AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Jeg fødte ett barn for 4 år siden, og har ikke vært ekstremt aktiv etter det. Men på nyåret skjerpet jeg meg. Forbedret kostholdet, begynte å gå turer hver dag, fullførte (så godt jeg kunne) 30 day Ab/butt-challenge, og tar nå daglig øvelser derfra. F.eks 15 leg-raise, 25 x sit-ups med 2 rep, og 35 x crunch med 2 rep, og 25 squats. I begynnelsen merket jeg godt forskjell, ble støl og strammere i magen, og jeg har økt på når jeg kjenner jeg klarer mer. Vet også at jeg har gått ned noen kilo og fått litt flatere mage, har fått kommentarer på det. Men til gjengjeld synes jeg også den blir slappere. Jeg kan ta ett godt tak i magen hvor det bare er slapp hud, og rumpa blir det ingen forskjell på. Skal ikke disse mageøvelsene stramme opp magen da?? Skal da ikke bli slappere.. Kan også opplyse at jeg er 1.80 høy og ca.70 kg. "Høy og slank", derfor kjedelig med denne slappe magen, når jeg prøver å stramme opp 😕 Hva kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: 1ce21...0cb
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Vanskelig å si når du skriver "magen" blir slappere uten å si hvilke deler eller hvordan du kjenner etter, men jeg tipper vel at det er hud med underhudsfett du sikter til? Det er jo magemusklene man strammer opp, løs hud og/eller fett må man jo evt. løpe eller trene kardiovaskulært for å få vekk, gjerne med bra intensitet etter hvert. Anonymous poster hash: 14eef...981
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Vanskelig å si når du skriver "magen" blir slappere uten å si hvilke deler eller hvordan du kjenner etter, men jeg tipper vel at det er hud med underhudsfett du sikter til? Det er jo magemusklene man strammer opp, løs hud og/eller fett må man jo evt. løpe eller trene kardiovaskulært for å få vekk, gjerne med bra intensitet etter hvert. Anonymous poster hash: 14eef...981 Ja, det er jo løs hud etter å ha hatt mamma-mage Hvilke øvelser mener du kan hjelpe? Jeg driver med egentrening, kan gjøre øvelser hjemme, sykle, gå i skogen.. Anonymous poster hash: 1ce21...0cb
penny_ Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 For å få strammere mage må du enten a) Bygge muskler slik at det blir litt fyllmasse under den løse huden. eller b) Kvitte deg med fett (ligge i kaloriunderskudd). Noen ganger må man kombinere disse for å få synlige resultater avhengig av hvor mye fett man har. Om du trener for å bli sterkere og få større muskler så må du ha progresjon annet enn flere repetisjoner. Om du tar 15 repetisjoner eller mer trener du utholdenheten, og musklene dine vil ikke vokse noe særlig ved hjelp av dette. For muskelvekst bør du ligge på 8-12 repetisjoner. På de øvelsene hvor du klarer mer må du bruke ekstra vekt.
Gjest Gjest_Idja Skrevet 19. mai 2015 #5 Skrevet 19. mai 2015 Hvis det er huden som er løs er det ikke så mye du kan gjøre, annet enn å "fylle opp" under huden. Det kan innebære større mage...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå