AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #1 Skrevet 16. mai 2015 (Ja jeg vet at man må forbrenner mer enn man tar inn, jeg går på diett, så ja jeg gjør det.) Men ja tilbake til spørsmålet, vil ned noen små kg før sommeren, og har startet å jogge på mølle, jogger som regel 1 eller 2 km, etterfulgt av hardt styrke. Ja kunne sikkert jogget lenger, men for meg som er så utrent, samt har dårlig kondis atm så er jeg helt sprengt etter distansene jeg skrev over. -jente 20.Anonymous poster hash: 0fe90...175
Florence Skrevet 16. mai 2015 #2 Skrevet 16. mai 2015 Det hjelper på ja. Og etter en stund vil du klare å løpe lengre.
Kanutte Skrevet 16. mai 2015 #3 Skrevet 16. mai 2015 Det mest effektive for både fettforbrenning og komme raskt i form er intervalltrening.
Gjest Herr Heftig Skrevet 16. mai 2015 #4 Skrevet 16. mai 2015 (endret) Det mest effektive for både fettforbrenning og komme raskt i form er intervalltrening. Det der er egentlig litt utdatert. Grunnen til at det er bra er at man øker pulsen ganske betraketlig. I en 4x4 interval er det for eksempel den første hurtige fasen som øker forbrenningen, mens de tre neste og saktepausene ikke gjør noe mer enn å forbrenne de kaloriene som kreves for å gjøre bevegelsene. Så man kan like godt øke pulsen over en litt forlenget periode på andre måter som f.eks. kettlebelltrening. Edit: TS jogging er kjempegreit, men hvis du først skal trene tung styrke, vil jeg gjerne anbefale deg å ta deg en gåtur (på mølla eller ute) etterpå. Endret 16. mai 2015 av Herr Heftig
Atrix Skrevet 16. mai 2015 #5 Skrevet 16. mai 2015 Det der er egentlig litt utdatert. Grunnen til at det er bra er at man øker pulsen ganske betraketlig. I en 4x4 interval er det for eksempel den første hurtige fasen som øker forbrenningen, mens de tre neste og saktepausene ikke gjør noe mer enn å forbrenne de kaloriene som kreves for å gjøre bevegelsene. Så man kan like godt øke pulsen over en litt forlenget periode på andre måter som f.eks. kettlebelltrening. Edit: TS jogging er kjempegreit, men hvis du først skal trene tung styrke, vil jeg gjerne anbefale deg å ta deg en gåtur (på mølla eller ute) etterpå. Jeg er fan av tabata og ikke 4x4. Fordelen med å øke kondisen er at man kan trene mer effektivt, det vil si ha høyere kcal forbruk per time, dersom man får bedre kondis. I stedet for å forbrenne 500 kcal per time, kan man kanskje komme opp i 700 og 900 per time, det vil si at man kan bruke samme mengde tid på trening, men få enda bedre effekt i forhold til kcal forbruk. Men ellers handler det vel stort sett om kcal inn og kcal ut. Det viktigste, å gjøre for å gå ned i vekt er å redusere matinntakt med mindre man har tid og ork til å trene veldig mye i løpet av ei uke 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå