Sjela Skrevet 22. august 2016 #1421 Del Skrevet 22. august 2016 Spennende å lese fødselshistorien din! Fødsler er virkelig individuelle opplevelser med svært ulike forløp. Høres utrolig slitsomt ut å ha trykketrang allerede så tidlig for det er virkelig vanskelig å holde igjen. Så flott at du er kvitt bekkenplagene! Virkelig deilig å komme seg ut på tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 22. august 2016 Forfatter #1422 Del Skrevet 22. august 2016 Du er våken du og Nattgjengen her fremover! Det var ikke noe særlig gøy egentlig Nå gjelder det bare å ikke overdrive slik at det kommer igjen. Men det blir noen småturer så får jeg øke etterhvert Det var forresten ikke helt en mil men over en halv en ihvertfall! Har ikke klart å gått så langt på ett år og har vel egentlig aldri gått både fram og tilbake, mest tilbake etter en runde på pub Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 22. august 2016 #1423 Del Skrevet 22. august 2016 ''Over en halv'' ER JO ''nesten en hel''! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 22. august 2016 Forfatter #1424 Del Skrevet 22. august 2016 Det var logikken min og! Lille bebisen min bruker plutselig 56!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 22. august 2016 #1425 Del Skrevet 22. august 2016 2 timer siden, LilleMy1989 skrev: Det var logikken min og! Lille bebisen min bruker plutselig 56!! Oioi, i ferd med å bli stor 😉 Husker ikke målene hans når han kom, men ham var vel ikke så stor? Greit å få skikkelig valuta for de minste klærne og da! Fem uker er jo ikke bortkastet. Syns så mange sier at det er bare tull å ha de minste størrelsene, men vår var på snittet og 50 er absolutt ikke for stort. Vi har mått handle mer av det faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 22. august 2016 #1426 Del Skrevet 22. august 2016 Vi brukte 50 i en uke! Men så var jo min en ordentlig kraftkar når han kom ut også da med over 4kg. Jeg husker ikke når du fødte jeg nå, er det 6ukers kontroll neste uke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 23. august 2016 Forfatter #1427 Del Skrevet 23. august 2016 6 uker i dag Så han har brukt 50 i 6 uker. Vi måtte handle inn like mye som vi hadde for ikke å vaske heeele tiden. Han var ren over 3kg og 49 lang Nå er han ca 5kg og jeg tror han er 56cm hvis jeg målte rett Han vokser superfort! Greit å ha fått brukt de minste klærne ja men tror vi brukte de litt for lenge... Vi innså (eller ville ikke?) ikke at de var for små før de virkelig var for små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 23. august 2016 #1428 Del Skrevet 23. august 2016 12 minutter siden, LilleMy1989 skrev: 6 uker i dag Så han har brukt 50 i 6 uker. Vi måtte handle inn like mye som vi hadde for ikke å vaske heeele tiden. Han var ren over 3kg og 49 lang Nå er han ca 5kg og jeg tror han er 56cm hvis jeg målte rett Han vokser superfort! Greit å ha fått brukt de minste klærne ja men tror vi brukte de litt for lenge... Vi innså (eller ville ikke?) ikke at de var for små før de virkelig var for små. Hehe, han har nok ikke tatt skade av å ha klær som var akkurat passe en stund 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 23. august 2016 Forfatter #1429 Del Skrevet 23. august 2016 Første ligg er overstått! Det skjedde for et par dager siden men alt går jo litt tregt for tiden Det var... Rart. Tmi advarsel tror jeg vi hadde ingen forventninger iom at vi ikke har noen erfarning fra før. Jeg var nervøs og synes det var rart å skulle være intim på den måten men ble fort vant. Det var ikke så mye å skryte av altså. Jeg kjente INGENTING på innsiden. Nada. Jeg har fått et par uventede bonuser etter fødsel dog. Underlivet er annerledes på en positiv måte Ting er liksom, mindre. Oooog jeg er mye mer følsom på utsiden! Det kan jo være greit hvis jeg ikke skal kjenne noe ellers... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 23. august 2016 #1430 Del Skrevet 23. august 2016 8 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Første ligg er overstått! Det skjedde for et par dager siden men alt går jo litt tregt for tiden Det var... Rart. Tmi advarsel tror jeg vi hadde ingen forventninger iom at vi ikke har noen erfarning fra før. Jeg var nervøs og synes det var rart å skulle være intim på den måten men ble fort vant. Det var ikke så mye å skryte av altså. Jeg kjente INGENTING på innsiden. Nada. Jeg har fått et par uventede bonuser etter fødsel dog. Underlivet er annerledes på en positiv måte Ting er liksom, mindre. Oooog jeg er mye mer følsom på utsiden! Det kan jo være greit hvis jeg ikke skal kjenne noe ellers... 😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 23. august 2016 Forfatter #1431 Del Skrevet 23. august 2016 Og hvordan synes mannen det gikk, spør du kanskje. Joda han kunne melde at alt var som før det er jo også noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 23. august 2016 #1432 Del Skrevet 23. august 2016 (endret) Gratulerer! Jammen flaks at utsiden er topp stemning siden innsiden ikke gidder å være med på moroa! Uhyre frekt. Og at mannen synes alt er som før er også en bonus! Selv om vi sikkert skal tenke "whatever" så er det jo greit å vite at han ikke synes det er "som å pule en bøtte varmt vann", som en tidligere kollega av meg beskrev sexen med kona etter et par unger. Han var en drittsekk, nå er de skilt. Good for her Endret 23. august 2016 av Weebs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 23. august 2016 Forfatter #1433 Del Skrevet 23. august 2016 Takk takk! Jeg bare *null g-punkt* Ja veldig greit å slippe å måtte knipe som en tulling under akten Han der virker som noe å samle på altså! Kjernekar! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 23. august 2016 Forfatter #1434 Del Skrevet 23. august 2016 Hentet joggesko! Par nr 1: Asics Gel Cumulus 18 i råååsa! Elsk Par nr 2: Asics Gel Attract 4 i sort. Hmmm ikke verst. Par nr 3: Asics Gel Galaxy 9. Nei. Tærne mine får klaustrofobi. Tror føttene mine har blitt hakket bredere under graviditeten altså.. Uten at jeg har merket det pga vann... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 23. august 2016 Forfatter #1435 Del Skrevet 23. august 2016 Herregud vet dere hva jeg kom på i dag??? Det er sykt bra. Jeg har jo gått i 6 uker og tenkt at jeg aldri vil oppleve en slik fødsel igjen. Begynnelsen var et reint helvete (jordmor virket litt rådvill og jeg hadde null kontroll) og derfor skulle jeg ha samtaler på sykehuset og avtale om feks tidlig epidural før neste fødsel. Men! I dag kom jeg på hva jordmor nevnte under fødselen... Hun trodde mini lå og kikket på stjernene.... Og at det var derfor det var så intenst og at jeg hadde trykketrang så tidlig! Han snudde seg heldigvis og kom ut rett vei Mye jeg leser om andres erfaring er likt det jeg opplevde altså. Jeg tror nok hun hadde rett... Og da er sannsynligheten for å få en slik fødsel igjen veldig liten Hurra! Hurra! Hurra! Mini er forresten veldig sjarmerende når han avslutter et godt måltid med en real fis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 24. august 2016 Forfatter #1436 Del Skrevet 24. august 2016 @Sjela nevnte noe i sin dagbok som jeg må skrive her og er selvfølgelig alt for lat til å gjøre noe annet enn klipp og lim Jeg har merket at jo trøttere jeg er jo vanskeligere er det å vurdere Lille O sine behov, og veldig lett å sovne med han inntill meg på siden etter/under amming... Det er dritt for det er skummelt og i tillegg er han en som MÅ rape ellers blir det vondt etterpå. Det er heller ikke kos når jeg innser at grininga var sult og jeg har stappet inn smokken i en time liksom... Hadde jeg vært mer våken så hadde jeg skjønt at det var sult. Jeg har følt meg skikkelig dårlig og tenkt at jeg kanskje ikke burde ha ansvaret på natt... Pluss litt andre veldig stygge tanker om meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 24. august 2016 #1437 Del Skrevet 24. august 2016 10 timer siden, LilleMy1989 skrev: I dag kom jeg på hva jordmor nevnte under fødselen... Hun trodde mini lå og kikket på stjernene.... Og at det var derfor det var så intenst og at jeg hadde trykketrang så tidlig! Han snudde seg heldigvis og kom ut rett vei Hah, ikke rart min fødsel var et helvete da - Krabaten var nemlig stjernekikker!! Jeg hadde også dødsheftige rier fra første stund, og trykketrang (helt til jeg fikk ekstra epidural og kjente niks, nada og ingenting når jeg faktisk skulle trykke ) Så greit å vite at det hadde noe med det å gjøre!! Altså, ikke for det at jeg skal ha flere - for jeg er f.e.r.d.i.g (med to streker under og ørten utropstegn bak) men det kan være med og gjøre det lettere for meg også å legge dette her bak meg! Så takk for at du deler sånt når du kommer på det Du er bra tøff som har hoppet i høyet allerede, her er det helt utenkelig enn så lenge Det har nettopp sluttet å gjøre vondt liksom, og jeg blør litt fremdeles...kan jeg spørre (uten at du trenger å svare altså!!) men har du begynt på prevensjon? Og i såfall, hva har du valgt? Jeg tenker jeg begynner på minipillen denne gangen også, sånn at jeg slipper å ha mensen Funket kjempefint sist, helt til jeg glemte å ta pillen når jeg skulle et par ganger - da ble alt føkka til og jeg blødde i tide og utide - så jeg begynte på vanlige p-piller istedet! En aldri så liten digresjon der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 24. august 2016 Forfatter #1438 Del Skrevet 24. august 2016 Så bra at det kan hjelpe deg! Jeg synes ihvertfall at det hjelper. Det hjelper å vite at det var en årsak til at det var så heftig og at det faktisk var "værre" og mer smertefullt enn normalt ved en fødsel. Jeg har fortalt historien til noen få og har fått høre at det er slik osv. Det har virket som at folk ikke tror at smertene var så store, eller at jeg ikke greier å formidle hvordan det faktisk var. Jeg må svare på resten senere, må springe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 24. august 2016 #1439 Del Skrevet 24. august 2016 4 timer siden, LilleMy1989 skrev: @Sjela nevnte noe i sin dagbok som jeg må skrive her og er selvfølgelig alt for lat til å gjøre noe annet enn klipp og lim Jeg har merket at jo trøttere jeg er jo vanskeligere er det å vurdere Lille O sine behov, og veldig lett å sovne med han inntill meg på siden etter/under amming... Det er dritt for det er skummelt og i tillegg er han en som MÅ rape ellers blir det vondt etterpå. Det er heller ikke kos når jeg innser at grininga var sult og jeg har stappet inn smokken i en time liksom... Hadde jeg vært mer våken så hadde jeg skjønt at det var sult. Jeg har følt meg skikkelig dårlig og tenkt at jeg kanskje ikke burde ha ansvaret på natt... Pluss litt andre veldig stygge tanker om meg selv. Ammer eller flasker du? Jeg synes ikke det var noe lett å vite hva Trollet ville i starten. Alle sa ''man hører jo lett hvilken gråt som betyr mat og hvilken gråt som betyr vondt osv'' ... Ehh.. nei.. man gjør faktisk ikke alltid det! Så jeg tydde rett og slett til den enkleste løsningen av alle: Lagde barnet lyd så tilbydde jeg mat, ville han ha så var jo problemet løst, ville han ikke ha så gikk vi videre til neste på listen. Du skal uansett ikke tenke stygge tanker om deg selv! Du er flink selv om det ikke alltid går på skinner!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 24. august 2016 #1440 Del Skrevet 24. august 2016 19 minutter siden, Beccy87 skrev: Ammer eller flasker du? Jeg synes ikke det var noe lett å vite hva Trollet ville i starten. Alle sa ''man hører jo lett hvilken gråt som betyr mat og hvilken gråt som betyr vondt osv'' ... Ehh.. nei.. man gjør faktisk ikke alltid det! Så jeg tydde rett og slett til den enkleste løsningen av alle: Lagde barnet lyd så tilbydde jeg mat, ville han ha så var jo problemet løst, ville han ikke ha så gikk vi videre til neste på listen. Samme gjør jeg. Men da jeg veide han i går, og så at han har gått opp 1, 6 kg siden fødsel (5 uker) ble jeg plutselig i tvil på om jeg tilbyr for mye mat! Men litt googling fortalte meg at de ikke kan få for mye morsmelk, de regulerer det selv, så ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå