Gå til innhold

Dere som har peil: Høres dette ut som grei trening..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om målet er å gå ned?

Jeg trener hver ukedag, og fri i helger.

Trener 15 x 5 6 sqaut, 15 x 5 sit ups og 10 x 2 push ups.

Har fått en rutine med å starte dagen med dette, etterfulgt av å gå tur i ca 15 min i raskt tempo. går på diett i tileg.

Tror du dette er grei trening og vil merke endring på kroppen fort?

På forhånd takk :)

Anonymous poster hash: c1e6b...244

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke "15 x 56" men 15 x 5 mente jeg.

-ts

Skrevet

Om du går ned i vekt avgjøres av at du spiser mindre enn du forbrenner.

AnonymBruker
Skrevet

Om du går ned i vekt avgjøres av at du spiser mindre enn du forbrenner.

Det gjør jeg :) men det jeg egentlig lurte på var kanskje mest om jeg vil merke kjapt at jeg blir strammere/mindre av denne treningen, eller om det vil ta lang tid. Trener ikke så lenge, men kort og ganske hardt, med de øvelsene jeg skrev over.

Skrevet

Det gjør jeg :) men det jeg egentlig lurte på var kanskje mest om jeg vil merke kjapt at jeg blir strammere/mindre av denne treningen, eller om det vil ta lang tid. Trener ikke så lenge, men kort og ganske hardt, med de øvelsene jeg skrev over.Anonymous poster hash: c1e6b...244

Man kan få greie resultater av å trene med egen kroppsvekt. Men da bør du også kjenne at du kan øke uke for uke i intensitet og mer motstand da det viser at du har fremgang og blir sterkere. En gåtur på 15 min brenner minimalt med kalorier, da burde du heller kjøre på med løpeintervaller de 15 min.

Utover det så er det som sagt kalori inn/ut som avgjør om fettprosenten går ned og at du blir mer definert :)

Skrevet

Om målet er å gå ned kan det lønne seg å kjøre hardere styrke, gjerne fullkroppsprogram 2 ganger i uka og lengre utholdenhetsøkter 2-3 ganger i uka, samt gåturer for morsjon og restitusjon innimellom.

Jogge 30 min f.eks 3 ganger i uka og styrke 2 ganger + gåturer vil gjøre at du øker hvileforbrenningen, istedetfor å trene litt hver dag. Husk å ikke begynne med alt på en gang. Start første uka med 2 joggeturer og 1 god styrkeøkt for eksempel. Øk neste uke med 2 joggeturer og 2 styrkeøkter - deretter 3 joggeøkter og 2 styrke om du føler kroppen er klar for det og du er uthvilt til økten. Men da vil jeg anbefale å ikke ha for lavt kaloriinntak slik du får mest ut av treningen og ikke mister for mye muskelmasse, samtidig blir man mer opplagt om man har et moderat underskudd når man trener mye. Dette er bare et forslag da jeg ikke ser for meg at litt "småtrening" hver dag har noe særlig i seg, det må bli litt kjedelig også?

Skrevet

Dette vil nok ikke forme kroppen din veldig, om det er hva du er ute etter. Om du har mulighet til å trene på senter og ta en time eller to med personlig trener, kan jeg love at det vil utgjøre en stor forskjell.

For det første, så ville jeg valgt en annen øvelse enn situps. Denne kan potensielt gi smerter i korsryggen, da man ofte krummer veldig mye i løpet av dagen, og det er en lite gunstig bevegelse for ryggsøylen. Ville heller valgt planke eller pallof-press.

For at kroppen skal endre seg når du trener, må den hele tiden utsettes for noe som gjør at den må endre seg. Det vil si at når kroppen din er vant til 15 x 5 på knebøy, så vil den ikke endre seg mer, for den er vant til det du gjør. Derfor bør du skaffe deg vekter, slik at du kan gjøre knebøyen tyngre - DA vil kroppen din endre utseende. Med vekter kan du også få trent bakside lår, armer, skuldre og rygg, slik at kroppen din blir gjennomtrent.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...