Gå til innhold

Kan jeg bli kastet ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvordan folk har hjerte til å bo et sted i flere mnd uten å betale for seg. Spesielt når huseier bor like ved.

Selv får jeg panikk om feks nettbanken er nede eller noe slikt på dagen husleia skal overføres. Og selv nå som jeg har fått sånn automatisk trekk på nettbanken min til husleia må jeg allikevel logge meg inn for å dobbeltsjekke at husleia faktisk har blitt betalt.

Anonymous poster hash: a947f...d6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS er nok på en langhelg et eller annet sted siden det er pinse :).

Nok en fornuftig disponering av penger :ironi:

Anonymous poster hash: c1190...8a0

Kanskje ts er hos foreldrene å prøver å bearbeide de. Siden de heller ikke sitter så godt i det, må de kanskje ofre feriepengene sine.

Anonymous poster hash: 7ae1a...508

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du tør? Du er jo ikke lite frekk og respektløs! Hvordan hadde du synes det hadde vært om du snur om på flisa?

Gud å flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du tør? Du er jo ikke lite frekk og respektløs! Hvordan hadde du synes det hadde vært om du snur om på flisa?

Gud å flaut.

Og ikke minst drittflaut om hun ikke klarer å holde avtalene om å skaffe penger.

Er ikke mange dagene før du skal ut med de første 12000,- nå ts. Hvordan går det?

Anonymous poster hash: 7ae1a...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på TS gidder å oppdatere denne tråden noe mer sånn som dere godter dere i andres elendighet.

Spørsmål om hvorfor hun har lønnstrekk, hva hun har brukt pengene på osv er da virkelig ikke deres business.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på TS gidder å oppdatere denne tråden noe mer sånn som dere godter dere i andres elendighet.

Spørsmål om hvorfor hun har lønnstrekk, hva hun har brukt pengene på osv er da virkelig ikke deres business.

Klart man lurer på hvordan det går, om ts klarer å skaffe pengene. Hun har jo satt seg i en kinkig situasjon.

Anonymous poster hash: 7ae1a...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler på TS gidder å oppdatere denne tråden noe mer sånn som dere godter dere i andres elendighet.

Spørsmål om hvorfor hun har lønnstrekk, hva hun har brukt pengene på osv er da virkelig ikke deres business.

Ts her,

Må vel si meg enig i denne kommentaren, har sett hva dere har skrevet, og jeg takker for alle type råd jeg har fått.

Men begynner å bli lei å bli hengt ut om at jeg er totalt idiot.

Jeg har fått til en løsning med de, og håper at jeg kan få betalt tilbake så snart som mulig.

Og jeg vil også vurdere min økonomi fremover.

Takk for meg!!

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ha lykke til, TS.

Det er fullt mulig å leve på sparebluss, om du skjærer ned til beinet kan det gå med et nødskrik. Så situasjonen er ikke fullt så håpløs som enkelte skal ha det til.



Anonymous poster hash: 91661...d79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her,

Må vel si meg enig i denne kommentaren, har sett hva dere har skrevet, og jeg takker for alle type råd jeg har fått.

Men begynner å bli lei å bli hengt ut om at jeg er totalt idiot.

Jeg har fått til en løsning med de, og håper at jeg kan få betalt tilbake så snart som mulig.

Og jeg vil også vurdere min økonomi fremover.

Takk for meg!!

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Sannheten er ofte vond å svelge, og bare det at du stiller spørsmålet "Kan jeg bli kastet ut" sier jo litt. Klart du kan bli kastet ut når du ikke gjør opp for deg.

Selvsagt så finnes de leieboerne som drar strikken så langt de kan, og lenger enn det - sånn som du, og blir boende mens huseier både får en diger jobb med utkastelse og økonomiske konsekvenser.

Man har jo hørt om de huseierne som har måtte selge boligen sin da det økonomiske tapet ble for stort, og for selv å unngå å komme i økonomisk uføre.

Håper du klarer å holde avtalen du nå har gjort med huseier sånn at de slipper mere ubehag.

Anonymous poster hash: 7ae1a...508

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man lurer på hvordan det går, om ts klarer å skaffe pengene. Hun har jo satt seg i en kinkig situasjon.

Anonymous poster hash: 7ae1a...508

Men HVORFOR bryr dere dere så veldig? Dere er ikke direkte berørt av dette, så spørsmål om TS's jobb og privatliv er å gå langt over streken i mine øyne. For meg virker det bare som om dere finner det underholdende å se andre gjøre noe feil så dere kan dømme og føle dere bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS,

Jeg ser du har fått til en løsning. Jeg håper du har tatt kontakt med SI for å høre om de kan vurdere størrelsen på trekket ditt, senk også skattetrekket ditt. Når det det gjelder SI og skattepenger vil du ikke få beskjed i forkant, eller jeg fikk beskjed dagen før pengene skulle ha blitt sendt ut. Det er surt! Ring, snakk med de.

Ved å ta 3 telefoner så kan du få det litt lettere. Det er verste som kan skje er at du får et nei, men da har du iallefall vist at du vil ta tak i situasjonen. Det er veldig få folk som biter.

Hilsen ei som i mange år har vært et økonomisk rotehue (dog, alltid betalt husleie!), men har kontroll nå.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

Ts her, 

Må vel si meg enig i denne kommentaren, har sett hva dere har skrevet, og jeg takker for alle type råd jeg har fått. 

Men begynner å bli lei å bli hengt ut om at jeg er totalt idiot. 

Jeg har fått til en løsning med de, og håper at jeg kan få betalt tilbake så snart som mulig. 

Og jeg vil også vurdere min økonomi fremover. 

Takk for meg!! 

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

 

 

Forhåpentlig har dette vært en vekker slik at du skjerper deg og får kontroll over økonomien. Selv om det ser ille ut akkurat nå er det for de aller fleste mulig å få orden.

 

Spørsmålet er bare om du har lært eller er i samme situasjon igjen etter jul når julefeiringen har satt sine spor.

Anonymous poster hash: 7c8e9...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

 

Dessverre tror jeg det finnes så frekke personer ja.

 

Det kan jeg skrive under på! Det finnes til og med de som er enda frekkere. TS og hennes like er grunnen til at jeg aldri noensinne i ville helvete kommer til å leie ut igjen. Folk som ikke betaler for seg, som ødelegger ting i leiligheten, stjeler ting fra leiligheten, blir anmeldt for husbråk gang på gang, og som attpå til haddde mage til å skjelle ut meg som huseier når jeg tok opp ting med vedkommende,  og i tillegg nektet å flytte - bare for å nevne noe jeg har vært borti. Det er et rent mareritt.

 

TS er jo helt bortreist, eier ikke skamvett og er frekkere enn flatlusa. Jeg synes oppriktig synd på husverten hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...