Gå til innhold

Forskjellig kroppsbilde fra dag til dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det sånn? Jeg har nå slanket meg 15 kg siden desember. Jeg veier 64 - 65 kg og er 170 høy. Den ene dagen jeg ser meg i speilet kan jeg tenke at nå er jeg slank og jeg er veldig fornøyd, selv om jeg vil gå ned litt til. Mens andre ganger kan jeg se meg i speilet og få en skikkelig dårlig følelse og ikke være fornøyd i det heletatt. Er det andre som kjenner seg igjen i dette? Hvorfor er det sånn at man får et så forskjellig bilde av kroppen sin, selv om den ser så og si lik ut fra dag til dag?

Anonymous poster hash: 062b9...a11
Videoannonse
Annonse
Gjest Penelopee
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen. Jeg har gått ned 10 kg selv, og jeg føler meg noen ganger stor selv om jeg er 175 og 59 kg.. Da jeg var 10 kg tyngre så jeg meg blind på kroppen min og trodde jeg var slank. Det er nok noe som henger igjen fra da vi hadde litt ekstra, men det vil nok forhåpentligvis gå over med tiden :)

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen. Jeg har gått ned 10 kg selv, og jeg føler meg noen ganger stor selv om jeg er 175 og 59 kg.. Da jeg var 10 kg tyngre så jeg meg blind på kroppen min og trodde jeg var slank. Det er nok noe som henger igjen fra da vi hadde litt ekstra, men det vil nok forhåpentligvis gå over med tiden :)

Bra jeg ikke er den eneste! Jeg synes bare det er så merkelig hvordan man en dag kan få en så god følelse, og dagen etter føle seg så fæl. Samtidig er det umulig å høre på hva andre sier. Folk sier jeg ikke trenger å slanke meg sånn som jeg er nå. Men folk sa jo akkurat det samme da jeg veide 15 kg ekstra! Menmen.. Jeg prøver å gå ned 2 - 3 kg til. Så håper jeg at jeg kan se meg i speilet og føle meg fornøyd hver neste dag :)

Anonymous poster hash: 062b9...a11

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke gå en dag i mellom her en gang :fnise:

Anonymous poster hash: fe9b4...743
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke gå en dag i mellom her en gang :fnise:

Anonymous poster hash: fe9b4...743

Samme her. Håpløst😜

Anonymous poster hash: 51dbd...706

Skrevet

Jeg har det også sånn. Jeg er visst slank! - Jammen jeg har jo "mage"! - Fine bein, heh! - Rumpa mi er flat... - Wow! - Æsj!

Prøv å ignorere den negative stemmen :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det også sånn. Jeg er visst slank! - Jammen jeg har jo "mage"! - Fine bein, heh! - Rumpa mi er flat... - Wow! - Æsj!

Prøv å ignorere den negative stemmen :vetikke:

God å høre jeg ikke er den eneste! Hehe

Men jeg skjønner fortsatt ikke logikken i det :vetikke:

Skrevet

For min del har det ofte sammenheng med humør og dagsform. Litt sånn at når jeg er i dårlig humør, så leter jeg etter ting som forsterker det dårlige humøret og gir meg grunn til å fortsette å være i dårlig humør.

Når jeg er blid og positiv, så ser jeg ofte kun det positive. Og så leter jeg etter momenter som forsterker det.

Merker det veldig godt på når jeg veier meg. Hvis jeg føler jeg har gjort mye bra, og vekta/målene viser det samme, så synes jeg plutselig jeg ser ekstra slank ut.

Mens neste uke når nedgangen ikke var så stor som jeg ønsket, så føler jeg plutselig at jeg ser ut som om jeg har langt igjen til målet.

Ofte hjelper det å ha noe konkret å sammenligne med da... Hvis jeg tenker på nå og måler det mot hvor jeg startet, så er jeg jo MYE tynnere, og har mye finere kropp og mer definerte muskler.

Og det selv om jeg ikke husker hvor stor jeg EGENTLIG var.

Skrevet

Å høre på andre burde man i hvert fall ikke gjøre. Noen sier at jeg er tynn som ei flis, og "du må spise, jenta mi!" mens andre igjen serverer gloser som "oj, du har lagt på deg siden sist jeg så deg! Du er vel ikke gravid?"

Jeg tror kanskje det er mye ubevisst som spiller inn på dagsformen og selvbildet (hos meg i hvert fall). Det kan være et program jeg så om hester der en med samme kroppsform som meg ble betegnet som "frodig", at jeg har spist mer enn jeg burde de siste dagene, at en gutt sendte meg et flørtende blikk uka før på butikken, eller at jeg kjøpte en ny kjole og syntes jeg så fin ut den dagen jeg brukte den. Altså mange små ting, som, selv om man ikke står og tenker på de, og summerer positive og negative ting, kanskje kan spille inn.

Skrevet

Det kan være et program jeg så om hester der en med samme kroppsform som meg ble betegnet som "frodig"

Beklager, men jeg må bare le... :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Beklager, men jeg må bare le... :fnise:

Haha, ser hva du mener :ler:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Haha, ser hva du mener :ler:

Seriøst, nå gikk det opp for meg - det kunne vært en "hestejente"/stallarbeider som ble betegnet som "frodig" :flau: Jeg tar ofte ting veldig bokstavelig :wink: Dreide det seg om en hest, eller et menneske? Du må oppklare dette mysteriet for meg!

Endret av Pringle
  • Liker 2
Skrevet

Sånn er det her også! Det har som oftest sammenheng med hva jeg har spist, dessverre. Prøver å ikke høre på den dårlige stemmen i hodet som regelrett driver psykisk tortur i det sekundet jeg har spist noe usunt. :P I går gikk jeg og tenkte at ''æsj, for en dårlig matdag jeg har hatt, kun fordi jeg spiste loff. SE på den bollemagen min!'', før jeg faktisk satte meg ned og gikk gjennom hva jeg hadde spist og måtte rope ''sjerp deg!'' høyt til meg selv. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Sånn er det her også! Det har som oftest sammenheng med hva jeg har spist, dessverre. Prøver å ikke høre på den dårlige stemmen i hodet som regelrett driver psykisk tortur i det sekundet jeg har spist noe usunt. :P I går gikk jeg og tenkte at ''æsj, for en dårlig matdag jeg har hatt, kun fordi jeg spiste loff. SE på den bollemagen min!'', før jeg faktisk satte meg ned og gikk gjennom hva jeg hadde spist og måtte rope ''sjerp deg!'' høyt til meg selv. :fnise:

Hahaha, trodde først at jeg allerede hadde kommentert da jeg leste dette -dette var meg i går! :P

Spiste loff, og så bare.....*tjukktjukktjukk*

Man blir litt tullete av å gå ned i vekt tror jeg, tar nok "litt" tid før man venner seg til at man ser annerledes ut :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også sånn! Føler at jeg egentlig ikke aner hvordan jeg ser ut...er også veldig lite fotogen og ser helt forskjellig ut på bilder, så det er det ingen hjelp i. Spiste og drakk mye 17. Mai, følte meg skikkelig ekkel da jeg la meg, med pysj på, for å si det sånn! :P

Et godt eksempel er da jeg ikke hadde vekt og en kommenterte at jeg hadde lagt på meg (dette var i en annen kultur og ment som et kompliment, men det gikk likevel inn på meg). Jeg så meg i speilet og måtte trist vedgå at jeg hadde blitt litt rundere, magen var større osv. Kort tid etter fikk jeg veid meg (på en vekt jeg også hadde brukt før), og da viste det seg jo faktisk at jeg hadde gått ned i vekt...! Og ikke hadde mange kilo igjen til undervekt...dumme, dumme hjernen!

Noen dager ser jeg fine, myke bryster, ok størrelse, naturlig heng, smal og innsvinget midje, rund fin rumpe, glatt hud osv. Neste dag er puppene altfor små til resten av kroppen, henger for mye, for store brystvorter, magen buler og jeg ser gravid ut, ræva siger og lårene består av 80 % cellullitter. Hjelpes.

Anonymous poster hash: 98dcd...603

Skrevet

Jeg har det også sånn! Føler at jeg egentlig ikke aner hvordan jeg ser ut...er også veldig lite fotogen og ser helt forskjellig ut på bilder, så det er det ingen hjelp i. Spiste og drakk mye 17. Mai, følte meg skikkelig ekkel da jeg la meg, med pysj på, for å si det sånn! :P

Et godt eksempel er da jeg ikke hadde vekt og en kommenterte at jeg hadde lagt på meg (dette var i en annen kultur og ment som et kompliment, men det gikk likevel inn på meg). Jeg så meg i speilet og måtte trist vedgå at jeg hadde blitt litt rundere, magen var større osv. Kort tid etter fikk jeg veid meg (på en vekt jeg også hadde brukt før), og da viste det seg jo faktisk at jeg hadde gått ned i vekt...! Og ikke hadde mange kilo igjen til undervekt...dumme, dumme hjernen!

Noen dager ser jeg fine, myke bryster, ok størrelse, naturlig heng, smal og innsvinget midje, rund fin rumpe, glatt hud osv. Neste dag er puppene altfor små til resten av kroppen, henger for mye, for store brystvorter, magen buler og jeg ser gravid ut, ræva siger og lårene består av 80 % cellullitter. Hjelpes.

Anonymous poster hash: 98dcd...603

Oi, det er så merkelig! At hjernen kan lure oss så mye!

Skrevet

Jeg blir helt frustrert! Fordi man vet jo aldri hvem man kan høre på. Jeg har gått ned 15 kg nå. Og folk jeg har pratet med har fortalt meg at jeg alltid har vært slank og fin. Men jeg har jo ikke det? Jeg har tatt et før og etterbilde som jeg viste til venninna mi. Hun fikk totalt sjokk og sa hun ikke klarte å slutte og se på det. Hun fortalte at hun alltid har sett på meg som slank, men nå så hun hvor "stor" jeg egentlig var - når hun så det side ved side. Tydeligvis er det ikke bare oss selv som har et vrengt kroppsbilde. Tydeligvis har andre det også. Men det kan kanskje henge med at jeg har vært slank stort sett hele livet. Var jo nesten undervektig også. Kanskje folk husker meg som den jeg var før? ikke vet jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...