Gå til innhold

Blåbær lager småbær ♡


Blåbært

Anbefalte innlegg

Satser på at døgnrytmen kommer fortere på plass med nummer to hvertfall, den må jo bare bli med på lasset. Kan ikke ligge og dra oss hele dagen :fnise:

Haha nei prøvere høres så alvorlig ut. Så voksent liksom! Det som skjer, det skjer - passer bedre til oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her vil jeg følge. Lykke til med prøvingen :blomst:

Velkommen hit! Og takktakk :D Spennende tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjuuuh! Nå har vi flytta. Flytta laaaangt. Og endelig er vi på plass i ny leilighet. Jeg har vært på foreldremøte i bhg som nummer en skal begynne i til høsten, og vi begynner å falle i rutimene igjen her. Ingen tvil om at høsten blir spennende på flere måter. Ny jobb, minsten i bhg, og prøving :jepp:

Har ordnet meg ny fastlege, og den eneste som var ledig var en ung og nesten nyutdannet lege av det mannlige kjønn. Har ikke så veldig lyst å gå til han når jeg skal fjerne spiral og greier, men må man så må man :fnise: Har sjekka han på Facebook, og han var dessverre litt for kjekk til å unngå klein stemning i gynekologstolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg plutselig der at jeg ikke vil prøve likevel. Vi har det jo så fint nå. Nummer en vokser og blir en liten person, og det er så deilig at han blir større og at den "verste" babyperioden er over. Mat og søvn og sånne ting er liksom greit nå, det er rutiner og orden. Kvier meg veldig for å starte på nytt.. Hadde dere spurt meg for to uker siden så hadde jeg vært superklar, mens nå vet jeg ikke. Blir man noen gang klar? Enn hvis nummer en blir vår eneste, fordi jeg ikke gadd å komme ut av komfortsonen igjen..? Å vite hva man går til er både positivt og negativt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker slik hver dag. :ler: Jeg tror ikke man noen gang blir 100% klar, det er alltid noe som ikke passer osv. Men så vet vi at vi vil ha flere, og vi vet at det er verdt strevet når vi nå ser hvordan ting faktisk kan fungere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker slik hver dag. :ler: Jeg tror ikke man noen gang blir 100% klar, det er alltid noe som ikke passer osv. Men så vet vi at vi vil ha flere, og vi vet at det er verdt strevet når vi nå ser hvordan ting faktisk kan fungere :P

 

Sant nok! Jeg er bare så delt for tiden. Jeg haster ikke med å ta ut spiralen akkurat, men samtidig så skulle jeg ønske den var ute allerede. Kanskje fordi jeg kjenner på hvordan det er å få være meg selv igjen. Bør kanskje ikke kjenne for lenge på den følelsen, for da utsetter jeg sikkert hele greia :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok! Jeg er bare så delt for tiden. Jeg haster ikke med å ta ut spiralen akkurat, men samtidig så skulle jeg ønske den var ute allerede. Kanskje fordi jeg kjenner på hvordan det er å få være meg selv igjen. Bør kanskje ikke kjenne for lenge på den følelsen, for da utsetter jeg sikkert hele greia :fnise:

 

Tja, det er jo fordeler og ulemper med både å ha de tette og med noen flere år mellom. Jeg vet ikke om jeg noen gang vil bli meg selv igjen, pre-mammaFavolis liksom :P Kan bare ikke huske hvordan det var, sikkert fordi vi har vært så lenge i den babybobla med prøving og alt. Men så er det så veldig deilig med en ganske velfungerende hverdag. Vil vi virkelig risikere å klusse det til litt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er jo fordeler og ulemper med både å ha de tette og med noen flere år mellom. Jeg vet ikke om jeg noen gang vil bli meg selv igjen, pre-mammaFavolis liksom :P Kan bare ikke huske hvordan det var, sikkert fordi vi har vært så lenge i den babybobla med prøving og alt. Men så er det så veldig deilig med en ganske velfungerende hverdag. Vil vi virkelig risikere å klusse det til litt? :P

