Gå til innhold

Bomullsprogram eller syntetisk for blanding av klær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har nettopp kjøpt meg ny vaskemaskin, og skjønner meg ennå ikke helt på den. Nå skal jeg vaske en ladning med klær, men det er en blanding av både syntetiske stoffer og bomull for det var såpass lite klær i kurven.

Har jo så innmari mange program på den nye maskinen.. Bomull, syntetisk, syntetisk spesial osv. Hvem er best å bruke på blandingsklær? Er et program som heter "mix" kanskje det er det beste da?

Har lest i bruksanvisningen men forstod fremdeles lite. Er 40 graders vask :)

Anonymous poster hash: 49a4c...fba

AnonymBruker
Skrevet

Syntetiske klær bør vaskes for seg selv, på sumtetisk vask fordi de ellers lett blir krøllete med skrukker det er vanskelig å få ut.

Normalt er syntetiske programmet beregnet for mindre mengde klær enn et bomullsvaskeprogram, av samme grunn.

Tar maskinen f.eks. 7 kg tøy så er det tørt bomullstøy.

Ssmme maskin er da beregnet for noen kilo mindre av syntetisk tøy.

Så her bør du veie deg selv med og uten vasketøyet for å finne ut hvor mye vasketøy du har, før du velger program, se på hbor skittent tøyet er osv.

Anonymous poster hash: 92718...26f

AnonymBruker
Skrevet

Syntetiske klær bør vaskes for seg selv, på sumtetisk vask fordi de ellers lett blir krøllete med skrukker det er vanskelig å få ut.

Normalt er syntetiske programmet beregnet for mindre mengde klær enn et bomullsvaskeprogram, av samme grunn.

Tar maskinen f.eks. 7 kg tøy så er det tørt bomullstøy.

Ssmme maskin er da beregnet for noen kilo mindre av syntetisk tøy.

Så her bør du veie deg selv med og uten vasketøyet for å finne ut hvor mye vasketøy du har, før du velger program, se på hbor skittent tøyet er osv.

Anonymous poster hash: 92718...26f

Tusen takk for bra svar! Forstår endelig litt mer nå

Anonymous poster hash: 49a4c...fba

Skrevet

Jeg har et blandeprogram på min som jeg bruker av og til. Merker ikke noen forskjell på det og andre program.

Når det kommer til hvor mye klær du kan ha inni maskinen så skal det står hvor mye hvert enkelt program takler i bruksanvisningen.

Skrevet

Jeg vasker alle vanlige klær på syntetisk, fordi det tar mye kortere tid! Har ingen dårlige erfaringer med det enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...