AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #1 Skrevet 19. mai 2015 Nesten hver gang jeg jogger får jeg så vondt i magen og hodet. Vondt i magen får jeg med en gang jeg begynner å jogge nesten. Blir skikkelig kvalm, kjennes ut som jeg må spy. Hodepinen kommer hovedsakelig etter litt lengre tid eller etter trening. Når jeg løper ute bruker jeg ikke å ha med meg vannflaske, men drikker mye både før og etter. Presser meg heller ikke så veldig hardt, ligger på 165-180 i puls. Har ikke regnet maxpulsen, men er 20 år så da er den vel rundt 200. Føler at jeg kan løpe lengre/fortere kondisjonsmessig, men kvalmen hemmer meg skikkelig. Kan det være at jeg spiser feil? Dette er hva jeg har spist i dag før en 9 km lang joggetur: 2 rugbrød med ost og skinke til frokost 3 rugbrød med skinke og egg til lunsj et eple En kyllingfilet, en halv avocado, litt ris og salat til middag. Middagen spiste jeg ca en og en halv time før løpeturen. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få det bedre? Anonymous poster hash: 6b4a5...9a3
Basun Skrevet 19. mai 2015 #2 Skrevet 19. mai 2015 (endret) Tror ikke det er noe galt med maten. Sliter du med vind nakke? Vet du om du har høyt eller lavt blodtrykk? Hvor lang tid går det mellom måltider og trening? Merker du noe om du jogger hele økten i rundt 130-150? Endret 19. mai 2015 av Personenmeg
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #3 Skrevet 20. mai 2015 Tror ikke det er noe galt med maten. Sliter du med vind nakke? Vet du om du har høyt eller lavt blodtrykk? Hvor lang tid går det mellom måltider og trening? Merker du noe om du jogger hele økten i rundt 130-150? Sliter ikke med vond nakke. Måler bare blodtrykk når jeg får resept på p-piller, har aldri hørt at det er noe galt der. Spiste ca en og en halv time før trening i går. Anonymous poster hash: 6b4a5...9a3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #4 Skrevet 20. mai 2015 Har ikke prøvd å holde pulsen på 130-150, da går det jo sykt sakte. Vet ikke om jeg klarer å holde pulsen så lav under jogging i en time. Anonymous poster hash: 6b4a5...9a3
Rast Skrevet 20. mai 2015 #5 Skrevet 20. mai 2015 Er det alt du spiser? Og så jogger du 9km? Mitt beste forslag er at du trener for hardt i forhold til hva du inntar av næring. Prøv å spise mer, hva med meieriprodukter som er proteinrike i kombinasjon med f.eks nøtter for sunt fett for langvarig energi og metthet? Eller en kveldsmat med grønnsaker og kjøtt/fisk i tilegg til det du listet opp som typisk matdag. Bare forslag, for det ser ut som veldig lite mat når du jogger langt og mest trolig forbrenner en middag. Da er du plutselig nede i veldig lite kalorier totalt sett. Får selv hodepine etter veldig harde økter eller lange fjellturer når jeg forbrenner mye kalorier og ikke har rukket å spise de inn igjen. Da gjelder det å spise mer. Vondt i magen kan man også få av å spise for lite når man bruker opp energien og går tom. Prøv nå å legge til minst en middag til eller to mindre måltider som gir 500-600kalorier i tillegg til det du allerede spiser
lillsunshine Skrevet 22. mai 2015 #6 Skrevet 22. mai 2015 (endret) Nesten hver gang jeg jogger får jeg så vondt i magen og hodet. Vondt i magen får jeg med en gang jeg begynner å jogge nesten. Blir skikkelig kvalm, kjennes ut som jeg må spy. Hodepinen kommer hovedsakelig etter litt lengre tid eller etter trening. Når jeg løper ute bruker jeg ikke å ha med meg vannflaske, men drikker mye både før og etter. Presser meg heller ikke så veldig hardt, ligger på 165-180 i puls. Har ikke regnet maxpulsen, men er 20 år så da er den vel rundt 200. Føler at jeg kan løpe lengre/fortere kondisjonsmessig, men kvalmen hemmer meg skikkelig. Kan det være at jeg spiser feil? Dette er hva jeg har spist i dag før en 9 km lang joggetur: 2 rugbrød med ost og skinke til frokost 3 rugbrød med skinke og egg til lunsj et eple En kyllingfilet, en halv avocado, litt ris og salat til middag. Middagen spiste jeg ca en og en halv time før løpeturen. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få det bedre? Anonymous poster hash: 6b4a5...9a3 Jeg er enig, det høres kanskje ut som du spiser alt for lite fremfor en sånn lang joggetur. Rugsprø har jo kjempelite energi. I tillegg er det ikke lurt å drikke kjempemye rett før du skal springe. Det kan faktisk gjøre deg kvalm. Drikk litt mindre og fyll heller på etterpå. Også når det gjelder pulsen din. 180 kan faktisk være veldig høyt for deg. Husk at disse formlene bare er sånn ca puls. Jeg er 4 år eldre enn deg men jeg presser meg hardt når jeg er oppe i 180. Har aldri vært høyere oppe i puls enn 190 siden jeg begynte å måle for over et år siden, og jeg har pushet meg ganske hardt på mange økter. For meg er det mer behagelig å ligge i et sted mellom 150-175. Nærmer jeg meg 180 og oppover så presser jeg meg hardt. Endret 22. mai 2015 av lillsunshine
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #7 Skrevet 24. mai 2015 Nesten hver gang jeg jogger får jeg så vondt i magen og hodet. Vondt i magen får jeg med en gang jeg begynner å jogge nesten. Blir skikkelig kvalm, kjennes ut som jeg må spy. Hodepinen kommer hovedsakelig etter litt lengre tid eller etter trening. Når jeg løper ute bruker jeg ikke å ha med meg vannflaske, men drikker mye både før og etter. Presser meg heller ikke så veldig hardt, ligger på 165-180 i puls. Har ikke regnet maxpulsen, men er 20 år så da er den vel rundt 200. Føler at jeg kan løpe lengre/fortere kondisjonsmessig, men kvalmen hemmer meg skikkelig. Kan det være at jeg spiser feil? Dette er hva jeg har spist i dag før en 9 km lang joggetur: 2 rugbrød med ost og skinke til frokost 3 rugbrød med skinke og egg til lunsj et eple En kyllingfilet, en halv avocado, litt ris og salat til middag. Middagen spiste jeg ca en og en halv time før løpeturen. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få det bedre?Anonymous poster hash: 6b4a5...9a3 Uavhengig av trening spiser du jo altfor lite! Du må øke mengden mat. Og gjerne spise mer variert. Cottage Cheese og gressk yoghurt i magre varianter er gode proteinkilder, bland med nøtter, frukt og bær. Tunfisk er godt pålegg, egg kan lages i tusenvis av varianter. Spis mer og bedre, og ta med deg drikkebelte til lange økter. Anonymous poster hash: 796e5...3bd
Gjest me2u Skrevet 24. mai 2015 #8 Skrevet 24. mai 2015 Du spiser alt for lite. I snitt brenner en ca 500 kcal (avhengig av vekt) på 1 mils joggetur. Det matinntaket der dekker ikke inn den løpeturen og gir iallefall ikke noe overskudd. Ikke rart du har det jævlig når du jogger. Hvor lenge har du jogget?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå