AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #1 Skrevet 28. mai 2015 Som tittelen sier, så trenger jeg tips til jogging! Er møkklei av sofasliter/coutchpotato livsstilen, så trenger virkelig å gjøre noe med det. Har kikket litt på "from coutch to 5k-C25k running program". Tar gjerne i mot erfaringer dersom dere har noen fra det Sliter dog litt med motivasjonen.. Første steget er så "vaskelig"! Sleng gjerne med noen kostholds/motivasjonstips også Hilsen sofaslitern Anonymous poster hash: 250a9...432
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #2 Skrevet 28. mai 2015 Som tittelen sier, så trenger jeg tips til jogging! Er møkklei av sofasliter/coutchpotato livsstilen, så trenger virkelig å gjøre noe med det. Har kikket litt på "from coutch to 5k-C25k running program". Tar gjerne i mot erfaringer dersom dere har noen fra det Sliter dog litt med motivasjonen.. Første steget er så "vaskelig"! Sleng gjerne med noen kostholds/motivasjonstips også Hilsen sofaslitern Anonymous poster hash: 250a9...432 Hvorfor prøver du ikke bare det programmet du skriver om? Kan ikke si at det første steget ser veldig vanskelig ut der. http://www.c25k.com/c25k_norwegian.html Anonymous poster hash: e54d0...944
FantasDick Skrevet 28. mai 2015 #3 Skrevet 28. mai 2015 Jeg gjorde c25k, veldig fornøyd med det egentlig. Jeg maktet ikke holde på med det utendørs, men gjorde det på mølle på senteret. Falt helt av lasset før jeg rakk fullføre, men kondisen har faktisk ikke tapt seg. Klarer fint å ta opp programmet igjen nå, liksom. Det synes jeg er fin motivasjon. Bare bestem deg for at nå skal du starte, så tenker du ikke noe mer på det. Tenking kompliserer og gjør det lettere å finne på andre ting, unnskyldninger for hvorfor du ikke trenger/burde/kan begynne nå osv. Altså; just do it!
Gjest O.G. Skrevet 28. mai 2015 #4 Skrevet 28. mai 2015 Spring 30 sec, gå 30 sec, repeter hele runden.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #5 Skrevet 28. mai 2015 Tusen takk for alle svar Får prøve meg på c25k programmet (utendørs), virker jo forsåvidt greit. Har fortsatt røykekondis selvom jeg slutta for noen år siden satser på at jeg ikke dåner i løpet av minutter..Anonymous poster hash: 250a9...432
nesteapeach Skrevet 28. mai 2015 #6 Skrevet 28. mai 2015 Jeg har holdt på med C25K siden påsken, og er på uke 8(siste uke) nå. Det er et kjempebra program, og veldig overkommelig. Utifra hva du skriver virker det som du bare må komme deg over dørstokkmila.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #7 Skrevet 28. mai 2015 Jeg har holdt på med C25K siden påsken, og er på uke 8(siste uke) nå. Det er et kjempebra program, og veldig overkommelig. Utifra hva du skriver virker det som du bare må komme deg over dørstokkmila. Flott med flere positive erfaringer! Ja det har du helt rett i, dørstokkmila er grusom.. Men får bare bite tenna sammen, kan ikke fortsette å være lat for alltid heller Anonymous poster hash: 250a9...432
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #8 Skrevet 28. mai 2015 Jeg fulgte c25k programmet for noen år siden, gikk veldig bra og fra å pese meg gjennom 1 minutt i starten, kunne jeg etter de første 2-3 månedene jogge ubesværet i 1 time Jeg er på bedringens vei etter lang sykdomsperiode og har valgt c25k for å komme meg i form igjen, nettopp pga hvor enkelt og greit det er. Det går veldig fint og jeg skal nå starte uke 3 Anonymous poster hash: 1b4b0...90f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #9 Skrevet 28. mai 2015 Vil bare legge til at det finnes fine app-er med c25k Anonymous poster hash: 1b4b0...90f
Wolfmoon Skrevet 28. mai 2015 #10 Skrevet 28. mai 2015 Jeg har også brukt c25k-programmet, synes det er utrolig greit og enkelt, samt at det hindret meg i å gape over altfor mye i starten, noe som fort kunne endt med skader. Jeg bruker i tillegg en app på mobilen som heter Endomondo, jeg har betalversjonen, men gratisversjonen er også helt grei (men inkluderer ikke treningsprogram). Det er motiverende for meg, fordi der ser jeg hvor langt jeg har løpt, hvor fort jeg har løpt og ikke minst hvor langt jeg har løpt på f.eks. en måned. Jeg kan også legge til venner der, slik at vi kan følge hverandres trening, noe jeg synes er motiverende i seg selv. Ellers er det faktisk bare å gjøre det, verken mer eller mindre. Det er hardt i begynnelsen, men det blir enklere etter hvert 1
PrincessConsuela Skrevet 28. mai 2015 #11 Skrevet 28. mai 2015 Jeg begynte å jogge med en venninne, og det gjorde det mye lettere å motivere seg fordi jeg måtte ut til avtalt tid, i tillegg meldte jeg meg på et halvmaraton for å ha et mål å jobbe meg opp til. Husk også på at det ikke er teit å gå litt innimellom du trenger det - jobb heller med å få inn lange distanser i ditt eget tempo enn å løpe korte distanser med høyere hastighet
Ugly truth Skrevet 28. mai 2015 #12 Skrevet 28. mai 2015 Vil bare legge til at det finnes fine app-er med c25k Anonymous poster hash: 1b4b0...90f Har du noen tips til Android? :-)
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #13 Skrevet 28. mai 2015 Nå kom jeg nettopp hjem etter en liten intervalltur, og har offisieltstartet med uke 1 av c25k! Dere som holder på/har holdt på med c25k prog, når i uka starta dere? Mandag, onsdag og fredag, eller tirsdag, torsdag og lørdag? Anonymous poster hash: 250a9...432
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #14 Skrevet 28. mai 2015 Har du noen tips til Android? :-) Gå inn der som du laster ned apper og søk på c25k Jeg fant den på play Anonymous poster hash: 250a9...432
mijaa Skrevet 28. mai 2015 #15 Skrevet 28. mai 2015 Hvis c25K-programmet viser seg å ikke være motiverende nok, har jeg tro på Zombies, Run! Det er en lignende app, bare at du får høre en zombie-historie underveis. Noen ganger løper du for å hente ammuniasjon, noen ganger for å skaffe mat, også videre. Det finnes også et intervall-program, hvor du blir "jaget" av zombier under intervalldragene. Jeg har veldig stor tro på denne appen, i alle fall, og gleder meg voldsomt til å ta den i bruk om et par dager
Gjest hulderjenta Skrevet 28. mai 2015 #16 Skrevet 28. mai 2015 Jeg har endomondo som logger alt av aktivitet (motiverende i seg selv for min del), og jeg bruker også treningsprogrammet i appen som jeg har stilt inn på at jeg skal gå fra null joggevant til å kunne løpe 5 km.VVeldig fornøyd med det så langt.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #17 Skrevet 28. mai 2015 Har du noen tips til Android? :-) Dessverre, jeg har apple Men bare søk på c25k og du får opp drøssevis av apper Jeg har en 2, en som heter bare c25k og en annen som heter Ease into 5k. Har brukt den første, men skal teste den andre. Jeg har også Zombie-appen men tror jeg må være i litt bedre form for å bruke den! :DAnonymous poster hash: 1b4b0...90f
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #18 Skrevet 29. mai 2015 Hvis c25K-programmet viser seg å ikke være motiverende nok, har jeg tro på Zombies, Run! Det er en lignende app, bare at du får høre en zombie-historie underveis. Noen ganger løper du for å hente ammuniasjon, noen ganger for å skaffe mat, også videre. Det finnes også et intervall-program, hvor du blir "jaget" av zombier under intervalldragene. Jeg har veldig stor tro på denne appen, i alle fall, og gleder meg voldsomt til å ta den i bruk om et par dager Interessant! Får prøve den I tillegg da, høres veldig artig ut! 😛Anonymous poster hash: 250a9...432
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå