Gå til innhold

Hvordan kle seg i regn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! For ikke lenge siden begynte jeg å jogge. Har så langt vært heldig med været til tross for at jeg bor i Bergen. I dag er jeg giret på å jogge, men det er typisk bergensk vær i dag, regner skikkelig. Hva slags klær bør jeg bruke i regn? Så langt har jeg løpt i en lett bomullsgenser, men tenker at i regn blir den søkkvåt og tung. Har også en tynn regnjakke, men vet ikke om den blir "ødelagt" av svette dersom jeg bruker den i regn.

Hvilke klær bruker dere i møkkavær?

Anonymous poster hash: aa3a4...778

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker tights og en tynn treningsgenser/superundertøy med vanlig løpejakke over. Tar gjerne på hansker og en buff i halsen og over hodet om det i tillegg er kaldt. Også har jeg alltid på caps når det reger - da slipper du å bli piska i fjeset av vann.

Opplever sjeldent å fryse på løpetur i regnet, men det er rett hjem og få av seg de våte klærne etterpå! :)

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig teknisk treningstøy. Du blir jo våt av svette uansett. Det finnes vannavvisende løpejakker, om du føler du må ha noe vanntett. Ikke bruk vanlig regnjakke, da kommer du til å bli utrolig klam og kokt.

Anonymous poster hash: aae47...03a
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg bor også i Bergen, og har tenkt meg ut senere i dag (selvsagt passer det ikke akkurat Nå hvor det er opplett). Pleier velge en tynn ulltrøye i dette været på denne tiden av året, og så løpejakke min over. På den måten holder jeg meg varm på turen.regnjakke gjør bare at man blir klam... Også gjerne et par tynne ullvanter. Våt blir man jo uansett, men ullen holder deg litt varm likevel.

Ellers er caps smart :)

Endret av Kaffejenta30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...