AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #1 Skrevet 23. mai 2015 Hva er største forskjellen på jogging og trening med ellipsemaskin? Belastningsforskjeller, effektforskjeller etc. Anonymous poster hash: 30107...da9
sweg Skrevet 23. mai 2015 #2 Skrevet 23. mai 2015 Nå er jeg ikke sikker, men jeg antar at ellipsemaskinen belaster mindre på knær og ankler enn jogging. Dessuten er ellipse mer likt ski enn jogging, så du trener armer og bryst samtidig som bein og rumpe, og dermed forbrenner du mer. Det spørs jo selvfølgelig på hvor mye du bruker armene mens du holder på, og hvor høy motstand du har på 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #3 Skrevet 23. mai 2015 Jeg bruker en del ellipse nå på grunn av beinhinnebetennelse, så med tanke på belastning er det mye bedre. Effektforskjell vet jeg ikke noe om enda, har bare gjort det i et par uker, men må passe på å ha ganske tungt/høyt/hvadetheter nivå. Anonymous poster hash: 1a7c6...405
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #4 Skrevet 23. mai 2015 Nå er jeg ikke sikker, men jeg antar at ellipsemaskinen belaster mindre på knær og ankler enn jogging. Dessuten er ellipse mer likt ski enn jogging, så du trener armer og bryst samtidig som bein og rumpe, og dermed forbrenner du mer. Det spørs jo selvfølgelig på hvor mye du bruker armene mens du holder på, og hvor høy motstand du har på Jeg er litt usikker på hvordan det fungerer med armene der, for jeg føler når jeg bruker de armgreiene så blir de bare med på det beina gjør, uten å egentlig gjøre noe selv. Jeg må gjøre noe feil da? Jeg pleier å bare forsiktig holde der pulsen måles, for å kunne holde balansen. Kjenner kjernemuskulaturen jobber da. Anonymous poster hash: 1a7c6...405
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #5 Skrevet 23. mai 2015 Er ellipse god trening for rumpe? Anonymous poster hash: 021c7...b0f 1
sweg Skrevet 23. mai 2015 #6 Skrevet 23. mai 2015 Jeg er litt usikker på hvordan det fungerer med armene der, for jeg føler når jeg bruker de armgreiene så blir de bare med på det beina gjør, uten å egentlig gjøre noe selv. Jeg må gjøre noe feil da? Jeg pleier å bare forsiktig holde der pulsen måles, for å kunne holde balansen. Kjenner kjernemuskulaturen jobber da. Anonymous poster hash: 1a7c6...405 Hvis jeg ikke kjenner det i armene, så har jeg på for lav motstand. Dessverre er jeg svak i armene fra før, så jeg bruker beina mest og ender opp dødssliten begge steder etter 2 minutter, hahah. Men du skal bruke armene for å "drive" fremover om du skjønner Er ellipse god trening for rumpe? Anonymous poster hash: 021c7...b0f Ja, om du har høy helning vil det være som å gå opp trappa. Da slutter du å trene leggene så mye og det går mest på lår og rumpe
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #7 Skrevet 23. mai 2015 Nå er jeg ikke sikker, men jeg antar at ellipsemaskinen belaster mindre på knær og ankler enn jogging. Dessuten er ellipse mer likt ski enn jogging, så du trener armer og bryst samtidig som bein og rumpe, og dermed forbrenner du mer. Det spørs jo selvfølgelig på hvor mye du bruker armene mens du holder på, og hvor høy motstand du har på Belaster ellipsemaskinen hoftene noe særlig? Har vondt i hoftene pga. mye jogging, men lurer på om det er en løsning å trene på ellipsemaskin istedet. Anonymous poster hash: 30107...da9
Gjest me2u Skrevet 24. mai 2015 #8 Skrevet 24. mai 2015 Ellipse brenner nesten like mye kalorier som jogging og det kan brukes uten at det belaster på samme måte. Men du må ha mye hardere og intense økter for å oppnå samme effekt som jogging. Jogging er mye lettere. Fort gjort å bare tråkke på ellipsemaskinen uten å få noe effekt fordi motstand og effektivitet er for lavt.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #9 Skrevet 24. mai 2015 Ellipse brenner nesten like mye kalorier som jogging og det kan brukes uten at det belaster på samme måte. Men du må ha mye hardere og intense økter for å oppnå samme effekt som jogging. Jogging er mye lettere. Fort gjort å bare tråkke på ellipsemaskinen uten å få noe effekt fordi motstand og effektivitet er for lavt. Du sier at ellipse brenner like mye kalorier, men at man må ha mye hardere og intense økter for å oppnå samme effekt som jogging? Hvordan henger det sammen? Anonymous poster hash: 30107...da9
Gjest me2u Skrevet 24. mai 2015 #10 Skrevet 24. mai 2015 Du sier at ellipse brenner like mye kalorier, men at man må ha mye hardere og intense økter for å oppnå samme effekt som jogging? Hvordan henger det sammen? Anonymous poster hash: 30107...da9 http://www.kk.no/trening/pass-deg-så-det-ikke-blir-«søndagsturer»-på-ellipsemaskinen-25770
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå