Lovvi Skrevet 31. august 2004 #1 Del Skrevet 31. august 2004 Jeg tenkte jeg skulle melde meg på et kickboxing kurs i dag.....Er det noen som har erfaring med denne treningsformen? Er det flest ungdommer som driver med dette? Eller er dette også noe for meg som er i slutten av tyveårene? Er det hard trening? Dyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 31. august 2004 #2 Del Skrevet 31. august 2004 Jeg tenkte jeg skulle melde meg på et kickboxing kurs i dag.....Er det noen som har erfaring med denne treningsformen? Er det flest ungdommer som driver med dette? Eller er dette også noe for meg som er i slutten av tyveårene? Er det hard trening? Dyrt? Tror det koster 1400 i halvåret i Trondheim (i tilllegg ca 1000 i ustyr, men du trenger ikke noe særlig av det som nybegynner). Det er en overvekt unge folk der, men også folk oppi årene. Varianten i Tr. er litt hardere enn ellers i Norge (men det er valgfritt hvor hardt man ønsker å gå hvis man skal gå kamp), men en god trening. Det vanlige er at mange kutter etter ett halvt år eller ett år. Sist jeg var der hadde de ennå ikke fått installert dusjer, men det var work in progress og regner med at de har fått fikset det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2004 #3 Del Skrevet 31. august 2004 ringte nettopp et slikt firma for jeg ønsket å starte med noe av det samme, han abefalte meg heller taek wondo i stedenfor kick boxing, mente at det var mer krevende og mer trening og bedre selvforsvar med taek wondo, at en ville ha mer nytte av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovvi Skrevet 31. august 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 31. august 2004 Hvorfor kutter de fleste etter ett halvår-år? Er det fordi det blir for tøft? Jeg har jo egentlig gledet meg til å begynne, men begynne få få litt bange anelser når du sier at Trondheim har den "harde varianten"....? Jaja, litt blåmerker og utslåtte tenner må man da tåle når man går inn for å bli smidig og fast i kroppen igjen.....eller hur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 31. august 2004 #5 Del Skrevet 31. august 2004 ringte nettopp et slikt firma for jeg ønsket å starte med noe av det samme' date=' han abefalte meg heller taek wondo i stedenfor kick boxing, mente at det var mer krevende og mer trening og bedre selvforsvar med taek wondo, at en ville ha mer nytte av det.[/quote'] Det er feil. Selv har jeg drevet med begge deler. Begge idretter er ikke utpregete selvforsvarsidretter. Det er ganske varierende hva de forskjellige klubbene lærer bort av slike teknikker, men en ting er sikkert: kickboxing-jenter er mye tøffere enn høytsparkende tkd-ere. Kickboxing er også mye mer krevende, og utøverne tåler rett og slett mer juling. Selv i dårlig form, og med langt treningsopphold fra KB, har jeg hatt få problemer med å henge med på tkd-treninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 31. august 2004 #6 Del Skrevet 31. august 2004 Jeg tenkte jeg skulle melde meg på et kickboxing kurs i dag.....Er det noen som har erfaring med denne treningsformen? Ja, jeg har erfaring etter EN trening en gang for noen år siden. Det var ikke helt min stil, men god trening skal jeg hilse og si at det var. Kunne ikke gå i trapper de neste to dagene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 31. august 2004 #7 Del Skrevet 31. august 2004 Hvorfor kutter de fleste etter ett halvår-år? Er det fordi det blir for tøft? Jeg har jo egentlig gledet meg til å begynne, men begynne få få litt bange anelser når du sier at Trondheim har den "harde varianten"....? Jaja, litt blåmerker og utslåtte tenner må man da tåle når man går inn for å bli smidig og fast i kroppen igjen.....eller hur? hehe, du trenger ikke være redd for utslåtte tenner, blåmerker rundt omkring på kroppen derimot, må du forvente. Men det er jo det som er digg etter lengre treningsopphold! Du bestemmer selv hvor hardt du ønsker å gå, og finner en partner som er interessert i å ligge på det samme nivået. I Norge konkurreres det i i tre varianter, semi-, lett- og fullkontakt. De to siste driver de på med i Trondheim, men i tillegg driver de med en europeisk low-kick-variant (spark til lår) også. Men igjen, du bestemmer selv hvor hardt du ønsker å gå, og det første semesteret bruker man mest tid på å bygge opp form og lære grunnteknikker (bevegelse, boksing og spark). KB er primært en sport, og for mange blir det kanskje litt kjedelig å terpe på teknikker som du primært får bruk for i kamp. I asiatiske sporter kan du alltids lære kataer. Men jeg har alltid anbefalt, og vil anbefale deg og, å forsøke, for KB er en av de bedre allround kroppstreningene du finner. KB har styrketrening, hard kondissjonstrening og mye smidighetstrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovvi Skrevet 31. august 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 31. august 2004 Takk for litt info! Jeg fikk lyst til å begynne på KB nettopp fordi jeg har inntrykk av av det er en god allround trening. Blir spennende å se om jeg er i stand til å gå normalt i morgen, etter første treningsøkt i kveld.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2004 #9 Del Skrevet 1. september 2004 jadda! Trening ble det!!!! Tror kroppen fikk sjokk da trenerne forlangte tre ganger normal treningsmengde enn hva jeg er vant til.....i dobbelt så høyt tempo.... Men gøy var det da. Og mye informasjon om sporten fikk jeg også. Må innrømme at jeg er litt stolt over at jeg klarte å henge med på treninga langt mer enn de fleste tyveåringene som var der Jeg gikk fra treningen med høyt hevet hode. Det trenere og deltakere ikke så, var kvalmen , dobbeltsynet og at jeg ikke kom meg opp trappa mi engang..beina var helt gelè, dattera mi stod på toppen og påstod at jeg liknet på Harry (alkoholiker) der jeg hadde kolapset nederst i trappa.... Stiv og støl i dag men ga faktisk litt mersmak dette.......I`ll be back! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovvi Skrevet 1. september 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 1. september 2004 :oops: var meg som skrev den lille rapporten ovenfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 1. september 2004 #11 Del Skrevet 1. september 2004 :oops: var meg som skrev den lille rapporten ovenfor Godt å høre at det var morsomt Og kvalme, svimmelhet og såre muskler hører med. Enda bedre blir det når dere starter å slå på hverandre! (regner med at det ikke var så mye av det i går) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest petzl Skrevet 1. september 2004 #12 Del Skrevet 1. september 2004 TomKrus, har du drevet med boksing også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2004 #13 Del Skrevet 1. september 2004 hehe...nei, i går var det en introduksjon av hva de kalte "engelskmannen" En klassisk treningsmetode innenfor KB visstnok.............Det var en knallhard kombinasjon i push up, sit up og spenst hopp. Gleder meg til den dagen vi skal begynne med slag og spark...det er vel DA moroa begynner, har jeg forstått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 1. september 2004 #14 Del Skrevet 1. september 2004 TomKrus' date=' har du drevet med boksing også?[/quote'] Nopes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 1. september 2004 #15 Del Skrevet 1. september 2004 JA! Når man begynner med slag og spark er gøy! Til opplysning: Man er to og to, der den som "tar imot" holder en slags pute som man sparker/slår på. Altså begynner man IKKE rett på hverandre. Tenner trenger du ikke være redd for (ikke som nyebgynner iaf..) En blåveis kan skje, men da fordi motstander treffer feil! Ellers lykke til, skulle ønske det var meg.. (gubben jobber kvelden annenhver uke) Jeg har trent både thaiboxing og kickboxing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå