Gå til innhold

Har problemer med å skeie ut. Fortell meg at det går bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Må först si at jeg er ganske fornöyd med innsatsen min.
Begynte 8 januar. 1500 kcal om dagen. Trening 2-3 ggr i uken (spiser ekstra de dagene jeg trener)
Har ikke skeiet ut mye! mulig en gang i mnd eller mindre. Men da har jeg passet på å ikke komme over 2000 kcal.

Vi har barnevakt i dag. Og mannen kokkelerer. Så i dag var det meningen at jeg skulle skeie ut sikkelig! Begynte med den frokosten. lyse rundtstykker, ost, bacon, eggeröre osv.

Har også spist litt snop.

Så ble det lunch.
Vi skal ha ekstra god middag i dag også med mange kalorier. Og dessert.

Problemet er at jeg mååå regne ut hva jeg har spist.
Det har jeg gjort nå og regner med at jeg kommer til å havne på 3500-4000 kcal.
Som höres fryktelig mye ut!

Jeg vet jo at å skeie ut en gang i bland ikke skal ha så mye å si så lenge man ikke gjör det for ofte å for mye.

Jeg har veldig lyst til å spise alt jeg vil i dag. Men kjenner at jeg får dårlig så samvittighet....

Men som sakt en gang iblandt går vel fint? Og kommer ikke til å ha så stor påvirkning i vektnedgangen min?

Må legge till at jeg egentlig ikke pleier å bry meg så mye, men er så närme målet så derfor kjenner jeg det nok ekstra godt på samvittigheten. Nesten litt skummelt å tenkte på at jeg har blitt så påvirket av kcal utregningen, det var jeg ikke klar over för akuratt nå..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Wow, slapp av.

Anonymous poster hash: 661ea...d7c
  • Liker 1
Skrevet

Skei ut med good samvittighet:) en dag fra eller til med litt mere kalorier utgjør ingenting i det store og det hele. Kos deg!

Skrevet

Wow, slapp av.

Anonymous poster hash: 661ea...d7c

Det er jo nettopp derfor jeg skrivher her. Så jeg kan slappe av : )

Skei ut med good samvittighet:) en dag fra eller til med litt mere kalorier utgjør ingenting i det store og det hele. Kos deg!

Takk det var det jeg trengte å höra. Da skal jeg kose meg!

Skrevet

Det er jo nettopp derfor jeg skrivher her. Så jeg kan slappe av : )

Takk det var det jeg trengte å höra. Da skal jeg kose meg!

Gjør det! Hadde endel utskeielsesdager med masse digg når jeg gikk ned selv, og det boosta faktisk vektnedgangen :)

Skrevet

Du er flink! Dette kommer til å gå bra. Om man skal telle kalorier hele veien kan man ende opp med en spiseforstyrrelse, og det kan jeg love deg at du ikke ønsker.

Jeg er selv ganske opptatt av å spise sunt, men har funnet en noenlunde fornuftig måte å skeie ut på... Det er lett for at man spiser en 200g sjokolade, eller en hel pose potetgull når man først "er i gang" og det står rett foran deg.

Det jeg gjør, er rett og slett å helle en fornuftig mengde usunn mat i en liten skål og legge bort resten. Så spiser jeg det som er i skålen og ikke noe mer. Da kan man skeie ut litt oftere uten at verden går under. Det er lett å spise for mye når godteriet "stirrer på deg"

Så: Alt med måte, men man skal ikke ha dårlig samvittighet fordi man unner seg noe av og til.

Skrevet

Jeg tenker at når man begynner å få dårlig samvittighet og desperat prøver å telle kalorier i løpet av utskeielsesdag begynner man å bevege seg inn i spiseforstyrrelses-land, og da skal man være litt på vakt. Jeg sier ikke at du har en spiseforstyrrelse, men du er kanskje i en litt skummel gråsone nå?