 

 

Haha, nei det er det jeg tenker på også :fnise: Jeg har begynt å jobbe igjen og får annen input og sosial omgang, jeg kan fint ta en kveld borte uten å måtte planlegge så veldig, han sover stort sett hele natten, og begynner å bli litt "selvstendig". Men så er det det ønsket lengst bak i hjertet etter en til.. :P Men da igjen må vi ha større plass, mannen skal begynne på skole til høsten og vi får trangere økonomi, dele oppmerksomhet med storebror.. Og liten mulighet for "pause". Nå kan jeg jo sove en hel natt og også lenge på morgenen hvis jeg vil, når mannen står opp med nummer en. Får vi en til må vi jo nesten ta ett barn hver, og ingen får hvile ut. Føler meg skikkelig egoistisk som ser sånn på det, men etter å ha fått barn innser jeg at jeg blir et mareritt uten tilstrekkelig hvile og søvn. Skikkelig monster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei det er det jeg tenker på også :fnise: Jeg har begynt å jobbe igjen og får annen input og sosial omgang, jeg kan fint ta en kveld borte uten å måtte planlegge så veldig, han sover stort sett hele natten, og begynner å bli litt "selvstendig". Men så er det det ønsket lengst bak i hjertet etter en til.. :P Men da igjen må vi ha større plass, mannen skal begynne på skole til høsten og vi får trangere økonomi, dele oppmerksomhet med storebror.. Og liten mulighet for "pause". Nå kan jeg jo sove en hel natt og også lenge på morgenen hvis jeg vil, når mannen står opp med nummer en. Får vi en til må vi jo nesten ta ett barn hver, og ingen får hvile ut. Føler meg skikkelig egoistisk som ser sånn på det, men etter å ha fått barn innser jeg at jeg blir et mareritt uten tilstrekkelig hvile og søvn. Skikkelig monster. 

 

Usj.. Dette er noen av tankene mine også på det negative :sjenert:

Men jeg håper mannen og jeg klarer å dele oss slik at vi tar annenhver dag i helgen. Fullt mulig jeg håper på for mye når jeg sier at babyen sikkert bare sitter i stokkestolen mens storebror og mamma spiser frokost :P

Jeg er blitt skikkelig anti bortskjemt. Får jeg sovet til kl 8 føler jeg meg 100 ganger mer opplagt :fnise:

Hva tenker mannen om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj.. Dette er noen av tankene mine også på det negative :sjenert:

Men jeg håper mannen og jeg klarer å dele oss slik at vi tar annenhver dag i helgen. Fullt mulig jeg håper på for mye når jeg sier at babyen sikkert bare sitter i stokkestolen mens storebror og mamma spiser frokost :P

Jeg er blitt skikkelig anti bortskjemt. Får jeg sovet til kl 8 føler jeg meg 100 ganger mer opplagt :fnise:

Hva tenker mannen om dette?

 

I hodet mitt skal jo alt bli så mye bedre neste gang :fnise: Nestemann kan ligge for seg selv en stund, eller være i bæretøy, og ammingen går fint og nettene likeså. For det har vi jo gjort før, dette kan vi. Får sikkert tidenes backfire også havner jeg dypt nede i depresjonen igjen.. 

 

Mannen tenker ikke. Eller, vi snakker ikke. Vi har ikke for vane å snakke om ting skjønner du. Familien AS går fint, vi handler og vasker og lager mat og tar oss av unger, men utover det så er det ikke helt det store. Vet ikke helt hva som rører seg i hodet på han, og vi snakker sjelden om tanker og følelser. Har prøvd å si at jeg kunne ønske vi pratet sammen oftere, men han skjønner det ikke. Typisk mannfolk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den mannen ja.. Har en sånn her og. Jeg sa for et par mnd siden at vi måtte snakke sammen. For jeg synes vi var så dårlige kjærster.. Osv osv. Og om vi skal ha en til må han ta i litt mer uten at jeg må mase på han. Det hjalp veldig. Periodevis er ting likt, men han har bedra seg.

