AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #1 Skrevet 20. mai 2015 Jeg har fått to barn og kunne ikke vært mer fornøyd. Minstemann er 1 år gammel. Jeg er 70 kg og 1.67m. Jeg har altså noen kilo for mye, men er ikkje spesielt overvektig. Men: føle likevel at tyngdekrafta har gjort sitt. Magen er slaskete og litt sånn dissete, ser nesten rynkete ut til tider. 😳 Puppene er mindre og slappe. Rumpa henger. Spørsmålet er: kommer jeg til å klare og bli som før?! Vet selvsagt at det går an. Men hvordan er det for folk flest? Er "mammakroppen" overdrevent eller er det slik at de fleste må finne seg i at kroppen har forandret seg til det verre etter graviditet?Anonymous poster hash: f6fbf...5fd
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #2 Skrevet 20. mai 2015 Jeg har alltid vært veldig tynn og var super-happy når jeg gikk opp nesten 20 kg i graviditeten. 3 mnd etter fødselen var jeg tilbake på startvekten, uten å ha gjort noe for det (jeg ville gjerne beholde gravid kiloene). Så JA, det er mulig! Anonymous poster hash: c50a1...356
^^Belle^^ Skrevet 21. mai 2015 #3 Skrevet 21. mai 2015 Jeg vil si at det kommer an på utgangspunktet. Jeg selv, for eksempel, har ikke vært så tynn som jeg er nå siden jeg var fjortis, men jeg kommer mest sannsynligvis aldri til å få hundre prosent flat mage. Den er flat, men pga. to tette graviditeter har den rett og slett mistet sin elastisitet og huden er litt slapp og jeg har en liten ubetydelig bump under navelen. Jeg er allikevel fornøyd, for det er noe som kun vises når jeg går i bikini, og jeg kan fint gå i tettsittende klær og ha flat mage. Det samme med puppene. De er slappere, og siden jeg har mistet mye vekt, har de omtrent forsvunnet. Ikke noe som kan trenes opp akkurat. Min kropp kommer aldri til å bli slik den var. På de fleste punkter føler jeg meg faktisk bedre nå, siden jeg er på matchvekten min for første gang siden jeg var 20. Er like høy som deg, veier 62 kg og bruker S i klær. Strekkmerker skulle jeg gjerne ha gjort noe med, for jeg synes jo ikke det er fint, men siden jeg ikke får gjort det på en enkel måte, prøver jeg å snu fokuset over på at uten dem hadde jeg ikke hatt ungene mine heller. Dersom du ikke har ødelagt magehud slik jeg har, går det jo fint å komme tilbake. Men så er det hvor mye du legger i det da, sant? Hvor mye tid har du til å trene? Hvor streng er du på maten? osv.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #4 Skrevet 21. mai 2015 Jeg vil si jeg er tilbake. Huden på magen er løsere hvis jeg tar tak i den og prøver å strekke den så ser jeg at den er løsere, men dette er ikke noe som synes når man ser på den. Jeg har også fått noen cm. større hofter, men alt i alt er jeg tilbake, alt annet er som normalt... Anonymous poster hash: 85dfb...4d7
Gjest Vena Cava Skrevet 21. mai 2015 #5 Skrevet 21. mai 2015 Tror det har med gener å gjøre. Samt motivasjon og ønske om å bli som man var før. Jeg er heldig fra naturen av da jeg ikke var fått et eneste strekkmerke og huden har trukket seg fint tilbake og magen er så og si den samme. Det hjelper på motivasjonen kjenner jeg. Tror ikke jeg hadde hatt den samme treningslysten om mageshud hang over buksekanten og kroppen var dekt av sjenerende strekkmerker. Så jeg beundrer dem som har ork til å trene seg fra 100 og ned til 60-70kg. Det skal mere til for dem enn for meg.
Gjest me2u Skrevet 24. mai 2015 #6 Skrevet 24. mai 2015 Jeg er straks høygravid. Utenom magen så har ikke jeg lagt meg ut noen steder enda. Har heller ikke gått opp mer enn hva jeg skal. Men jeg aner jo ikke om huden på magen vil trekke seg perfekt tilbake eller om magemusklene vil trekke seg sammen igjen. Sånne ting er det ikke noe jeg kan styre over, men jeg lever, trener og spiser som jeg alltid har gjort og utenom magen så er det ikke noen som kan se at jeg er over 7 mnd gravid. Her vil nok gener avgjøre om kroppen spretter tilbake til slik den var, men sånn som det ser ut foreløpig så tror jeg at det kommer til å greit da alt er fast og på plass. Om en legger på seg masse fett så vil jeg tro at det kan bli en større utfordring med tanke på huden da en da vil strekke huden enda mer enn ved bare å legge på seg babyvekten. Man kan fremdeles bli slank og fit igjen uansett, men noen vil kanskje måtte operere bort f.eks ekstra hud.
Sushi Skrevet 24. mai 2015 #7 Skrevet 24. mai 2015 Jeg er blitt helt som før, ett år etter barn nummer to. Mulig hoftene er bittelitt bredere, men det er i så fall bare positivt. Var slank fra før, men er blitt mye flinkere med både trening og kosthold etter jeg fikk barn. Så jeg er mer fornøyd med kroppen nå, egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå