

Skrevet

Nå for tiden fokuserer jeg på kardio, fordi jeg synes det er ubehagelig å trene tung styrke etter at jeg ble gravid. "Trener" fremdeles styrke med kroppsvekt, men det er puslete saker i forhold til tung styrke.

Den ikke-gravide meg elsker styrke, men trener litt kardio også.

Skrevet (endret)

Muskelvekst. Driter i hvor sterk jeg er eller hvor lenge jeg kan løpe, er på gymmen av rene kosmetiske årsaker.

Men styrke er et biprodukt av mitt ønske om muskelvekst så jeg har opplevd gradvis progresjon og økning i antall kg jeg løfter fra uke til uke - uten at det bryr meg nevnverdig. Men jeg tar det til etterretning at det har vært vekst i styrke.

Endret av WubWub
  • Liker 1
Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg driver vel egentlig mest cardio (i den grad det kan kalles det når man powerwalker med joggeintervaller og går tur i skogen/fjellet), og gjør det mest for å få blodtrykket ned og kondisen opp. Kroppen min ser fremdeles like feit og dvask ut men føles mye bedre.

Skrevet

Trener for å bedre kondisen, så da prøver jeg å overbevise meg selv om at intervalltrening er gøy og ikke pyton, helst et par ganger i uken. Så har jeg vært på styrketrening 2 ganger i uka i det siste. Og så rolig langkjør 1-2 ganger i uka. Jeg trener ikke maksbelastning når jeg trener styrke. Det burde jeg vel egentlig, hvis målet er mest mulig progresjon?

AnonymBruker
Skrevet

trener for å bli sterkere, så går mest i styrketrening på overkroppen og litt kardio noen ganger

Anonymous poster hash: 34709...6e0
AnonymBruker
Skrevet

Før fokuserte jeg kun på kondisjon, nå synes jeg begge deler er viktig etter jeg fikk prolaps. Nå med prolaps fokuserer jeg også mye mer på teknikk, en liten feilbelastning kan gjøre vondt verre.

Anonymous poster hash: 8d2ad...85e

Skrevet

Startet å jogge for å få bedre kondis og ble frelst og har jogget siden. Synes det er gøy og trives med det.

Skrevet

Jeg trener tung styrke 4 ganger i uken, med mål om progresjon og stadig løfte tyngre. Prøver i tillegg å løpe litt i blant, 2-3 ganger i uken med korte og lette økter på mølla eller ute.

Skrevet

Kettlebell er hovedfokuset, obviously, i og med at jeg er atlet og konkurrerer aktivt. Styrke og løping (20km hver uke) ved siden av.

Skrevet

Styrke! Eneste treningen jeg synes er gøy. Hatt stor effekt av det med tanke på vektnedgang også. Løper også intervaller innimellom, men det er bare fordi kondis er en fordel i yrket mitt. Hater det nemlig som pesten :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Styrke, spenst, balanse, hurtighet, mobilitet. Driver med olympisk vektløfting.

Anonymous poster hash: 45046...0d8
Skrevet

Jeg sykler minst tre mil hver dag.

Skrevet

Løping, styrketrening, svømming. I den rekkefølgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...