Gå til innhold

Vivis livsstilsendring


Vivianna

Anbefalte innlegg

Lurt å begynne med en fast veiedag i uka!

 

Veldig lett å bli opphengt i de naturlige svingningene fra dag til dag. Anbefaler også å begynne med mål, det er utrolig morsomt å følge med på midjemål, brystmål, halsen og lårene som krymper :)

Ja, jeg burde begynne å begrense meg til veiedagen!!  :plystre: Før hater jeg å gå på vekten. Har ikke veid meg på flere år, før jeg veide meg nå i april. Men nå som jeg er i gang med nedgangen er det veldig vanskelig å ikke bare hoppe på vekten hver gang jeg står opp.. Frustrerende egentlig. Tror nok jeg må gå til innkjøp av et målebånd ja! Har aldri målt meg selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg burde begynne å begrense meg til veiedagen!!  :plystre: Før hater jeg å gå på vekten. Har ikke veid meg på flere år, før jeg veide meg nå i april. Men nå som jeg er i gang med nedgangen er det veldig vanskelig å ikke bare hoppe på vekten hver gang jeg står opp.. Frustrerende egentlig. Tror nok jeg må gå til innkjøp av et målebånd ja! Har aldri målt meg selv! 

Jeg liker godt dette målbåndet fra Grete Roede.

Det er en smart låsemekanisme som gjør det enkelt å måle, låse og så lese av. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 gram nedgang denne uken. Det er jeg absolutt ikke fornøyd med, men jeg får komme sterkere tilbake neste uke. Jeg skjønner ikke hva som har skjedd denne uken. Greit nok at jeg skeiet litt ut i helgen, men i ukedagene har jeg vært eksemplarisk. 

 

Startet dagen idag med en proteinshake, også hadde jeg knekkebrød til lunsj. Middag har jeg ikke bestemt meg for enda, men det blir vel å slenge noe på grillen. Det er ganske enkelt med grillmat og salat nå som man er på ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har jeg klart å ikke veie meg! Har ikke veid meg siden søndag! Det er viljestyrke jeg ikke visste at jeg hadde! Har vært litt vanskelig, siden jeg føler at jeg ikke har kontroll, men vi får se hva vekten viser imorgen når det er veiedag! 

 

Denne uken har vært preget av cheat-days. Har vært på flere feiringer, med masse vin. I tillegg har jeg spist en del drit. Håper det ikke slår ut for mye på vekten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin vektnedgang denne uken. Nå har jeg snart nådd det tredje delmålet mitt! Gleder meg til å være under 95 kg! Det går rette veien fremdeles! Noen ganger får jeg litt panikk av å tenke på at jeg ikke skal klare å opprettholde denne livsstilen, men jeg er rett og slett nødt. Jeg orker ikke å gå tilbake til den vekten jeg var før, og jeg har tanken om at "jeg aldri mer skal veie like mye som jeg gjør idag". Jeg skal fortsette nedgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne uken har jeg spist utrolig mye dritt. Har ikke telt kalorier heller. Fra og med imorgen skal jeg skjerpe meg. Har ikke turt å gå på vekten de siste dagene, siden jeg mest sannsynligvis har gått opp en god del.

 

 

Imorgen blir det bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på vekten idag, selv om det egentlig ikke er veiedag før imorgen. Jeg hadde ikke gått like drastisk opp som jeg trodde. Vekten viste 95,3 (sist fredag 95,2). Den siste uken har jeg som sagt sklidd litt ut. Har spist mye usunt, og til og med vært på Mc Donalds med noen venner. Men nå er det nok en gang totalt fokus på kosthold. Er jo greit å skeie ut en gang i blant. Idag blir det kyllingsalat til middag, og bringebær som kveldsmat. 

 

Det som er merkelig, er at jeg har gått ned 17 kg, og allikevel føler meg like feit. Nå har folk også begynt å kommentere på vektnedgangen, men jeg syntes ikke selv at jeg har gått ned så mye. Kjenner det selvfølgelig på kondisjonen og formen sånn generelt, men når det gjelder det estetiske, føler jeg meg akkurat like stor som før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste tre dagene har vekten stått bom stille, men jeg har jo vært mye ute på restauranter, og på fest, så jeg kan ikke forvente å gå nedove mens jeg holder på slik. Idag ser jeg en viss nedgang i det minste! Jeg skal gå en liten tur idag, og prøve å nyte fridagen min! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

De siste to ukene har vært krisetilstander. Jeg falt nesten helt av vognen. Har holdt meg unna godteri og snacks, men jeg har spist veldig usunt uansett. Har jobbet mye, så det har vært mange hastemåltider på kveldene når jeg har kommet hjem. Her om dagen bestilte jeg til og med fra peppes, siden jeg ikke orket å lage mat. Det er ren latskap. De gode nyheten er at dette ikke kommer til å skje igjen på lenge. Jeg følte meg rett og slett helt elendig etterpå. Både samvittigheten og rent fysisk. Fikk vondt i magen. 

 

Over helgen har jeg heldigvis klart å komme meg inn i en god rutine igjen. Går veldig mye rugsprø, egg og proteinshakes. Drikker også en del te for tiden, nå som det er litt kaldere i luften. 

 

Vurderer også å melde meg inn i sats elixia. Tror jeg kommer til å gjøre det i løpet av august/september. 

Endret av Vivianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg vært veldig flink! Har kommet meg tilbake inn i rutinene etter ferien. Gikk på vekten idag og har gått ned ganske mye denne uken. Ukens offisielle veiedag er ikke før imorgen, men slik det ser ut nå, forventer jeg en vektnedgang på 1.5-2 kg denne uken.  :danse:

 

Idag har jeg fri, og jeg har vært i sentrum på shopping. Jeg har kjøpt meg en del nye klær, og merker at ting passer mye bedre nå enn før. Kan kjøpe str L på h&m, må ikke opp i XL lenger. Det i seg selv er veldig deilig. Kjøpte meg også en shorts idag, noe jeg ikke har gått med på minst 5 år. 

 

Gleder meg allerede til å komme ned til 90 kg, og nå "delmål" nummer 4!!! Er så overlykkelig over at livsstilsendringen har gått så bra hittil, men er samtidig engstelig for å falle tilbake inn i dårlige rutiner nå som høsten kommer. Det må jeg rett og slett ikke tillate. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at jeg veldig snart har gått ned 20 kg er helt latterlig. Noe jeg aldri trodde jeg kom til å klare i løpet av sommeren. Så faktisk for meg at det kom til å ta mye lengre tid. Er fullt klar over at de neste 20 kommer til å være mye seigere å gå ned, og derfor har jeg tenkt til å melde meg inn på et treningssenter nå snart! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt vanvittig! Du er utrolig flink! :)

 

 

Jeg trives veldig godt med å trene mens jeg går ned i vekt, mest fordi jeg ikke vil ødelegge alt dette blodslitet med å spise masse usunt, så treningssenter er fint. Bare husk at man ofte blir fryktelig sulten av å trene også, lett å spise litt ekstra :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Det er jo helt vanvittig! Du er utrolig flink! :)

 

 

Jeg trives veldig godt med å trene mens jeg går ned i vekt, mest fordi jeg ikke vil ødelegge alt dette blodslitet med å spise masse usunt, så treningssenter er fint. Bare husk at man ofte blir fryktelig sulten av å trene også, lett å spise litt ekstra :P

 

 

Så flink du er! Stå på videre!

 

Tusen takk!! Merker selv at jeg blir veldig sulten dersom jeg går lengre turer, så kan tenke meg at man blir sulten av  trene! 

 

Har vært veldig fraværende fra KG den siste tiden. Har vært så utrolig mye som har skjedd, både på jobb og på privaten! Dette har gjort at vekten har stått litt bom fast! Derfor har det ikke vært så motiverende å skrive ned resultater. Nå skal jeg skjerpe meg!  :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sakte men sikkert nedover her igjen. Man kan vel trygt si at august ikke var måneden med stor vektnedgang for min del. Har vært en kombinasjon av stress, og sosiale samkomster med mye alkohol og mat. Har også gitt litt faen, for å være helt ærlig. Har tenkt; "Kan jo godt ta med litt sjokolade nå, så lenge jeg ikke gjør det hver dag". Den mentaliteten har vært litt ødeleggende de siste ukene. Så nå har jeg kuttet ut alt som er av usunn mat igjen. 

Endret av Vivianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går så tregt for tiden. Blir ekstremt irritert. Denne uken har jeg vært veldig flink, både når det gjelder kaloriinntak og mat, men også når det gjelder trening. Har med hånd på hjertet vært aktiv hver eneste dag denne uken, og unngått alt av fy-mat og alkohol, og allikevel har jeg "bare" gått ned en halv kilo. Trodde virkelig at jeg kom til å klare en hel kilo denne uken. 

 

Må vel bare godta at det går litt tregere for tiden. Det positive er at vekten går ned i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tro at jeg har gått ned over 20 kg. Jeg hadde aldri drømt om å klare å gå ned så mye på så kort tid. Samtidig som det har vært veldig krevende og slitsomt, har det vært mye lettere enn jeg i utgangspunktet trodde det kom til å bli. 

 

Nå ser man det ganske tydelig på meg at jeg har blitt mindre, og jeg passer inn i klær som jeg aldri trodde jeg kom til å passe inn i. Jeg har fremdeles et stykke til å gå, men jeg er jo veldig godt i gang. La til "delmål 8" idag, som er 70 kg. For noen måneder siden, hadde dette vært et totalt urealistisk mål for meg, men så ser jeg at jeg faktisk kan komme meg dit en dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med reisen så langt! Kanon bra!

vært der selv, faktisk akkurat ca der..161 høy/lav og veide 110kg på det meste for 3år siden og har nå lagt på 60-67 kg i et og et halv år men da med enormt mye mer muskler enn for 3 år siden. Så dette klarer du og! Tips kan vær hvis du blir lei av treninga, eller kjører deg litr fast, blir syk, får skade så fokuser mer på maten. Ikke depp over treninga du ikke får gjort heller se muligheten på kjøkkenet. Og husk variasjon i treninga!!!! Trente beinhardt i et halvt år uten spesielt store resultater fordi kroppen ble vandt til akkurat den typen trening. Dagen vil også komme når den store nedgangen er over, og da må man begynne å fin pusse på de gode vanene man har lagt seg til. Heller ikke bli fortvilet eller miste mote når du ikke lengre ser den store vekt nedgangen, da er det bare å følge med på cm... for ting skjer selvmo vekta står i ro. :) fortsett det gode arbeidet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2015 den 0.44, Lilliii skrev:

Gratulerer med reisen så langt! Kanon bra!

vært der selv, faktisk akkurat ca der..161 høy/lav og veide 110kg på det meste for 3år siden og har nå lagt på 60-67 kg i et og et halv år men da med enormt mye mer muskler enn for 3 år siden. Så dette klarer du og! Tips kan vær hvis du blir lei av treninga, eller kjører deg litr fast, blir syk, får skade så fokuser mer på maten. Ikke depp over treninga du ikke får gjort heller se muligheten på kjøkkenet. Og husk variasjon i treninga!!!! Trente beinhardt i et halvt år uten spesielt store resultater fordi kroppen ble vandt til akkurat den typen trening. Dagen vil også komme når den store nedgangen er over, og da må man begynne å fin pusse på de gode vanene man har lagt seg til. Heller ikke bli fortvilet eller miste mote når du ikke lengre ser den store vekt nedgangen, da er det bare å følge med på cm... for ting skjer selvmo vekta står i ro. :) fortsett det gode arbeidet!

Det er så fantastisk å høre fra andre som har vært akkurat samme sted som meg, og som har klart seg så bra!! :) 

Jeg prøver å variere treningen litt nå. Har for det meste bare jogget, og drevet med cardio. Men nå skal jeg begynne å melde meg på diverse timer på treningssenteret.

Vektnedgangen går jo fremdeles ganske greit! Noen ganger føler jeg at den står i ro, men så ser jeg jo i et større perspektiv at jeg går ned. 

Nå er jeg under 90! Er helt sinnsykt! Veide meg idag, og da var vekten på 89.9 kg! 

Endret av Vivianna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...