Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når dere jogger/løper på mølla, hvilken fart holder dere oftest? Mener da ved sammenhengende jogging/løping, ikke intervaller etc :-) Skriv gjerne også hvor lenge du løper, og hvor mange ganger i uka!

Anonymous poster hash: 3aa00...5eb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jogger til vanlig omtrent fire-fem ganger i uka, både utendørs og innendørs. Når jeg jogger på mølle (og ikke trener intervaller), jogger jeg som regel på et sted mellom 9 og 11. 3 % i stigning.

AnonymBruker
Skrevet

På mølle kan jeg ligge en god stund på fart mellom 9 og 11, slik at jeg løper milen på ca 1 time.

Ute blir det som regel variasjoner, hvor kilometeren bli løpt på mellom 11 og 13 km/h.

Løper 3 dager i uken+intervalltrening.

Anonymous poster hash: 74d8f...68e

AnonymBruker
Skrevet

På mølle kan jeg ligge en god stund på fart mellom 9 og 11, slik at jeg løper milen på ca 1 time.

Ute blir det som regel variasjoner, hvor kilometeren bli løpt på mellom 11 og 13 km/h.

Løper 3 dager i uken+intervalltrening.

Hva mener du med tre dager i uken + intervalltrening? Intervalltrening er vel løping det også, eller trener du andre typer intervaller? :)

Skrevet

skal jeg ha en langkjøring så løper jeg som regel på ca 10, med 1,5 % stigning. men jeg syntes formen varierer veldig. Merker også godt når jeg har spist riktig og fått noen gode karbohydrater før trening så føler jeg ofte jeg kan løpe i en evighet, men er det litt lenge siden siste måltid kan jeg ofte like gjerne droppe det....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg løper alltid med varierende fart, hvis ikke blir det så kjedelig. Når jeg er god og varm kan jeg løpe ganske lenge på 11, men med en gang jeg begynner er jeg nede på 7. Alltid 2,5% stigning.

Anonymous poster hash: fb8b0...38b
Skrevet

For å få litt input fra oss med korte bein som sjeldent løper; jeg bruker å holde ca 7km/t med varierende stigning. Pleier å begynne på 5%, men når jeg er ferdig har jeg ofte 1,5% eller ingenting :fnise: Løper kanskje en gang annenhver måned.

Skrevet

Løper ca 2-3 ganger i uka. Langturene er på 9-10 km/t med stigning på 1,5%. Da kan jeg holde på i en time +. Intervalltrening veksler jeg mellom 8 km/t og 14 km/t på 3 %

Skrevet (endret)

Inne på mølla har jeg brukt å løpe langkjøring med 1,5% stigning og mellom 8.5-11.5 km/t i gjennomsnitt. Da har jeg sprunget 8-9 km. Gjennomsnittsfarten har da vært på 9 km /t og noe.

Nå løper jeg bare langkjøringøkter ute og jeg har bedre gjennomsnittsfart og maks hastighet ute. Gjennomsnittsfart på over 10 og raskaste som regel en plass mellom 14-16,5 i følge Endomondoen min. Det vil da variere gjennom løpeturen. Da springer jeg mellom 5-10 km.

Endret av lillsunshine
Skrevet

Jeg bruker å løpe med 1% stigning og farten på mellom 11-12 km/t når jeg skal løpe langt. Synes løping på tredemølla er utrolig kjedelig, så når jeg løper ute så løper jeg litt raskere.

Skrevet

Når jeg ikke løper intervall så har jeg ca 8-9 km i timen og 5% stigning.

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med tre dager i uken + intervalltrening? Intervalltrening er vel løping det også, eller trener du andre typer intervaller? :)

Jeg løper intervaller på andre dager, mens farten jeg oppga her er når jeg har jevne økter I fart, gjerne rolig langkjøring.

Skrevet

Holder en fart på 8.5-10.5 Jogger da 40-60 min. Er ikke noe storløper, men har tenkt å løpe litt oftere nå for å få bedre kondisjon. Planen er da 2-3 dager i uken (i tillegg til styrke)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...