AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #1 Skrevet 10. mai 2015 Hei Jeg prøver å legge om livsstilen min i hverdagen, fra næringsfattig mat i store porsjoner til næringsrik mat i små porsjoner. Men jeg sliter med at jeg er sulten stort sett hele tiden, og da mener jeg ikke typisk søtsug (har det og av og til selvfølgelig), men rumle i magen-svimmel og kvalm-sulten. Er dette normalt eller spiser jeg for lite? Jeg vet at jeg ikke spiser mye hvertfall, men så har jeg hørt at man etter en stund ikke skal kjenne på konstant sult dersom man spiser riktig. Noen her som vet? Anonymous poster hash: 68d32...329
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #2 Skrevet 10. mai 2015 Nei du skal ikke gå rundt sulten om du spiser riktige porsjoner av sunn mat. Det er klart at er man vant med å spise veldig mye så må man til tider gå fra bordet eller stoppe seg selv, selv om man egentlig ikke har lyst. Det er også viktig å spise sakte og la mettheten komme, da det iblant tar tid. Når jeg går ned i vekt går jeg ikke rundt svimmel eller med rumlende mage. Men det skjer absolutt at jeg går og legger meg småsulten fordi jeg vet jeg (kalorimessig) har spist nok. Hva spiser du en typisk dag? Trener du noe? Anonymous poster hash: 91bd9...746 3
illywhack Skrevet 10. mai 2015 #3 Skrevet 10. mai 2015 For å svare vil jeg gjerne vite hva du spiser på en typisk dag. Er du kvinne eller mann? Symptomene dine tyder på at du spiser alt for lite. For å gå ned i vekt uten å føle deg uvel, bør du ikke gå mer enn 500 kcal i minus fra kostholdet. Som kvinne bør du da spise minst 1500 kcal, og som mann minst 2000 (selvfølgelig avhengig av kroppsstørrelse ol, men sånn ca). Resten bør du ta fra trening. Da kan du gå ned op til en kilo i uka, uten å føle deg uvel. Men fortell meg hva du spiser på en typisk dag, så kan jeg svare deg mer nøyaktig 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #4 Skrevet 10. mai 2015 Takk for svar Her er en ca liste på hva jeg feks kan spise en dag; Frokost; grønnshake (eplejuice, vann, grønnkål, spinat, gulrot, ingefær, advokado, sitron) Lunch; en liten skål lett-kesam med frukt (feks pære, jordbær ect) Middag; omelett (2egg purre løk mager skinke brokkoli) blir ca 1/2-1 porsjon av det. Kveldsmat; 1 speltlompe med gulost. Er kvinne Anonymous poster hash: 68d32...329
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #5 Skrevet 10. mai 2015 Trener ikke noe særlig, eller går hvertfall ikke så veldig inn for det Har en fysisk aktiv jobb (parkvesnet i kommunen) og har hest så det blir ridetur + stallarbeid hver dag. Anonymous poster hash: 68d32...329
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #7 Skrevet 10. mai 2015 Ikke rart du er sulten når du spiser så lite, legg omeletten til lunsj og få i deg en bra middag med kylling/fisk eller magert kjøtt og masse grønnsaker. Anonymous poster hash: 5b14d...bb8 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 Det var nesten litt godt å høre😜 begynte å lure på om jeg er helt usansynlig svak her!! Hehe..Anonymous poster hash: 68d32...329
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #9 Skrevet 11. mai 2015 Takk for svar Her er en ca liste på hva jeg feks kan spise en dag; Frokost; grønnshake (eplejuice, vann, grønnkål, spinat, gulrot, ingefær, advokado, sitron) Lunch; en liten skål lett-kesam med frukt (feks pære, jordbær ect) Middag; omelett (2egg purre løk mager skinke brokkoli) blir ca 1/2-1 porsjon av det. Kveldsmat; 1 speltlompe med gulost. Er kvinneAnonymous poster hash: 68d32...329 Du spiser alt for lite! Du vil ha godt av å introdusere litt kjøtt i ditt kosthold. Eplejuice og gulost er matvarer med mye kalorier som ikke gir deg så veldig mye. Hva med å bytte ut osten med magert kjøttpålegg? Jeg ville hatt den skålen med lett-kesam som mellommåltid og omeletten til lunsj. Til middag ville jeg spist noe annet, type laks med sunt tilbehør, kyllingfillet og salat osv. Du burde ikke gå rund å være veldig sulten når du skal ned i vekt fordi dette øker sjansen for at du går på en smell. Anonymous poster hash: 7e2c7...dc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå