Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #1 Del Skrevet 26. august 2004 Heisan. Er det noen som kan svare meg på om det er noen bivirkninger med sterilisering, enten det er han eller hun som steriliseres. Skjer det noe med kroppen/ hormoner o.l. Tina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. august 2004 #2 Del Skrevet 26. august 2004 Jeg har lest litt om sterilisering for menn, og det er etter det jeg kan skjønne ingen fysiske bivirkninger i forbindelse med steriliseringen. Mannens sexlyst og evne blir ikke endret, og mengde og farge på "sæden" er den samme. Det eneste som er forskjellig er at sædvæsken ikke inneholder sædceller. Imidlertid viser det seg at en del menn kan få litt psykiske ettervirkninger av inngrepet - tanker i forbindelse med tap av reproduksjonsevne/mannlighet o.l - noe som kan gi utslag i form av potenssvikt m.m. Men - som sagt - det er på det psykiske plan, og har ikke noe med det fysiske inngrepet å gjøre i den forstand. K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. august 2004 #3 Del Skrevet 26. august 2004 PS. Mannen fortsette å produsere sædceller selv etter inngrepet, men disse har altså ingen mulighet til å komme over i sædvæsken, og blir brutt ned av kroppen selv. K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 26. august 2004 #4 Del Skrevet 26. august 2004 Større inngrep og mer bivirkninger hos kvinner, dyrere og vanskeligere å gjøre om. Lønner seg på alle måter at mannen gjør det; billigere, kortere sykeleie og lettere å gjøre om om man angrer (må betales selv privat). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 26. august 2004 #5 Del Skrevet 26. august 2004 Jeg er sterilisert og ingenting er forandret. Kun det at jeg slipper og tenke på prevensjon Det er et større (og dyrere) inngrep når det gjelder kvinner enn menn, men kan ikke se at det skulle være avgjørende. Siden resultatet er endelig så må man vite at dette er riktig for en. Jeg var sykemeldt en uke, men synes egentlig inngrepet og tiden etterpå gikk greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #6 Del Skrevet 27. august 2004 Hei. jeg steriliserte meg etter å ha fått de barna jeg skulle. nei du mister ingen ting av hormoner eller noe.Ingen bivirkninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #7 Del Skrevet 27. august 2004 Større inngrep og mer bivirkninger hos kvinner, dyrere og vanskeligere å gjøre om. Lønner seg på alle måter at mannen gjør det; billigere, kortere sykeleie og lettere å gjøre om om man angrer (må betales selv privat). Hvilke bivirkninger mener du? Det er større inngrep hos kvinner ja. Det er vanskeligere å omgjøre det hos kvinner, men man tenker vel ikke på det før en evt. gjør det. Da skal det væe veloverveid og fått de barna man ønsker seg. Ikke gjør det off. sykehus om igjen heller. Kun private som du må betale selv. Vanskelig er det også. jeg har gjort det, men kjenner ikke igjen det du skriver om bivirkninger. Kjenner flere også som ike har merket noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mel-anie Skrevet 27. august 2004 #8 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg er sterilisert og ingenting er forandret. Kun det at jeg slipper og tenke på prevensjon Det er et større (og dyrere) inngrep når det gjelder kvinner enn menn, men kan ikke se at det skulle være avgjørende. Siden resultatet er endelig så må man vite at dette er riktig for en. Jeg var sykemeldt en uke, men synes egentlig inngrepet og tiden etterpå gikk greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mel-anie Skrevet 27. august 2004 #9 Del Skrevet 27. august 2004 Skulle også si at jeg er helt enig !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå