Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Som overskriften sier ønsker jeg gjerne noen tips til hvordan jeg skal gå ned i vekt!

Har alltid veid 58-60 kg. Men den dagen idag har vekta kommet seg på 70kg😱 dette selvfølgelig pga utrolig dårlig kosthold og liten aktivitet!

Jeg er 167 cm og har i full arbeid. Har desverre ikke aktiv arbeidsdager da meste parten av tiden går til kjøring. Vanskelig å få til faste treningsøkter, da jeg jobber så mye som mulig! Og de dagene jeg ikke jobber, bruker jeg på å slappe av hjemme. Nå de siste 8 ukene har jeg gjort en endring på mine matvaner, fra å drikke 1 liten cola flaske hver dag har jeg gått til å drikke det kun annenhver helg. Ikke noe godteri/potetgull/mcdonalds annet enn annenhver helg. Men jeg ser ingen endringer 😔 noen tips?

Anonymous poster hash: 6cb3d...0a1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spis mindre, tren mer.

Anonymous poster hash: 67ca0...6e7
Skrevet

Sverger til grete roede her. Det dessverre sånn at man alltid får i seg litt mer enn man tror... Og da er det klin umulig å gå ned. Håper du klarer det!:)

Skrevet

Små måltider.

Beregne kalorier.

Grønnsaker og litt frukt.

Fiber,

Vann.

Kutt alt av sukker og hvetemel.

Skrevet

Last ned myfitnesspal og logg det du spiser i noen uker. Da ser du fort hvor de ekstra kaloriene ligger. Fikk sjokk når jeg så at pølsebrød og tortilla lefser inneholder rundt 200 kcal 😳

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, ja tror det er greit å få en oversikt over kalorier. Jeg må bare få pressa inn noen treningsøkter, og samtidig ha en plan over ulike måltider osv. Spiser ikke store måltider, men til vanlig gikk det i et måltid per dag, og det var som oftest det fast food. Er nok det å planlegge måltider jeg sliter litt med. Hilsen TS.

Anonymous poster hash: 6cb3d...0a1

Skrevet

Som andre sier, du må telle kalorier for å se hvor de skjulte kildene ligger. En får seg noen overraskelser der om man ikke er vant med å telle kalorier!!

I tillegg, lag matpakke til jobb og planlegg matuka di. Storhandle en gang i uka er lurt.

Jeg hadde aldri talt en kalori i mitt liv da jeg startet å gå ned i vekt i fjor (var som deg, ikke overvektig men det hadde sneket seg på ca 10 kg jeg ikke var komfortabel med), det var mange matvarer jeg ikke ante at var så kaloririke! Men med kaloritelling har jeg gått ned de 10 kiloene og samtidig kunne kost meg med både godis og god mat en gang i uka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...