Han fikk ganske sjokk. Trodde alt var fint, men jeg følte ikke det var det :sjenert:

Prøver dere aktivt på nr 2? Eller bare pulings når dere vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den mannen ja.. Har en sånn her og. Jeg sa for et par mnd siden at vi måtte snakke sammen. For jeg synes vi var så dårlige kjærster.. Osv osv. Og om vi skal ha en til må han ta i litt mer uten at jeg må mase på han. Det hjalp veldig. Periodevis er ting likt, men han har bedra seg.

Han fikk ganske sjokk. Trodde alt var fint, men jeg følte ikke det var det :sjenert:

Prøver dere aktivt på nr 2? Eller bare pulings når dere vil?

 

Jeg prøver å si det til han, men tror ikke han skjønner det. Men nå har vi hatt en slitsom periode med flytting og småbarn og ny jobb og trang økonomi og i det hele tatt. Når ting kommer på plass så får vi det nok bedre igjen :) Når vi får litt tid til oss selv igjen.

 

Nei vi prøver ikke enda. Har per dags dato ikke tatt ut spiralen engang. Men vi er jo forsåvidt enige om å starte nå snart. Jeg må bare være klar til å ta det store skrittet og nappe ut spiralen  :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Skikkelig stort steg å skulle fjerne spiralen. Og vi finner alltid en "unnskyldning" for å vente litt. Og de dagene nummer en er umulius og grinete, ja da er vi enige om at det er greit at vi bare har en. What to do??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napp den ut :P Man blir aldri helt klar for to stk tror jeg. Jeg er ikke klar for en til, og jeg er gravid :P

Men jeg kjenner jo at jeg har lyst på en liten en til alikavel. Lysten er mye sterkere nå enn hva den var for et år siden. Mye fordi mini begynner å bli større og klarer seg mer og mer selv.

Selv om du tar ut spiralen betyr ikke det at dere trenger å prøve med eeeeen gang heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med kakaoen! Et par dager før jeg fant ut om graviditeten sa jeg med mannen at jeg skulle bestille legetime og ordne spiral, jeg orket bare ikke to stk, men ja. Kom oss ikke så langt :P

De vil være umulige og grinete i perioder resten av livet, så om man vet man vil ha flere så kan det kanskje være like greit å hoppe i det? Resten av tiden er de jo ganske søte og gode :P evt vent 6-12-18 mnd og se hvordan ting er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når det er best kommer helt an på mamman ;) Mini her blir 3 år i november. Så han er 3 år og 3 mnd når babyen kommer.

Jeg synes 3 år passet meg fint. Hadde jeg fått i fjor og ikke mistet hadde mini vært 2.5 når ungen kom. Jeg synes tiden mellom rett før 2 år til 2.5 har vært fryktelig slitsom. Værre enn de andre periodene. Begynner å bli lettere nå da. Mindre trass :fnise:

Men unger er jo forskjellige. Jeg for min del skjønner hvorfor folk har 2 år mellom ungene. For da er de allerede gravide når nummer 1 begynner å bli vanskelig. No turning back :hoho:

 

For min del er det viktig å kunne nyte førstemann en stund alene og glede meg til å gå gravid igjen :) Jeg tror ikke forskjellen mellom 2 eller 3 år mellom barna har så mye å si for hvor gode venner de blir :)

Hver sin smak. Men to tette er jo veldig i vinden for tiden føler jeg. Føler jeg har hørt gnålet om nummer 2 siden mini var 6 mnd :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini her er 20 mnd om noen dager, så han blir to år og tre mnd ca når nestemann kommer. Tror det kan bli en grei aldersforskjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...