Gå til innhold

Til dere med Fitbit Charge HR, hva ligger hvilepulsen deres på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette lurer jeg på.

Hva viser Fitbit som hvilepuls for dere? (Jeg skjønner at det er variasjoner, men vanligvis)

Min Fitbit hvilepuls er vanligvis 60 til 62 bpm.

Anonymous poster hash: 85294...5e4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt fra 65 til 75. Det går i bølger. Synes selv det ofte ligger veldig høyt! Men har skjønt at hvilepuls visst ikke er det samme som minstepuls...

Anonymous poster hash: 444fc...e9e

Skrevet

Min ligger rundt 50-55 på dagen, med mot 40 om natten. Men har alltid hatt lav puls og lavt blodtrykk så det er nok litt genetisk.

Skrevet

Pleier å ligge på 62 når jeg sitter stille, og 50-noe når jeg skal sove. Jeg har genetisk høyt blodtrykk (skal egentlig medisineres) men holder det i sjakk med trening. Derfor er det fint å se at hvilepulsen er normal,selv om det ikke er direkte overførbart.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, men er alle svarene her Fitbits hvilepuls?

Fitbits hvilepuls er gjennomsnittlig hvilepuls beregnet gjennom hele døgnet, og vises i en slik graf.

(Laveste puls for meg om natten er 47. Puls etter oppvåkning (vanlig hvilepuls) ca 52-54, men Fitbits hvilepuls ligger som sagt mellom 60 og 62)

Skrevet (endret)

Ja, mitt svar eg hvertfall fra hvilepulsen på grafen. Men varierer litt fra dag til dag, hadde feks høyere hvilepuls da jeg var syyykt bakfull 18.mai :P

Hvordan ser du hva som er hvilepulsen på natten, må man ha premium da? Jeg har gått med sånn 24-timers bt-måler noen ganger så fikk se det der, men hadde vært spennende å kunne følge det daglig nå som jeg har fitbiten! :)

Endret av Marthos
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ser du hva som er hvilepulsen på natten, må man ha premium da? Jeg har gått med sånn 24-timers bt-måler noen ganger så fikk se det der, men hadde vært spennende å kunne følge det daglig nå som jeg har fitbiten! :)

Nei, jeg ser på pulsgrafen.

Da ser du laveste verdi i løpet av natten, og puls når du våkner/står opp.

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å ligge på 62 når jeg sitter stille, og 50-noe når jeg skal sove.

Ja, mitt svar eg hvertfall fra hvilepulsen på grafen. Men varierer litt fra dag til dag, hadde feks høyere hvilepuls da jeg var syyykt bakfull 18.mai :P

Jeg må bare spørre, forandrer hvilepulsverdien seg fra 62 på dagtid, til 50-noe når du skal sove? :klo:

Skrevet

Jeg må bare spørre, forandrer hvilepulsverdien seg fra 62 på dagtid, til 50-noe når du skal sove? :klo:

Hehe, nja :P altså, når jeg bare sitter og jobber feks, ser på tv eller prater så er hvilepulsen på ca 62. Men når jeg har lagt meg for å sove og typisk har ligget i sengen i 10-15 for å sovne så har jeg sjekket, og da er den som oftest på 50-noe. Ga det mening? :)
Skrevet

Nei, jeg ser på pulsgrafen.

Da ser du laveste verdi i løpet av natten, og puls når du våkner/står opp.

Aah, tror jeg skal utforske profilen min litt mer, hehe!

Skrevet (endret)

Hehe, nja :P altså, når jeg bare sitter og jobber feks, ser på tv eller prater så er hvilepulsen på ca 62. Men når jeg har lagt meg for å sove og typisk har ligget i sengen i 10-15 for å sovne så har jeg sjekket, og da er den som oftest på 50-noe. Ga det mening? :)

Edit: nei, vent! Snakker vi om forskjellige ting nå? Tror kanskje det. Har ikke hatt fitbiten så sykt lenge, så mulig jeg har misforstått 🙈

....herregud, Haha. Beklager at alt ble rot med svarene mine, skakke være lett å multitaske

Endret av Marthos
Skrevet

Liten monolog på gang her, men nå skjønte jeg greia!:P

Resting heartrate har de siste ukene vært 62. Har vel egentlig ikke så mye for seg hva den er når man skal sove/sover, men den er hvertfall vesentlig lavere etter bare noen min i senga, og myye lavere midt på natten.

Jaja, nå pjatter jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Liten monolog på gang her, men nå skjønte jeg greia! :P

Resting heartrate har de siste ukene vært 62. Har vel egentlig ikke så mye for seg hva den er når man skal sove/sover, men den er hvertfall vesentlig lavere etter bare noen min i senga, og myye lavere midt på natten.

Jaja, nå pjatter jeg.

:ler:

Det var den verdien jeg var ute etter ja. Jeg ble litt forvirret en stund.

Vi snakket litt rundt hverandre, men det er jo greit. :)

Skrevet

Nå er den på 66, men på roligere dager er den nede i 58. Når jeg sover er den rund 54, men jeg sover visst veldig urolig :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...