Bare ha det i bakhodet, og ta noen runder med deg selv på om du ønsker å ha det sånn :)

PS: Jeg forstår at man er nødt til å tenke en del på mat og kosthold når man er overvektig og skal slanke seg, og at dette ikke kommer naturlig. Men når du er så flink som du er i hverdagen bør du kunne slappe av og nyte dagen i dag.

:hug:

AnonymBruker
Skrevet

Du kan drikke vann for å fylle magen litt før du eter, så blir du fortere mett uten å føle at du forsaker noe.

Anonymous poster hash: 8d5f6...ab4
Skrevet

Du er flink! Dette kommer til å gå bra. Om man skal telle kalorier hele veien kan man ende opp med en spiseforstyrrelse, og det kan jeg love deg at du ikke ønsker.

Jeg er selv ganske opptatt av å spise sunt, men har funnet en noenlunde fornuftig måte å skeie ut på... Det er lett for at man spiser en 200g sjokolade, eller en hel pose potetgull når man først "er i gang" og det står rett foran deg.

Det jeg gjør, er rett og slett å helle en fornuftig mengde usunn mat i en liten skål og legge bort resten. Så spiser jeg det som er i skålen og ikke noe mer. Da kan man skeie ut litt oftere uten at verden går under. Det er lett å spise for mye når godteriet "stirrer på deg"

Så: Alt med måte, men man skal ikke ha dårlig samvittighet fordi man unner seg noe av og til.

Ja det er som du sier. Har gjort som deg, lagt fram en passe mengde å spist bare det. Mye lettere da : ) men i dag tenkte jeg og spise mer og bare kose meg for en gang skyld. Har ikke gjort det på snart 6 mnd.

Jeg tenker at når man begynner å få dårlig samvittighet og desperat prøver å telle kalorier i løpet av utskeielsesdag begynner man å bevege seg inn i spiseforstyrrelses-land, og da skal man være litt på vakt. Jeg sier ikke at du har en spiseforstyrrelse, men du er kanskje i en litt skummel gråsone nå?

Bare ha det i bakhodet, og ta noen runder med deg selv på om du ønsker å ha det sånn :)

PS: Jeg forstår at man er nødt til å tenke en del på mat og kosthold når man er overvektig og skal slanke seg, og at dette ikke kommer naturlig. Men når du er så flink som du er i hverdagen bør du kunne slappe av og nyte dagen i dag.

:hug:

Ja det var faktisk det jeg begynte å tenke på når jeg skrev innlegget. Derfor tror jeg at det er viktig at jeg spiser i dag ( uten at det skal väre en unnskyldning da)

Nå er jeg foresten ikke overvektig lenger *stolt* veien nå 66 kg (168 cm). Men målet er 65. Og siden jeg har satt meg et mål så må jeg ned dit. Så får jeg se da om jeg vil gjöre noe mer når jeg kommer dit.

I dag skal jeg nyte ; )

Du kan drikke vann for å fylle magen litt før du eter, så blir du fortere mett uten å føle at du forsaker noe.

Anonymous poster hash: 8d5f6...ab4

Absolutt et bra tips dette!

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, det har ingebting å si.

Jeg sliter med anoreksi og spiser svært lite til vanlig. (Er undervektig og spise lite for å holde meg der) kroppen min er vant til 6 rugsprø med skinke + 100g magert kjøtt + en god del grønnsaker hver dag-noe som Vil si veldig få kalorier.. og en helg overspiste jeg typ 25.000 kalorier tilsammen( fredag, lørdag og søndag.) Gikk ikke opo 500g engang..

Anonymous poster hash: 683f8...ec5

Skrevet

Gi deg selv dager der du ikke teller, også selvom du spiser det du vanligvis gjør. Sånn lærer du deg og ikke alltid ha kontroll, og kan slappe mer av på dager utenom det vanlige.

Husk at det er det du gjør til vanlig som teller i det store og det hele. Livet skjer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...