AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #1 Skrevet 14. mai 2015 For å gå ned i vekt, hva burde jeg kutte ned på? Jeg spiser nesten aldri godteri eller potetgull? men er det noe generell mat som blir sett på som (normal) som jeg kanskje burde spise mindre av? Anonymous poster hash: d5188...7ce
Gjest me2u Skrevet 14. mai 2015 #2 Skrevet 14. mai 2015 Kalorier. For å gå ned så må du i underskudd. Du må regne ut hva du putter i deg nå og avhengig av alder, høyde, vekt og aktivtetsnivå så trekker du fra så og så mange kalorier slik at du går ned sakte, men sikkert. Beste er å kombinere med trening så blir du fast i fisken i prosessen.
Safiye Skrevet 14. mai 2015 #3 Skrevet 14. mai 2015 Du trenger ikke å kutte ned på noe som helst hvis du spiser med måte. Det er energi inn v. energi ut som til slutt gir uttelling på vekten. Så har vi selvsagt matvarer som er litt mer verdifullt enn andre, hvis du velger fullkornsprodukter framfor fine vil det mette lengre og du vil dermed slippe trangen til å spise enda mer.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #4 Skrevet 14. mai 2015 Kutt ned på karbohydrater. Jeg har holdt meg under 25 siden februar og gått ned 8 kg uten å trene eller noe.Anonymous poster hash: a8e2c...84a 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #5 Skrevet 14. mai 2015 Karbohydrater, definitivt. Joda, kalorier ut og kalorier inn teller, men kroppen er ikke så enkel. Det har jo også vist seg i studier at de som spiste ketogen lavkarbo (under ca 50g) endte opp med å spise færre kalorier enn de som spiste lavfett. Lavfett-gruppa fikk beskjed om å holde seg under x kcal og spise lite fett. Lavkarbogruppa fikk lov til å spise til de ble mette, bare de holdt seg under x g karbohydrater. Lavkarbo ble altså mett på færre kcal enn lavkalori-gruppa (aka høykarbolavfett-gruppa). Og gikk mer ned i vekt. Og hadde bedre blodverdier. Anonymous poster hash: d2015...b51 3
kjøttmeis Skrevet 14. mai 2015 #6 Skrevet 14. mai 2015 Lurt å spise balansert og variert i stedet for å kutte drastisk ned på en ting. For å gå ned i vekt må du kutte ned på antall kalorier per dag eller trene, som jeg foretrekker. For da kan jeg spise mer :) Jeg foretrekker å spise små måltid ofte (2-3 timer mellom hvert måltid) i og med at jeg blir så fort sulten, trett og lei av å gå for lenge mellom hvert måltid. Bland karbohydrater, fett og proteiner. Drikk mye vann. Lurt å få inn litt aktivitet. Hvis du ikke liker styrke, jogging, sykling, e.l. kan du omså gå en tur på 30-60 minutter per dag. Det hjelper på og er godt for kroppen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå