79kreps Skrevet 17. mai 2015 #1 Skrevet 17. mai 2015 Litt merkelig problemstilling dette her, men lurer da på følgende. Si jeg kun spiser snop lørdager, men fra 19-21 så hiver jeg da i meg 3-4 kakestykker, 2-3 glass brus, smågodt, sjokolade, potetgull, dipp, ja stort sett hele spekteret til jeg ikke har plass til mer. Vil kroppen da ta til seg alt av kcal som kommer på disse to timene, eller vil der være en begrensning på hvor mye av det kroppen klarer å ta opp?
Hoppetaujenta Skrevet 17. mai 2015 #2 Skrevet 17. mai 2015 Tror nok at den slurper i seg alt sammen. 1
79kreps Skrevet 17. mai 2015 Forfatter #3 Skrevet 17. mai 2015 Er der ikke begrensninger på hvor lenge kroppen tar opp næring etter at maten ble inntatt? Om en får i seg 10 000 kcal på 2 timer så kan kroppen umulig klare å ta opp alt dette? 1
Hoppetaujenta Skrevet 17. mai 2015 #4 Skrevet 17. mai 2015 Tror ikke at det finnes en mekanisme som bare lar kaloriene renne igjennom hvis en overskrider en viss mengde nei. Man legger det på seg øyeblikkelig og føler seg deretter. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #5 Skrevet 17. mai 2015 Selvfølgelig er det ingen begrensing. Hvordan tror du disse 400 kilos amerikanerne som må hentes ut med truck har blitt så store? Anonymous poster hash: 26244...896 2
Pringle Skrevet 17. mai 2015 #6 Skrevet 17. mai 2015 Kanskje hvis du får diaré. Men jeg mener å ha lest at kaloriene tas opp veldig tidlig i tarmsystemet, så jeg ville ikke satset på dette som noen jukseslankemetode!
Fredsmegleren Skrevet 17. mai 2015 #7 Skrevet 17. mai 2015 Du kaster vel eventuelt opp dersom kroppen får i seg for mye mat, og da går jo noe av kaloriene tapt
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #8 Skrevet 17. mai 2015 Etter min logikk MÅ det være en øvre grense. Kroppen må produsere enzymer for å bryte ned maten vi spiser, og det må jo være en øvre grene for hvor mye enzymer kroppen klarer å produsere. Men jeg vil tro at denne grensa er forskjellig fra person til person og at den kan "trenes opp" Anonymous poster hash: 64f6f...ba7 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #9 Skrevet 18. mai 2015 Er der ikke begrensninger på hvor lenge kroppen tar opp næring etter at maten ble inntatt? Nei, det er en begrensning på hvor mye kroppen klarer å fordøye i løpet av en gitt periode. Denne begrensningen varierer etter type næringsstoff og fra person til person, men er så høy at i praksis blir nok det aller meste av maten fordøyd. Om en får i seg 10 000 kcal på 2 timer så kan kroppen umulig klare å ta opp alt dette? Dersom du klarer å innta 10.000 kcal på to timer hvorfor skulle ikke kroppen klare å fordøye denne mengden mat? Fordøyelsen starter i det øyeblikket spyttet ditt kommer i kontakt med maten og fortsetter så lenge maten er i magesekken og inn i tarmsystemet. Anonymous poster hash: dadcd...658 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #10 Skrevet 18. mai 2015 Etter min logikk MÅ det være en øvre grense. Kroppen må produsere enzymer for å bryte ned maten vi spiser, og det må jo være en øvre grene for hvor mye enzymer kroppen klarer å produsere. Men jeg vil tro at denne grensa er forskjellig fra person til person og at den kan "trenes opp" Anonymous poster hash: 64f6f...ba7 Du blir mett lenge før det. Maten passerer ikke gjennom fordøyelseskanalen før den er "ferdig prosessert." Om det kommer ut mat som ikke er fordøyd har man alvorlig sykdom.Anonymous poster hash: f2409...8d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå