AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #1 Skrevet 15. mai 2015 Er jeg normal eller for tynn? Er jente på 22 Anonymous poster hash: 6b482...809
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #3 Skrevet 15. mai 2015 Om man bruker BMI er det såvidt over i undervekt, du har 18.3 og "grensen" mellom normalvekt og undervekt går på 18.5. Men BMI er i beste fall veiledende, det sier veldig lite om helsetilstanden din, og det du beskriver er ikke faretruende, unormalt eller alarmerende lavt. Jeg hadde ikke bekymret meg så lenge du er en frisk og sunn 22-årig kvinne. Dersom du trives med dagens vekt er det ikke noe som helst å bekymre seg for. Om vekten din skal forandre seg bør det klart være opp og ikke ned, men det er helt greit å ligge der du ligger. Anonymous poster hash: 71a5d...b78 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #4 Skrevet 17. mai 2015 Er jeg normal eller for tynn? Er jente på 22Anonymous poster hash: 6b482...809 Like høy og veier 68 kilo. Alle synes jeg er "tynn". Anonymous poster hash: db4fd...04d
KaDust Skrevet 17. mai 2015 #5 Skrevet 17. mai 2015 Kommer an på kroppsbygningen din. Jeg er 182 og 62 kg og blir sett på som normal. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #6 Skrevet 17. mai 2015 Det er så irriterende med sånne poster.. Umulig å si uten å ha sett kroppen din. Det kommer helt an på kroppsbyggingen. Hvor mye muskler du har blant annet. Anonymous poster hash: 1270b...57d 2
Gjest Coolaid Skrevet 17. mai 2015 #7 Skrevet 17. mai 2015 (endret) Det er så irriterende med sånne poster.. Umulig å si uten å ha sett kroppen din. Det kommer helt an på kroppsbyggingen. Hvor mye muskler du har blant annet. Anonymous poster hash: 1270b...57d Forklar meg hvordan det med musklene spiller inn. Muskler veier mer enn fett. Har hun mer muskler vil hun veie mer, ikke stå i fare for å være undervektig ? Endret 17. mai 2015 av Coolaid
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #8 Skrevet 18. mai 2015 Forklar meg hvordan det med musklene spiller inn. Muskler veier mer enn fett. Har hun mer muskler vil hun veie mer, ikke stå i fare for å være undervektig ? Ikke jeg som skrev innlegget du siterer, men hvis hun har lite muskler og smal beinbygning er det kanskje en passelig vekt. Hvis hun har litt muskler og normal beinbygning vil hun nok se skrapet ut. Men dette vet vi ikke kun basert på vekt og høyde. Og jo mer muskler, jo mindre fett når vi allerede vet hva hun veier. For lite fett og så har man store problemer, særlig som kvinne. Fettlagrene våre er viktig for hormonbalansen vår. Anonymous poster hash: 7a334...39c 1
Gjest Sukkerbit Skrevet 18. mai 2015 #9 Skrevet 18. mai 2015 Dette er noe du bør snakke med legen om og ikke mennesker på forumet som du ikke kjenner. Vi på forumet er ikke hverken synske eller spesialister på vekt. I følge BMI er det som sagt over undervekt, men BMI er bare veiledende. En lege kan måle fettprosenten din og har ofte et godt øye for om man veier nok eller ikke. Dette kan du ta opp neste gang du skal til fastlegen eventuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå